Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Finfin!

En ikon. BMWs sista krampaktiga försök att sitta på två stolar: hedra 100 hk-överenskommelsen och ändå hänga med Japsen med 30 häst ytterligare.

Gick la sådär...

Bara äällsskkaarr flirten med kreditkortstouring där resenären förväntas få plats med allt stuff i två handskfacksstora pennskrin längs sidorna.

"Montreux...? Jag är där om 90 minuter.
Kolla hur länge boutiqerna har öppet, är du rar".
 
Last edited:
e473ca0b0d029155632dd1856266a352.png




Osäker på om den skulle postas i denna tråd, fulaste motorcykel-tråden eller stötande skämt-tråden. Det fick bli här, men det var inget lätt beslut.
Jösses!
Plus:
- Det är en Norton - klassisk hoj! Fina grejor.
- Det är ett "barn av sin tid"

Minus:
- Den ser för j*vlig ut; bakljuset, styret, sadeln, sissy bar (detta otyg!), tändningslåset (en gummifallos?)

Slutsats: hoppas att
- han som ritade den, och...
- han som godkände ritningarna och gav klartecken till produktion

...får dela samma fuktiga fängelsecell.
Eller bärs ut ur stan på doppade i tjära och sedan rullade i fjäder (läs Lucky Luke så fattar ni)
Eller hängs ut av influencers på sociala medier (värst av de tre! :) )


EDIT: säljaren skall ha heder av att se samma som vi. De skriver:
"Tyvärr blev det ingen säljframgång då många Nortonägare inte gillade stuket utan ville ha sportigare hojar. Många av dessa har därför byggts om och det är få som finns kvar i sitt originalskick. Numera har denna modell som många andra fula ankungar blivit en hett eftertraktad samlarhoj."

PS. Rättade ett par grammatiska fel i deras text. ;) Säg till ifall ni inte såg dem.
 
Jösses!
Plus:
- Det är en Norton - klassisk hoj! Fina grejor.
- Det är ett "barn av sin tid"

Minus:
- Den ser för j*vlig ut; bakljuset, styret, sadeln, sissy bar (detta otyg!), tändningslåset (en gummifallos?)

Slutsats: hoppas att
- han som ritade den, och...
- han som godkände ritningarna och gav klartecken till produktion

...får dela samma fuktiga fängelsecell.
Eller bärs ut ur stan på doppade i tjära och sedan rullade i fjäder (läs Lucky Luke så fattar ni)
Eller hängs ut av influencers på sociala medier (värst av de tre! :) )


EDIT: säljaren skall ha heder av att se samma som vi. De skriver:
"Tyvärr blev det ingen säljframgång då många Nortonägare inte gillade stuket utan ville ha sportigare hojar. Många av dessa har därför byggts om och det är få som finns kvar i sitt originalskick. Numera har denna modell som många andra fula ankungar blivit en hett eftertraktad samlarhoj."

PS. Rättade ett par grammatiska fel i deras text. ;) Säg till ifall ni inte såg dem.

Äsch, jag tyckte den var rätt cool. Snygg? Nej! Men cool. Med jensväst, hockeyfrilla och gles mustasch skulle man vara kung vid korvmojen. "En halv special och en Pucko, tack".

Jag har dock inte ekonomin att köpa något för den summan bara för att den ser lite rolig ut.
 
Finfin!

En ikon. BMWs sista krampaktiga försök att sitta på två stolar: hedra 100 hk-överenskommelsen och ändå hänga med Japsen med 30 häst ytterligare.

Gick la sådär...

Bara äällsskkaarr flirten med kreditkortstouring där resenären förväntas få plats med allt stuff i två handskfacksstora pennskrin längs sidorna.

"Montreux...? Jag är där om 90 minuter.
Kolla hur länge boutiqerna har öppet, är du rar".
När jag började åka så var Triumph det stora märket. BMW var gubbhojen nr1.
Det mest hånfulla en BMW ägare kunde säga till en Triumphägare var:
Först till Basel, när åker vi?
 
Fast det är en CB 125'a ändå.

Inte det vassaste på marknaden varesig då eller nu.
Fast den var faktiskt vassast, bara man inte höll varvräknaren på det röda.
Ca 1979 gjordes ett försök med att tävla med std 125 likt dåtidens Superbike och det resultat som jag sett var det en Honda först i tabellen och även vinnare av race på Karlskoga.
 
Där kan man tala om värdestegring, för några år sedan kunde dessa köpas för hälften av de pengarna. Och varför kostar en enstånka 3 ggr så mycket som en flercylindrig hoj som är lika gammal och har gått lika långt?
Precis. Bara att köpa en fyrcylindrig hoj för en tredjedel av priset, dela den i fyra delar och sälja dessa separat för 3 gånger priset.
 
Fast den var faktiskt vassast, bara man inte höll varvräknaren på det röda.
Ca 1979 gjordes ett försök med att tävla med std 125 likt dåtidens Superbike och det resultat som jag sett var det en Honda först i tabellen och även vinnare av race på Karlskoga.

Den hade 15 hk redan på sjuttiotalet, dessutom höll den för fullgas i många mil… vilket få andra gjorde.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top