Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vad är "mycket mil" på en motorcykel egentligen?

Jag tittar enbart på gamla hojar, men hur mycket mil börjar vara för mycket??
Håller en sport-touring 10 000 mil?

Är det ens lönt att köpa en enduro med 2 000 mil?

Givetvis är det beroende på underhåll, men om man förutsätter servad enligt bok för att få en jämn spelplan

Vissa firmor har en del hyllvärmare som är svåra att bli av med. Probike annonserar ut en Energica Eva Ribelle RS 2022 för facila 309.000. Energican är kanske ingen dålig el-motorcykel men företaget är nedlagt sedan två år tillbaka så det där med garantier och reservdelar lär ju bli problematiskt. Vem kommer att köpa en hoj från ett nedlagt märke till ett högt pris med en teknologi där det utvecklingen går snabbt? Probike säljer en annan demohoj till halva priset så den kanske blir lättare att bli av med?energi.pnghttps://www.blocket.se/mobility/item/16345545

Vissa firmor har en del hyllvärmare som är svåra att bli av med. Probike annonserar ut en Energica Eva Ribelle RS 2022 för facila 309.000. Energican är kanske ingen dålig el-motorcykel men företaget är nedlagt sedan två år tillbaka så det där med garantier och reservdelar lär ju bli problematiskt. Vem kommer att köpa en hoj från ett nedlagt märke till ett högt pris med en teknologi där det utvecklingen går snabbt? Probike säljer en annan demohoj till halva priset så den kanske blir lättare att bli av med?View attachment 533473https://www.blocket.se/mobility/item/16345545
Går utvecklingen så snabbt när det gäller elektriska motorcyklar? Det är inget jag ser utöver Verge/Donutlab, men det är inget som syns utanför youtube.

Jag skulle inte rekommendera någon att köpa ett elfordon som stått länge ändå med tanke på hur batterier kan bete sig över tid.

Går utvecklingen så snabbt när det gäller elektriska motorcyklar? Det är inget jag ser utöver Verge/Donutlab, men det är inget som syns utanför youtube.

Jag skulle inte rekommendera någon att köpa ett elfordon som stått länge ändå med tanke på hur batterier kan bete sig över tid.
...Och i fallet med Donut Lab så tyder ju det mesta på att det var bluff och båg.

Tänkte mer att det händer mycket i bilvärlden och det lär väl spilla över på motorcyklarna.

...Och i fallet med Donut Lab så tyder ju det mesta på att det var bluff och båg.
De envisas fortfarande med att lägga ut filmer med olika saker. Senast kunde visa att ett prov på något de hade lämnat in inte innehöll litium eller natrium. Vad det var de hade lämnat in vet man förstås inte.

Jag tror inte att utvecklingen inom bilindustrin gällande elektriska drivlinor spiller över så snabbt till motorcyklar. Det är alldeles för små volymer bortsett från pendlarfordon för kortare sträckor. Där är el redan tillräckligt bra.

De envisas fortfarande med att lägga ut filmer med olika saker. Senast kunde visa att ett prov på något de hade lämnat in inte innehöll litium eller natrium. Vad det var de hade lämnat in vet man förstås inte.

Jag tror inte att utvecklingen inom bilindustrin gällande elektriska drivlinor spiller över så snabbt till motorcyklar. Det är alldeles för små volymer bortsett från pendlarfordon för kortare sträckor. Där är el redan tillräckligt bra.
Flera av mc-tillverkarna har ju också biltillverkning i portföljen. Vore väl inte orimligt med synergieffekter där? Men då måste ju minskad storlek och vikt på batterierna ta rejäla kliv. Och det kanske inte biltillverkarna tycker är så viktigt? Spelar inte så stor roll om en Audi blir 30% tyngre med eldrift men för en Ducati ...

Strö nu inte salt i såren, har hunnit ångra den affären några gånger...
🫣
Men ska oxå tillstå att de vägar jag numera väljer att sprätta på så är den smidigare 400:an att föredra!
😂Ja jag har haft samma tankebanor måååånga gånger men när den går är det mäktigt 🤘har en extramotor liggande så jag har kikat några gånger på xr-polands elstartkitt då det mest är kassa knän som är begränsningen men sen jämför man med en 500 enduro så slutar man sukta ett tag 🙂
En 250-300 blåryk är nog egentligen mer rätt för mig då jag rullar ur garage till egen skog som mest är berg å raviner så det är fin träning när man har ett spår hemifrån utan transport

Screenshot 2026-09-29 at 18.01.40.png

Screenshot 2026-09-29 at 18.00.36.png
Ok? Men framåt då?

View attachment 533477

View attachment 533478
Ok? Men framåt då?

Funderar på om dom råkat lägga upp film som går baklänges när han kör med backväxel i?

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu