Buell XB9R 2003

Dagens mek gav inga framsteg. Provade att byta plats på tändkablarna också, men felet följde inte med. Mätte tändspolen och båda sidorna har liknande värden både primär och sekundär. Spridarna sitter lite halvtrångt till och jag tycker att stiftet inte borde vara blött om det saknas soppa.

Jag provade att dra runt den med ett stift ur och tändningen bortkopplad och det är åtminstone tryck i cylindern även om jag inte har en trådlös kompmätare att testa med.
 
Sakta!
Det verkar vara allehanda glappkontakt i elsystemet och senast jag provade att starta gick den på båda cylindrarna, men lät inte vackert. Frågan är ju om den ska låta vackert...
Remmen jag beställde håller Postnord på att tulldeklarera. Det är inte gjort i en handvändning.
 
Idag kunde jag få fram att Postnord ville ha 1033:- för att ha hanterat tullandet åt mig. Med lite tur innebär det att jag får en drivrem att montera inom nån vecka.
Innan dess måste jag roa mig med att spraya några kontaktstycken till tändning och insprutning. Det behövs några skruvar till plastdetaljer också.
 
Nyheter
GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back
Top