Buell XB9R 2003

Dagens mek gav inga framsteg. Provade att byta plats på tändkablarna också, men felet följde inte med. Mätte tändspolen och båda sidorna har liknande värden både primär och sekundär. Spridarna sitter lite halvtrångt till och jag tycker att stiftet inte borde vara blött om det saknas soppa.

Jag provade att dra runt den med ett stift ur och tändningen bortkopplad och det är åtminstone tryck i cylindern även om jag inte har en trådlös kompmätare att testa med.
 
Sakta!
Det verkar vara allehanda glappkontakt i elsystemet och senast jag provade att starta gick den på båda cylindrarna, men lät inte vackert. Frågan är ju om den ska låta vackert...
Remmen jag beställde håller Postnord på att tulldeklarera. Det är inte gjort i en handvändning.
 
Idag kunde jag få fram att Postnord ville ha 1033:- för att ha hanterat tullandet åt mig. Med lite tur innebär det att jag får en drivrem att montera inom nån vecka.
Innan dess måste jag roa mig med att spraya några kontaktstycken till tändning och insprutning. Det behövs några skruvar till plastdetaljer också.
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top