Buell XB9R 2003

Dagens mek gav inga framsteg. Provade att byta plats på tändkablarna också, men felet följde inte med. Mätte tändspolen och båda sidorna har liknande värden både primär och sekundär. Spridarna sitter lite halvtrångt till och jag tycker att stiftet inte borde vara blött om det saknas soppa.

Jag provade att dra runt den med ett stift ur och tändningen bortkopplad och det är åtminstone tryck i cylindern även om jag inte har en trådlös kompmätare att testa med.
 
Sakta!
Det verkar vara allehanda glappkontakt i elsystemet och senast jag provade att starta gick den på båda cylindrarna, men lät inte vackert. Frågan är ju om den ska låta vackert...
Remmen jag beställde håller Postnord på att tulldeklarera. Det är inte gjort i en handvändning.
 
Idag kunde jag få fram att Postnord ville ha 1033:- för att ha hanterat tullandet åt mig. Med lite tur innebär det att jag får en drivrem att montera inom nån vecka.
Innan dess måste jag roa mig med att spraya några kontaktstycken till tändning och insprutning. Det behövs några skruvar till plastdetaljer också.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top