Ok. När jag bytte bil förra våren var det bankid som gällde på de ställen jag provkörde.Jag har nog aldrig signerat ett avtal vid provkörning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok. När jag bytte bil förra våren var det bankid som gällde på de ställen jag provkörde.Jag har nog aldrig signerat ett avtal vid provkörning?
Min farsa tex ;0)Jag är verkligen ingen finsmakare, men...vem köper dessa hojar? Kinatillverkade små glidare. Det är ju inte så att ha-begäret väcks direkt. Designen? Och hur tänker man med reservdelshållning, körglädje och andrahandsvärde? De blir allt vanligare på Blocket ändå.
Ärlig och skön kommentar av säljaren:
"Finns inte mycket att säga om denna skapelse ... måste nog upplevas"
Där ser man. En ofta förbisedd kategori, dessa hojåkande 90-plussare. Så där fyller 250cc Kinahojar en viktig funktion i alla fall. Med lite grå starr på ögon kanske man inte störs av designen heller.Min farsa tex ;0)
Fyller 90 i år och har trasiga knän.
För 5år sedan sålde han (med en tår i jacket) sin Norton 750 -58 som han byggt ihop av reservdelar i drickabackar köpta på olika marknader. (Originalskick & skitsnygg)
Men han fick inte benet över sadeln längre... Så jag köpte honom en 250 kinahoj.
Låg så han kommer upp på den, lätt så knäna håller och långsam, men hitintills driftsäker.
Han kör 4-5ggr/år med gamla "Gubbgänget" och älskar att han fortfarande kan njuta av att köra hoj, och kanske viktigare än allt.... Snacka skit & fika med "Gubbarna"!
Tja, snart är man där - om man har tur (eller otur hur man nu ser det.....)Min farsa tex ;0)
Fyller 90 i år och har trasiga knän.
För 5år sedan sålde han (med en tår i jacket) sin Norton 750 -58 som han byggt ihop av reservdelar i drickabackar köpta på olika marknader. (Originalskick & skitsnygg)
Men han fick inte benet över sadeln längre... Så jag köpte honom en 250 kinahoj.
Låg så han kommer upp på den, lätt så knäna håller och långsam, men hitintills driftsäker.
Han kör 4-5ggr/år med gamla "Gubbgänget" och älskar att han fortfarande kan njuta av att köra hoj, och kanske viktigare än allt.... Snacka skit & fika med "Gubbarna"!

Är skateboarden ifall man får soppatorsk tro?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda cb125t https://www.blocket.se/annons/varmland/honda_cb125t/108017213
View attachment 482644
Bakramen är inte avsågad, så det finns hopp!Är skateboarden ifall man får soppatorsk tro?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda cb125t https://www.blocket.se/annons/varmland/honda_cb125t/108017213
View attachment 482644
Bakramen är inte avsågad, så det finns hopp!
Man skulle nog ha fått plats med hela skateboarden.... ?Bakramen är inte avsågad, så det finns hopp!
Läs BIKE’s 125 test från -77 så vet du att den trots allt var snabbast på marknaden.Fast det är en CB 125'a ändå.
Inte det vassaste på marknaden varesig då eller nu.
Läs BIKE’s 125 test från -77 så vet du att den trots allt var snabbast på marknaden.
Fulful!Fulsnygg. Eller kanske fulcool?
Förmodligen en bra investering i alla fall!
Jösses!![]()
Osäker på om den skulle postas i denna tråd, fulaste motorcykel-tråden eller stötande skämt-tråden. Det fick bli här, men det var inget lätt beslut.
Tydligen fick man varva långt förbi rödmarkeringenFast var den fortfarande det 78?
Jag åkte/körde en 84? och då var den inte vassast längre
Jösses!
Plus:
- Det är en Norton - klassisk hoj! Fina grejor.
- Det är ett "barn av sin tid"
Minus:
- Den ser för j*vlig ut; bakljuset, styret, sadeln, sissy bar (detta otyg!), tändningslåset (en gummifallos?)
Slutsats: hoppas att
- han som ritade den, och...
- han som godkände ritningarna och gav klartecken till produktion
...får dela samma fuktiga fängelsecell.
Eller bärs ut ur stan på doppade i tjära och sedan rullade i fjäder (läs Lucky Luke så fattar ni)
Eller hängs ut av influencers på sociala medier (värst av de tre!)
EDIT: säljaren skall ha heder av att se samma som vi. De skriver:
"Tyvärr blev det ingen säljframgång då många Nortonägare inte gillade stuket utan ville ha sportigare hojar. Många av dessa har därför byggts om och det är få som finns kvar i sitt originalskick. Numera har denna modell som många andra fula ankungar blivit en hett eftertraktad samlarhoj."
PS. Rättade ett par grammatiska fel i deras text.Säg till ifall ni inte såg dem.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |