Få hårda MC-brudar?

Marie L skrev:
2666597 Och beträffande hårda MC-brudar...
Visserligen kör jag inte värstinghoj, men jag har kört hoj i alla tänkbara väder under de två senaste vintrarna (och kört hoj 2500 mil/år de senaste åren och gjort en "iron-butt" från södra Österrike - hem för ett par månader sedan, styvt 1000 miles på mindre än ett dygn). Körde några mil även i kväll (till och från kommunfullmäktiges sammanträde och julbord). Glaserat snorhalt på de mindre gatorna. Men har man fyllt femtio så räknas man väl inte längre som "brud":tuttar :tungan

Man är brud så länge man inte har snopp, men det gör en inte till man bara för att man har en:D

Mitra skrev:
2666583 :tummenupp :tummenupp Men jag trodde att man fick CE när man hade DE :va

Jo idag får du det, tar du en högre E behörighet så får du E på dom lägre oxå, dvs tar man CE så får man BE om man redan har B, Men har du D och tar CE så får du oxå DE även om D är högre än C men det beror på att DE är så ovanligt att köra upp för. Hmm massa boktsäver bara ju, kul att det blev en mening utav det:va

Bus-Bo skrev:
2666611 Mjo lastebil må vara da shett, men det är väl ändåså 25,25m och 60 ton som gäller? Annars blir det ju lite fjösigt :hihi Dessutom ska den vara matt grön och ha allhjulsdrift :fakta

Jodå ju större desto bättre, men bara på vägen :rolleyes:

Last edited:
Bruzda skrev:
2666612

Jo idag får du det, tar du en högre E behörighet så får du E på dom lägre oxå, dvs tar man CE så får man BE om man redan har B, Men har du D och tar CE så får du oxå DE även om D är högre än C men det beror på att DE är så ovanligt att köra upp för. Hmm massa boktsäver bara ju, kul att det blev en mening utav det:va

Aha okej :)

Bruzda skrev:
2666612 Man är brud så länge man inte har snopp, men det gör en inte till man bara för att man har en:D

:hihi :hihi

Det är så jävla sant :yoparty

Last edited:
C@rro skrev:
2667514 En gång brud altid brud bara tuttarna som blir lite längre :gnissla

Om Fuglesang var en brud och bestämde sig för att stanna i rymden, undra om hans (eller i det fallet hennes) fun-bags då istället hade töjts lika mycket åt alla håll, och om det i så fall hade sett sjysst ut:confused:

Och f.ö. så finns det inte många hårda MC-brudar!

FÖRGÖRAREN:yoparty

Lam-Kaka skrev:
2665984 Jag hoppas du inte tycker om ägaren till den där lastbilen, eller att du vill bli av med den om du ska låta henne köra den :näsblod
höll på att säga att det ju är min buss, men bror äger lyxåket..
nej den vill vi ha kvar, jag försöker ju bara stöta på henne.. :tungan

Bruzda skrev:
2666612 Man är brud så länge man inte har snopp, men det gör en inte till man bara för att man har en:D

Det svaret fick mig att tänka till lite tidigare idag....
Här skall jag berätta om vad jag tycker är en verkligt hård mc-brud (nu när inga åldersgränser gäller)

Jag var idag i stan. När jag var där ringde min mobiltelefon. Det var en trevlig 72-årig dam som jag känner. Hon hade precis kommit till Sverige från sitt hem i södra Tyskland med tåget och hade missat bussen.Nu stod hon där strandad och ville ha hjälp att ta sig den dryga milen till hennes stuga här. Jag förklarade att jag bara hade mc:n. Nej men kom med den då, sa hon!!!!

Jag hade hjälm, extra jacka och handskar i ena sidoväskan eftersom jag lite senare skulle åka till Väla med min äldste son och handla julklappar.

Den lilla damen krängde på sig jacka, handskar och hjälm och jag lastade hennes packning på hojen (inkl. en hopfällbar sparkcykel) och sen bar det iväg.

Väl framme vid hennes stuga så tyckte hon att det varit en helt underbar tur, och ville att vi skulle ut och åka igen nästa gång hon är i Sverige.

Jag tycker att en sjuttiotvåårig dam som utan minsta tvekan sätter sig bak på en mc den 19 december när det är nästan nollgradigt och åker en mil kvalar in med råge i kategorin "hårda mc-brudar" eller vad tycker ni???

Mavve skrev:
2665900 Frågar du efter vad jag menade eller påstår du vad jag menar?

Du är ingen tjej jag hade tittat efter :pannkyss

Jag fundrade om det var så dina tankar snurrade ang detta.
Och jodå du hade tittat efter mig för det står inte tatuerat i pannan på mig att jag kör hoj, bränner gummi och mekar bilar, och det är ju knappast att jag går runt i fotbollsskydden. Utan det du hade sett hade vart min vältränade häck i ett par tajta jeans och mina stora glittrande ögon och det hade fått dig att titta efter mig:arsele

Marie L skrev:
2667840 cool tant
Min mormor satt bakpå mig när hon var 76 (nypermantad!!! Hon offrar inte håret på VAD som helst:tungan ) så det finns många hårt rockande stålgummor därute.. (jag har nyligen återfått normal funktion i mina inre organ..5 år senare:gnissla) KRAMPGREPP!

Nursey skrev:
2667890(jag har nyligen återfått normal funktion i mina inre organ..5 år senare:gnissla) KRAMPGREPP!

Jag ber bara att få påpeka att i det aktuella fallet satt den äldre damen lagom avslappad och åkte med. Bättre passagerare än min 24-årige son faktiskt.

Bruzda skrev:
2667888 Jag fundrade om det var så dina tankar snurrade ang detta.
Och jodå du hade tittat efter mig för det står inte tatuerat i pannan på mig att jag kör hoj, bränner gummi och mekar bilar, och det är ju knappast att jag går runt i fotbollsskydden. Utan det du hade sett hade vart min vältränade häck i ett par tajta jeans och mina stora glittrande ögon och det hade fått dig att titta efter mig:arsele

Haha! :rofl
Det är rätt. På dom! :tummenupp

/J

Bruzda skrev:

Sådana påståenden är emot reglerna om man inte har bildbevis! Falsk marknasföring kallas det... :gnissla

Bruzda skrev:

Klart man kollar, men efter jag hade pratat med dig hade jag väl fått ursäkta mig lite och avdunstat förmodar jag.
Efter du hade talat med mig hade du varit alldeles handfallen av min perfektionism&bästhet att du hade fyllt min PMkorg här på nolltid med kärleksbrev :cool:
Fast tyvärr bruden, du är ju inte det jag söker efter hos en partner.... :pannkyss

*/ ?>
Back