Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Kan det vara samma "problem" som jag utsatte mig själv för på Freewinden?Det här inlägget https://www.sporthoj.com/forum/threads/vad-fick-dig-att-le-idag.139768/post-6824829
fick mig att gå ut i garaget. Det är inte wirarna som kärvar utan handtaget går trögt när jag monterar ihop det.
Utan wirar löper handtaget lätt och att bara dra i nipplarna går hur lätt som helst.
Jag provade att ta 1200-papper på styret och inne i rullen innan jag smorde med lite lågfriktionsmedel, men så fort alla delar är med går det trögt.
Jag vet inte hur många gånger jag har plockat fram och tillbaka med handtaget nu. Jag har tagit bort fjädern på spjällhuset för att verkligen kunna känna var motståndet kommer ifrån. Eftersom det inte har fungerat när jag haft cykeln vet jag inte om saker sitter ihop rätt.Kan det vara samma "problem" som jag utsatte mig själv för på Freewinden?
Vid återmontering av förgasarna så tänkte jag att det måste vara bättre om returen är lite spänd - min teori var att det borde säkerhetsställa att den verkligen går tillbaks till "hem" vid avsläpp. Det var tydligen helt fel, kärvande en aning och blev värre då styret vinkladesTog mig över en månad att identifiera vad jag gjort för fel (något som inkludera att återigen ta bort alla kåpor, tank etc.).
I hemläget ska det tydligen finnas (på Freewinden) 2-3mm spel i retur wiren.
Justerade till rätt spel och den blev som ny![]()
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |