Dagens Blocket! (mc-relaterat)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik? :va
Eller fick designern kicken från BMW och emigrerade till Österrike?


View attachment 496018

Jag har nästan 3.000 fina mil på en sådan. Otroligt fin hoj, dessutom väl formgiven även om designen kräver lite tid och utvecklad smak. Just strålkastaren är kanske inte det finaste, men resten av hojen är mumma inklusive köregenskaperna.

1205cddf308b285f9fc14aa2fe66eda0.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik? :va
Eller fick designern kicken från BMW och emigrerade till Österrike?
Fronten är verkligen förskräcklig och verkar avhållande från köp. Jag kan tänka mig varför den har gått så lite som 3300 mil på nära 19 år. (Trots att det lär vara en fin hoj, som sägs här i tråden.)

Alla hans kompisar har troligen retat honom för att han har så ful framlykta att han inte vågade sig ut medan någon annan såg på. Därför blev det enbart turer nattetid, och därmed få mil. Nu pallar han inte längre utan känner att han måste sälja sin ögonsten(?) för att köpa något vackrare. Jag hörde att han letar efter en välskött Ducati 916 - för att kompensera för alla år med ful framlykta.

Så, vad tror ni om min teori? Har jag rätt? :D

EDIT: Ett fjantigt inlägg, jag vet. Men jag har just fått en fredags-Martini och då kan det gå så här!🍸🍸

1709909841124.png
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Fronten är verkligen förskräcklig och verkar avhållande från köp. Jag kan tänka mig varför den har gått så lite som 3300 mil på nära 19 år. (Trots att det lär vara en fin hoj, som sägs här i tråden.)

Alla hans kompisar har troligen retat honom för att han har så ful framlykta att han inte vågade sig ut medan någon annan såg på. Därför blev det enbart turer nattetid, och därmed få mil. Nu pallar han inte längre utan känner att han måste sälja sin ögonsten(?) för att köpa något vackrare. Jag hörde att han letar efter en välskött Ducati 916 - för att kompensera för alla år med ful framlykta.

Så, vad tror ni om min teori? Har jag rätt? :D

EDIT: Ett fjantigt inlägg, jag vet. Men jag har just fått en fredags-Martini och då kan det gå så här!🍸🍸

View attachment 496019
🤔 Jupp, lite "fjantigt" inlägg och en eller två Martini innanför västen redan🍸 Men du har rätt i det du skrev i mitt tycke och jag har hunnit med ett glas rödtjut nu🍷Det är ju fredag så funderar också på lägga in något fjantigt😆 Cheers! 🥂🍻
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fronten är verkligen förskräcklig och verkar avhållande från köp. Jag kan tänka mig varför den har gått så lite som 3300 mil på nära 19 år. (Trots att det lär vara en fin hoj, som sägs här i tråden.)

Alla hans kompisar har troligen retat honom för att han har så ful framlykta att han inte vågade sig ut medan någon annan såg på. Därför blev det enbart turer nattetid, och därmed få mil. Nu pallar han inte längre utan känner att han måste sälja sin ögonsten(?) för att köpa något vackrare. Jag hörde att han letar efter en välskött Ducati 916 - för att kompensera för alla år med ful framlykta.

Så, vad tror ni om min teori? Har jag rätt? :D

EDIT: Ett fjantigt inlägg, jag vet. Men jag har just fått en fredags-Martini och då kan det gå så här!

View attachment 496019

Du har rätt i att man gärna kör den nattetid, men det beror på det fenomenala ljuset från TVÅ H4 (Osram Night Breaker) som förvandlar natten till dag.

Själv ser man den ju aldrig framifrån.

fdd1c6ceb7f18010dd95a672134af3b1.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag har nästan 3.000 fina mil på en sådan. Otroligt fin hoj, dessutom väl formgiven även om designen kräver lite tid och utvecklad smak. Just strålkastaren är kanske inte det finaste, men resten av hojen är mumma inklusive köregenskaperna.

1205cddf308b285f9fc14aa2fe66eda0.jpg

Det är säkert rätt.
Ungefär som Mercedes w210 - kanske en bra bil, men utseendet kunde jag/ingen förlika mig med, oavsett hur länge det gick.
Som tur var går tiden, och man hinner glömma.....kombin var ännu fulare än sedanmodellen.
Och, nej, det är inte subjektivt, utan den var ful på riktigt!
Vill inte förstöra Tmax500:as eftermiddagsdrink, så ni får ingen bild bakifrån på den!

w210.jpg
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det är säkert rätt.
Ungefär som Mercedes w210 - kanske en bra bil, men utseendet kunde jag/ingen förlika mig med, oavsett hur länge det gick.
Som tur var går tiden, och man hinner glömma.....kombin var ännu fulare än sedanmodellen.
Och, nej, det är inte subjektivt, utan den var ful på riktigt!
Vill inte förstöra Tmax500:as eftermiddagsdrink, så ni får ingen bild bakifrån på den!

View attachment 496022
Minns gärna (inte :zpy ) BMW designern Chris Bangle's fruktansvärda utsvävningar.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
När jag jobbade på BMW kallade vi den "Noshörningen"
Motorcykelvärldens ”Edsel”. Var väl också ett tämligen påkostat och välfungerande fordon, som stöp på sitt utseende.
Jag kan i viss mån identifiera mig med det, iaf utseendedelen…alltså inte sagt att jag skulle vara särskilt välfungerande.
 
Last edited:

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Helvete vilket missfoster - när skall tillverkarna lära sig att det spelar ingen roll hur bra produkten är om den ser ut som skit!

Ta min Harley som omvänt exempel, det är skit men är fet som f-n! 😂

IMG_3099.jpeg
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du har rätt i att man gärna kör den nattetid, men det beror på det fenomenala ljuset från TVÅ H4 (Osram Night Breaker) som förvandlar natten till dag.

Själv ser man den ju aldrig framifrån.

fdd1c6ceb7f18010dd95a672134af3b1.jpg
Som min ZRX. Med 80 och även 100 W var ljuset helt grymt och inte brände jag några reflektorer heller. Kanske 6-7 tusen mil av ca 12 tusen inalles.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
6bf1b0279b2d4e9692e2d550de7db0bb.jpg


Mycket snygg hoj från andra vinklar. Men sålde som sagt dåligt pga konsumenters bristande föeståndsgåvor…
Fanns en medlem, ”Kuritas”, han var en kul motpol till tja, det mesta. Malmöprofil och provokatör från vänster. Han hade, passande nog, också en mc med provocerande lyktarrangemang, alltså ifrågavarande modell..

”En fin motorcykel”, tror jag det stod i profilen.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top