Dagens Blocket! (mc-relaterat)

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Hur är den att motorvägspendla med?
😁 Du kan ju försöka, men som bilderna säkert visar, samt lite generell kännedom om motorcyklar, så kan man räkna ut vad hojen är till för. Det finns fler varianter av motorcyklar än varianter av bär i skogen.
Nej nej nej - man skall utforma annonsen så någon annan lägger upp den i tråden.
Ja, jag förstår. Ni får ursäkta mig. Jag var inte helt klar över trådens exakta avseende, det är min hoj, och min annons. Jag ville bara framhäva den här ifall någon kanske hade intresse av en trialhoj. Jag vet att just här inte riktigt är rätt forum för det. Men .. nästan?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Fan vad dom ökat i värde. Sålde min såndär i liknande skick för 5k. Förvisso för 20 år sen typ😋
Offroad, enstånkor och 125cc har stigit kolossalt i pris de senaste åren, åtminstone enligt säljarna.
På Tradera kan man se riktiga fantasipriser ibland, gamla 125cc från 80-talet för 30-40000kr...
 

HardstyleBeatz

De draaaaar
Gick med
26 May 2013
Ort
Dalarna
Hoj
2022, Yamaha MT-07 A2, 2018, Yamaha MT-07
Offroad, enstånkor och 125cc har stigit kolossalt i pris de senaste åren, åtminstone enligt säljarna.
På Tradera kan man se riktiga fantasipriser ibland, gamla 125cc från 80-talet för 30-40000kr...
Problemet är ju de som betalar dessa fantasipriser och på så vis driver upp priserna över hela segmentet av gamla offroadmodeller. När en 08ans Yamaha XT kostar 40-50k tycker jag det gått för långt 😣
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Problemet är ju de som betalar dessa fantasipriser och på så vis driver upp priserna över hela segmentet av gamla offroadmodeller. När en 08ans Yamaha XT kostar 40-50k tycker jag det gått för långt 😣
Det är osäkert om de verkligen får ut begärt pris. Åtminstone på Tradera kan man se att hojen legat ute flera veckor utan att nån ö h t bjudit. Sen försvinner annonsen en period för att åter dyka upp, med samma galna pris. Säljaren har helt enkelt en skev bild av vad pärlan är värd.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Du har rätt i att man gärna kör den nattetid, men det beror på det fenomenala ljuset från TVÅ H4 () som förvandlar natten till dag.

Själv ser man den ju aldrig framifrån.

fdd1c6ceb7f18010dd95a672134af3b1.jpg
Osram Night Breaker - är de så bra alltså? Hade tänkt sätta såna i biljäveln, men det blir visst aldrig av...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Japp.
Men med den skillnaden att Hondan aldrig kom ikapp någon och fick visa upp sig.
XN85 hade visst backspegellogga i nosen den också. Dock inte kawa gpz750 turbo, vad jag vet. Den ende man riktigt vill ha av dessa. Finns liksom ingen riktig konkurrent i segmentet, även om jag tyckte xn85 var kul då, i avsaknad av vettigt jämförelsematerial.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
XN85 hade visst backspegellogga i nosen den också. Dock inte kawa gpz750 turbo, vad jag vet. Den ende man riktigt vill ha av dessa. Finns liksom ingen riktig konkurrent i segmentet, även om jag tyckte xn85 var kul då, i avsaknad av vettigt jämförelsematerial.
Tyckte (och tycker ännu) både Honda, Kawa och Yamahaturbon hade grymt snygga kåpor. :tummenupp
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Osram Night Breaker - är de så bra alltså? Hade tänkt sätta såna i biljäveln, men det blir visst aldrig av...
I lillbilen stoppade jag in Osrams LED night Breaker som enl dem är godkänd i just den modellen. Bilen ska snart besiktigas så då får vi veta.
I en annan bil som inte fanns i Osrams godkännadelist satta jag in BP3- LED night breaker coh det blev riktigt bra ljus ur projektorreflektorerna. Ingen blinkar på mig och ljusbilden är knivskarp.
Multin som har Xenon nu ska får H7 LED när säsongen börjar så slipper jag upptändningstiden på helljuset.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
I lillbilen stoppade jag in Osrams LED night Breaker som enl dem är godkänd i just den modellen. Bilen ska snart besiktigas så då får vi veta.
I en annan bil som inte fanns i Osrams godkännadelist satta jag in BP3- LED night breaker coh det blev riktigt bra ljus ur projektorreflektorerna. Ingen blinkar på mig och ljusbilden är knivskarp.
Multin som har Xenon nu ska får H7 LED när säsongen börjar så slipper jag upptändningstiden på helljuset.
Tips: Somliga säger att man behöver ha med sig intyget när det besiktigas. Är väl nån av alla länkarna här som avses skulle jag tro
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Osram Night Breaker - är de så bra alltså? Hade tänkt sätta såna i biljäveln, men det blir visst aldrig av...
Om de är bra som du tycker dig utläsa, eller hoppas, är svårt att svara på. Men jag bytte ut "vanliga" H-lampor mot Osram Nightbreakers på min gamla Triumph Sprint och ljuset blev tydligt bättre. Starkare och vitare. Det var inga LED då alltså, utan vanliga lampor (H4? H7? ... minns inte).

Min upplevelse är såklart subjektiv och jag har inga mätdata. Så långt gick jag inte. Kanske kan @DampKid ha någon åsikt? Han har ju från tid till annan nördat in ordentligt på belysning, eller hur Dampen? ;)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns också Osram Night Rider, levererad i en liten integralhjälm. Skall tåla vibrationer extra bra, men Night breaker är mer ljus (och kortare livslängd).
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top