Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Du har rätt i att man gärna kör den nattetid, men det beror på det fenomenala ljuset från TVÅ H4 (Osram Night Breaker) som förvandlar natten till dag.

Själv ser man den ju aldrig framifrån.

fdd1c6ceb7f18010dd95a672134af3b1.jpg
Som min ZRX. Med 80 och även 100 W var ljuset helt grymt och inte brände jag några reflektorer heller. Kanske 6-7 tusen mil av ca 12 tusen inalles.
 
6bf1b0279b2d4e9692e2d550de7db0bb.jpg


Mycket snygg hoj från andra vinklar. Men sålde som sagt dåligt pga konsumenters bristande föeståndsgåvor…
Fanns en medlem, ”Kuritas”, han var en kul motpol till tja, det mesta. Malmöprofil och provokatör från vänster. Han hade, passande nog, också en mc med provocerande lyktarrangemang, alltså ifrågavarande modell..

”En fin motorcykel”, tror jag det stod i profilen.
 
Hur är den att motorvägspendla med?
😁 Du kan ju försöka, men som bilderna säkert visar, samt lite generell kännedom om motorcyklar, så kan man räkna ut vad hojen är till för. Det finns fler varianter av motorcyklar än varianter av bär i skogen.
Nej nej nej - man skall utforma annonsen så någon annan lägger upp den i tråden.
Ja, jag förstår. Ni får ursäkta mig. Jag var inte helt klar över trådens exakta avseende, det är min hoj, och min annons. Jag ville bara framhäva den här ifall någon kanske hade intresse av en trialhoj. Jag vet att just här inte riktigt är rätt forum för det. Men .. nästan?
 
Fan vad dom ökat i värde. Sålde min såndär i liknande skick för 5k. Förvisso för 20 år sen typ😋
Offroad, enstånkor och 125cc har stigit kolossalt i pris de senaste åren, åtminstone enligt säljarna.
På Tradera kan man se riktiga fantasipriser ibland, gamla 125cc från 80-talet för 30-40000kr...
 
Offroad, enstånkor och 125cc har stigit kolossalt i pris de senaste åren, åtminstone enligt säljarna.
På Tradera kan man se riktiga fantasipriser ibland, gamla 125cc från 80-talet för 30-40000kr...
Problemet är ju de som betalar dessa fantasipriser och på så vis driver upp priserna över hela segmentet av gamla offroadmodeller. När en 08ans Yamaha XT kostar 40-50k tycker jag det gått för långt 😣
 
Problemet är ju de som betalar dessa fantasipriser och på så vis driver upp priserna över hela segmentet av gamla offroadmodeller. När en 08ans Yamaha XT kostar 40-50k tycker jag det gått för långt 😣
Det är osäkert om de verkligen får ut begärt pris. Åtminstone på Tradera kan man se att hojen legat ute flera veckor utan att nån ö h t bjudit. Sen försvinner annonsen en period för att åter dyka upp, med samma galna pris. Säljaren har helt enkelt en skev bild av vad pärlan är värd.
 
Du har rätt i att man gärna kör den nattetid, men det beror på det fenomenala ljuset från TVÅ H4 () som förvandlar natten till dag.

Själv ser man den ju aldrig framifrån.

fdd1c6ceb7f18010dd95a672134af3b1.jpg
Osram Night Breaker - är de så bra alltså? Hade tänkt sätta såna i biljäveln, men det blir visst aldrig av...
 
Japp.
Men med den skillnaden att Hondan aldrig kom ikapp någon och fick visa upp sig.
XN85 hade visst backspegellogga i nosen den också. Dock inte kawa gpz750 turbo, vad jag vet. Den ende man riktigt vill ha av dessa. Finns liksom ingen riktig konkurrent i segmentet, även om jag tyckte xn85 var kul då, i avsaknad av vettigt jämförelsematerial.
 
XN85 hade visst backspegellogga i nosen den också. Dock inte kawa gpz750 turbo, vad jag vet. Den ende man riktigt vill ha av dessa. Finns liksom ingen riktig konkurrent i segmentet, även om jag tyckte xn85 var kul då, i avsaknad av vettigt jämförelsematerial.
Tyckte (och tycker ännu) både Honda, Kawa och Yamahaturbon hade grymt snygga kåpor. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top