Då har man bytt hoj igen :-)

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Varför sabba ett vinnande koncept?
Ska man inte byta inför varje säsong?

BlackBirden är nu bytt emot en Super Duke, lite trevligare sittställning när man åker fram och tillbaka till jobbet :)

Tro inte att jag var missnöjd med BlackBirden, suveränt högfartslok som man trivs med i farter ej värt att nämnas på öppna forum ;)
Men som fordon för transport till och från jobbet men någon avstickare till än alltför välkänd vägsträcka med raster i mitten? Nja, kanske inte rätt mc för mig. I alla fall inte i år.

Förra årets 200:a mila resa fram och tillbaka till Pite Havsbad med full packning var en utmaning som BB hanterade utan problem men eftersom jag inte planerat in någon resa till denna sommar kändes hojen lite fel i garaget.

Nåja, ny leksak har vart under lupp under vintern men jag har tyvärr alldeles för många objekt som skulle passa fin i garaget så att hitta "rätt" har inte vart lätt :tummenupp

Efter en dag på "MC Live" provandes en himla massa hojar så var Super Duken fortfarande kvar på topplistan.
Ska sanningen fram kunde jag bara bocka bort en hoj i listan efter provkörningarna :va
Resterande står fortfarande kvar på "någon gång i livet" listan :D

Jag visste om en SuperDuke som stod på MC Varuhuset som jag sneglat på under vintern men som vanligt när man är på G så har någon annan hunnit före.

Ja ja, ingen fara. Jag har tillbringat många timmar i sthlm's olika mc varuhus under vinterns abstinens så jag visste om att AVA hade en även dom. Det vart en sväng förbi där igår och eftersom jag inte var så svårövertalad så är jag nu ägare till en SuperDuke :hoppa

Summan av det hela är är:
JAG SKA KÖRA KTM I SOMMAR :banana

Jag lovar, du kommer att köpa tillbaka BBn när du märker att du börjar komma för sent till jobbet :hihi

Jag lovar, du kommer att köpa tillbaka BBn när du märker att du börjar komma för sent till jobbet :hihi

Ääh, är det lite köer och man vill ha lite fart tar man väl Firebladen :yoparty

Varför bara ha en MC? :D

Kul och grattis till en riktigt kul hoj !

Det finns förövrigt en tråd med en del info om Superduke ;)

Hej då kvalitet, hej körglädje!

Hmm , Körglädje visst . Kvalite` vet ingen som haft några speciella problem ..

Jag tror att folk som tycker att Ktm har dålig kvalite` tänker på deras äldre hojar ..

Kul och grattis till en riktigt kul hoj !

Det finns förövrigt en tråd med en del info om Superduke ;)
.....

Tackar tackar, den tråden måste jag kolla in lite närmare :)

Sen får jag nog uppdatera min status, vi är säkert nästan grannar :-D
Syns troligtvis på vägarna i sommar.

Jag vill också ha en twin!!! Men, å andra sidan känns det som om jag har en helt ny cykel att utforska nu efter mappningen i bromsbänk.

Grattis till köpet! :tummenupp

Jag SKA prova den senare!!!:mad:

KTM är inte direkt sämre än annat enligt mig.

Sen kör jag ju Ducati sedan ett par år tillbaka som visst ska "rasa jämt" enligt många. Kör fortfarande utan avbrott. Men jag är väl dum i huvudet, men jag har en Sugkuki som reserv men den krånglar en del... :D

Grattis till hojen! FFS! :öl

Ta inte åt dej, fler som kommer beundra din twin än hans mellanmoppe :D

Misstänker det :tummenupp

Jag vill också ha en twin!!! Men, å andra sidan känns det som om jag har en helt ny cykel att utforska nu efter mappningen i bromsbänk.

Grattis till köpet! :tummenupp

Jag SKA prova den senare!!!:mad:

Tackar tackar och du vet adressen :D
Kaffe och provtur erbjuds om du bokar lite i förväg ;)
Sen blir det intressant att se hur din leksak uppför sig lär vi leker på inhägnat område nästa månad :tummenupp

KTM är inte direkt sämre än annat enligt mig.

Sen kör jag ju Ducati sedan ett par år tillbaka som visst ska "rasa jämt" enligt många. Kör fortfarande utan avbrott. Men jag är väl dum i huvudet, men jag har en Sugkuki som reserv men den krånglar en del... :D

Grattis till hojen! FFS! :öl

Tackar och visst finns det måndagsexemplar av alla modeller, vissa har bara fler måndagar i veckan :D
Man hör oftast bara dom som har problem med sina hojar, det är tyvärr inte så många som skriver att dom är toknöjda med sitt inköp :rolleyes:

En hoj som är byggd utanför standarmall 1A kanske krånglar någon gång. Men som ägare till dessa hojar kan man ta det för man har så jävla mycket roligare.

Kör alla här japanska bilar typ Toyota också? Jag finner livet för kort för att forknippas med "japansk perfektion".

Kör kåtten till varvstopp och ha kul!

:D

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!