Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har inte BMW det på typ alla sina GS?
Dubbla framskärmar är lite ovanligt ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har inte BMW det på typ alla sina GS?
Dubbla framskärmar är lite ovanligt ändå
Det är något skumt med folk i Holmsjö - snubblade idag (faktiskt) över en kille som har 109 fordon reggade på sig. Mest motorcyklar. Och inte vilken skit som helst........Hojen kanske det inte är nåt speciellt med, men ägaren, han har >40 st till…
Hojen kanske det inte är nåt speciellt med, men ägaren, han har >40 st till…

9500 för denna är fan ett dunderklipp, iallafall jämfört med det stackars våldtagna exemplaret jag hittade för 49...Krutgubbe!
View attachment 496304
80 år ung, och hur mycket roligt som helst i ladorna!
9,500 är billigt - ingen jättekul hoj, ett dugligt transportmedel. 16" fram är ju lite surt.
Genom åren har man träffat på folk som babblat om att "dom skulle behållt CBXen dom hade på 80-talet. Den hade varit värd pengar nu..." och yadayadayada.
När det kryper fram att det inte var någon CBX 1000 utan en sådan här så brukar snacket gå ner ett par oktaver.
Men ändå - en duglig slänghoj.
Under 10 papp är svårt att förlora några pengar på.
om man nu vill att den ska se ut som det stackars "bygget", varför i helvete man nu skulle vilja det, så kan man köpa denna och våldföra sig på och gå sisådär 40 papp plus... 
Var säker på att den undre skärmen bara gick bakom gaffelbenen på DR big. Jag ska bättra mig....och originalet sitter på DR Big.
View attachment 496302
Design: Hans Muth, som även gjorde snabeln till GS 1100.
Det finns ju flera såna ute just nu. Dock kan man undra över det ständigt återkommande problemet med att hojar som stått ett tag inte startar. "Gick fint när den ställde undan, men startar inte i nuläget" är en standardfras i sammanhanget. Vad är det som händer?9500 för denna är fan ett dunderklipp, iallafall jämfört med det stackars våldtagna exemplaret jag hittade för 49...om man nu vill att den ska se ut som det stackars "bygget", varför i helvete man nu skulle vilja det, så kan man köpa denna och våldföra sig på och gå sisådär 40 papp plus...
![]()
Vad tänker du ett rimligt pris skulle vara på en hoj likt denna?Det finns ju flera såna ute just nu. Dock kan man undra över det ständigt återkommande problemet med att hojar som stått ett tag inte startar. "Gick fint när den ställde undan, men startar inte i nuläget" är en standardfras i sammanhanget. Vad är det som händer?
Jag måste säga att det är intressant med såna här hojar. Lite chansning ja, men om dom inte startar efter vintern är de ofta batteriet eller "förknasarna". Hade jag haft utrymme, pengarna OCH orken nu på ålderns höst vore det kul köpa in dylika hojar och pyssla med. Men är en utopi idag då jag börjat att lukta lik...Vad tänker du ett rimligt pris skulle vara på en hoj likt denna?
Om den är i det skick du vill ha den, det vill säga att den går som den ska, inga fel, nya däck, full servicehistorik osv?
Priset är helt ok, det är snarast billigt. Verkar välskött, låga mil, ser fräsch ut. Jag tänkte mer på "gick bra när den ställdes undan, startar inte nu". Trots nytt batteri. Vad är det som går sönder under ett par år i källaren? Och det här är mycket vanligt bland säljannonser.Vad tänker du ett rimligt pris skulle vara på en hoj likt denna?
Om den är i det skick du vill ha den, det vill säga att den går som den ska, inga fel, nya däck, full servicehistorik osv?
Det är ju väldigt mycket mc för pengarna. Sannolikt inga stora kostnader för att få den att rulla igen. Bara lite förgasarrenovering, ny bensin, några filter. Nytt batteri. Krävs ett garage att hålla till i, lite intresse och kunnande.Jag måste säga att det är intressant med såna här hojar. Lite chansning ja, men om dom inte startar efter vintern är de ofta batteriet eller "förknasarna". Hade jag haft utrymme, pengarna OCH orken nu på ålderns höst vore det kul köpa in dylika hojar och pyssla med. Men är en utopi idag då jag börjat att lukta lik...![]()
Jag tänker samma som du när jag ser en del annonser, men så inser jag att hela j-la garaget riskerar att fyllas av objekt som jag inte hinner fixa - och sedan skall det döstädas efter mig...Jag måste säga att det är intressant med såna här hojar. Lite chansning ja, men om dom inte startar efter vintern är de ofta batteriet eller "förknasarna". Hade jag haft utrymme, pengarna OCH orken nu på ålderns höst vore det kul köpa in dylika hojar och pyssla med. Men är en utopi idag då jag börjat att lukta lik...![]()

Ja, eller haft tummen på fel ställe i handen när de ryckt db-dödarna.......
Eller lekt "Landrovermannen" och slagit i kulorna i för hårt.Ja, eller haft tummen på fel ställe i handen när de ryckt db-dödarna.......
P g a pandemin och kriget i Ukraina så är det tyvärr en prisnivå vi får vänja oss vid.Ska köpa hoj (enduro) för första gången på snart 10 år och hade glömt vilken misär blocket är vid den här årstiden. Hur länge brukar ni vänta innan priserna lugnar ner sig lite iallafall?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |