Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jag har en alternativ lösning. Jag tror att det är en sån motor som står i mitt garage. Vår vän Marcus skulle ha fått den för ett par tre år sen, men har inte hämtat den. Om du hämtar den så kan du ta hela toppen och slipper fundera över teknikaliteter. Nackdelen är att du får ett block du inte behöver...Är det nån som har en pdf-verkstadsmanual till en SAAB 9-3, motor B204L årsmodell 1998?
Håller på att byta toppblockspackning och förra(?) gången som toppen plockades bort så verkar snubben ha blandat ihop alla kamöverfall och återmonterat random.
![]()

Offer acceptedJag har en alternativ lösning. Jag tror att det är en sån motor som står i mitt garage. Vår vän Marcus skulle ha fått den för ett par tre år sen, men har inte hämtat den. Om du hämtar den så kan du ta hela toppen och slipper fundera över teknikaliteter. Nackdelen är att du får ett block du inte behöver...View attachment 519410
Jag är drabbad av arbete fram till tretiden imorgon, men sen är jag nog hemma. Lördag onåbar 10-12:00.Offer accepted
Kan hämta antingen imorgon eller på lördag.
Slugt; helt obildad varför ena eller andra gasen är lämpligast(felsökningssyfte) men ska kollas upp så fort jag får tag i rätt koppling.Gasol och såpvatten?
Älskar sporthoj.comOffer accepted
Kan hämta antingen imorgon eller på lördag.

Lifetime är 15000mil på BMW-språk.Lifetime står det på växellådan
Jo eller hur... Den oljan var som mörk sirap. Nu i med ny fräsch och passar på att fixa motoroljan samtidigt.View attachment 519435View attachment 519436View attachment 519437
Alpine har jag lockats av. Det är en av de väldigt få bilar där jag sitter bekvämt och inte alldeles för högt.Insåg i veckan att jag är färdig med bilen, den är bara en tråkig box nu, så det är dags att byta nu. Blev lite glatt överraskad när jag kollade blocket för prisbilden på dem och upptäckte att de gått upp i pris sedan jag köpte åbäket, så istället för ett tapp på 30% så får jag kanske ut 30% mer än jag betalade. Måste bara fixa lite småskit, sedan säljer jag den.
Sedan är frågan vad det ska bli istället. En corvette, xkr, alpine eller nåt sånt kanske?
Hörde handlaren om en snubbe som sålt sin -98 911.Insåg i veckan att jag är färdig med bilen, den är bara en tråkig box nu, så det är dags att byta nu. Blev lite glatt överraskad när jag kollade blocket för prisbilden på dem och upptäckte att de gått upp i pris sedan jag köpte åbäket, så istället för ett tapp på 30% så får jag kanske ut 30% mer än jag betalade. Måste bara fixa lite småskit, sedan säljer jag den.
Sedan är frågan vad det ska bli istället. En corvette, xkr, alpine eller nåt sånt kanske?
En '98 är väl en 996???Hörde handlaren om en snubbe som sålt sin -98 911.
Köpt för 4-5 år sedan för 420' och fick nästan dubbla nu!
Kan det stämma och är det isf en allmän trend på sportbilar?
Ja, har för mig det sades 996 men är dålig på Porschemodeller.En '98 är väl en 996???
Det kan säkert stämma med vissa modeller, men vem fan är så kåt på en 996?
Verkar som det. Skåpbilen gick upp in i helvete under covid, men verkar ha fallit ner till vad jag köpte den för igen. Många bilmodeller jag hade lite koll på verkar ha gått upp i priserna. En del verkar mest ha följt inflationen, andra har gått upp lite mer.Hörde handlaren om en snubbe som sålt sin -98 911.
Köpt för 4-5 år sedan för 420' och fick nästan dubbla nu!
Kan det stämma och är det isf en allmän trend på sportbilar?
Verkar som det. Skåpbilen gick upp in i helvete under covid, men verkar ha fallit ner till vad jag köpte den för igen. Många bilmodeller jag hade lite koll på verkar ha gått upp i priserna. En del verkar mest ha följt inflationen, andra har gått upp lite mer.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |