Buell XB9R 2003

Dagens mek gav inga framsteg. Provade att byta plats på tändkablarna också, men felet följde inte med. Mätte tändspolen och båda sidorna har liknande värden både primär och sekundär. Spridarna sitter lite halvtrångt till och jag tycker att stiftet inte borde vara blött om det saknas soppa.

Jag provade att dra runt den med ett stift ur och tändningen bortkopplad och det är åtminstone tryck i cylindern även om jag inte har en trådlös kompmätare att testa med.
 
Sakta!
Det verkar vara allehanda glappkontakt i elsystemet och senast jag provade att starta gick den på båda cylindrarna, men lät inte vackert. Frågan är ju om den ska låta vackert...
Remmen jag beställde håller Postnord på att tulldeklarera. Det är inte gjort i en handvändning.
 
Idag kunde jag få fram att Postnord ville ha 1033:- för att ha hanterat tullandet åt mig. Med lite tur innebär det att jag får en drivrem att montera inom nån vecka.
Innan dess måste jag roa mig med att spraya några kontaktstycken till tändning och insprutning. Det behövs några skruvar till plastdetaljer också.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top