Dagens Blocket! (mc-relaterat)

"Tillgrepp av fortskaffningsmedel" heter det tydligen om man stjäl en bil och inte avser att behålla den. Betydligt mildare straff.
 
Jag är verkligen ingen finsmakare, men...vem köper dessa hojar? Kinatillverkade små glidare. Det är ju inte så att ha-begäret väcks direkt. Designen? Och hur tänker man med reservdelshållning, körglädje och andrahandsvärde? De blir allt vanligare på Blocket ändå.
Ärlig och skön kommentar av säljaren:
"Finns inte mycket att säga om denna skapelse ... måste nog upplevas"

Min farsa tex ;0)
Fyller 90 i år och har trasiga knän.
För 5år sedan sålde han (med en tår i jacket) sin Norton 750 -58 som han byggt ihop av reservdelar i drickabackar köpta på olika marknader. (Originalskick & skitsnygg)

Men han fick inte benet över sadeln längre... Så jag köpte honom en 250 kinahoj.
Låg så han kommer upp på den, lätt så knäna håller och långsam, men hitintills driftsäker.
Han kör 4-5ggr/år med gamla "Gubbgänget" och älskar att han fortfarande kan njuta av att köra hoj, och kanske viktigare än allt.... Snacka skit & fika med "Gubbarna"!
 
Min farsa tex ;0)
Fyller 90 i år och har trasiga knän.
För 5år sedan sålde han (med en tår i jacket) sin Norton 750 -58 som han byggt ihop av reservdelar i drickabackar köpta på olika marknader. (Originalskick & skitsnygg)

Men han fick inte benet över sadeln längre... Så jag köpte honom en 250 kinahoj.
Låg så han kommer upp på den, lätt så knäna håller och långsam, men hitintills driftsäker.
Han kör 4-5ggr/år med gamla "Gubbgänget" och älskar att han fortfarande kan njuta av att köra hoj, och kanske viktigare än allt.... Snacka skit & fika med "Gubbarna"!
Där ser man. En ofta förbisedd kategori, dessa hojåkande 90-plussare. Så där fyller 250cc Kinahojar en viktig funktion i alla fall. Med lite grå starr på ögon kanske man inte störs av designen heller.
 
Min farsa tex ;0)
Fyller 90 i år och har trasiga knän.
För 5år sedan sålde han (med en tår i jacket) sin Norton 750 -58 som han byggt ihop av reservdelar i drickabackar köpta på olika marknader. (Originalskick & skitsnygg)

Men han fick inte benet över sadeln längre... Så jag köpte honom en 250 kinahoj.
Låg så han kommer upp på den, lätt så knäna håller och långsam, men hitintills driftsäker.
Han kör 4-5ggr/år med gamla "Gubbgänget" och älskar att han fortfarande kan njuta av att köra hoj, och kanske viktigare än allt.... Snacka skit & fika med "Gubbarna"!
Tja, snart är man där - om man har tur (eller otur hur man nu ser det.....)
 
Som ett tips till Blockets utvecklingsavdelning har jag skickat in ett oerhört tidsbesparande förslag.
Det går ut på att skapa droppmenyer när man ska lägga in annonser, eftersom det finns standardfraser som täcker in breda målgrupper.

Avstannat_1.jpg
 
e473ca0b0d029155632dd1856266a352.png




Osäker på om den skulle postas i denna tråd, fulaste motorcykel-tråden eller stötande skämt-tråden. Det fick bli här, men det var inget lätt beslut.
 
Finfin!

En ikon. BMWs sista krampaktiga försök att sitta på två stolar: hedra 100 hk-överenskommelsen och ändå hänga med Japsen med 30 häst ytterligare.

Gick la sådär...

Bara äällsskkaarr flirten med kreditkortstouring där resenären förväntas få plats med allt stuff i två handskfacksstora pennskrin längs sidorna.

"Montreux...? Jag är där om 90 minuter.
Kolla hur länge boutiqerna har öppet, är du rar".
 
Last edited:
e473ca0b0d029155632dd1856266a352.png




Osäker på om den skulle postas i denna tråd, fulaste motorcykel-tråden eller stötande skämt-tråden. Det fick bli här, men det var inget lätt beslut.
Jösses!
Plus:
- Det är en Norton - klassisk hoj! Fina grejor.
- Det är ett "barn av sin tid"

Minus:
- Den ser för j*vlig ut; bakljuset, styret, sadeln, sissy bar (detta otyg!), tändningslåset (en gummifallos?)

Slutsats: hoppas att
- han som ritade den, och...
- han som godkände ritningarna och gav klartecken till produktion

...får dela samma fuktiga fängelsecell.
Eller bärs ut ur stan på doppade i tjära och sedan rullade i fjäder (läs Lucky Luke så fattar ni)
Eller hängs ut av influencers på sociala medier (värst av de tre! :) )


EDIT: säljaren skall ha heder av att se samma som vi. De skriver:
"Tyvärr blev det ingen säljframgång då många Nortonägare inte gillade stuket utan ville ha sportigare hojar. Många av dessa har därför byggts om och det är få som finns kvar i sitt originalskick. Numera har denna modell som många andra fula ankungar blivit en hett eftertraktad samlarhoj."

PS. Rättade ett par grammatiska fel i deras text. ;) Säg till ifall ni inte såg dem.
 
Jösses!
Plus:
- Det är en Norton - klassisk hoj! Fina grejor.
- Det är ett "barn av sin tid"

Minus:
- Den ser för j*vlig ut; bakljuset, styret, sadeln, sissy bar (detta otyg!), tändningslåset (en gummifallos?)

Slutsats: hoppas att
- han som ritade den, och...
- han som godkände ritningarna och gav klartecken till produktion

...får dela samma fuktiga fängelsecell.
Eller bärs ut ur stan på doppade i tjära och sedan rullade i fjäder (läs Lucky Luke så fattar ni)
Eller hängs ut av influencers på sociala medier (värst av de tre! :) )


EDIT: säljaren skall ha heder av att se samma som vi. De skriver:
"Tyvärr blev det ingen säljframgång då många Nortonägare inte gillade stuket utan ville ha sportigare hojar. Många av dessa har därför byggts om och det är få som finns kvar i sitt originalskick. Numera har denna modell som många andra fula ankungar blivit en hett eftertraktad samlarhoj."

PS. Rättade ett par grammatiska fel i deras text. ;) Säg till ifall ni inte såg dem.

Äsch, jag tyckte den var rätt cool. Snygg? Nej! Men cool. Med jensväst, hockeyfrilla och gles mustasch skulle man vara kung vid korvmojen. "En halv special och en Pucko, tack".

Jag har dock inte ekonomin att köpa något för den summan bara för att den ser lite rolig ut.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top