Bilrelaterade diskussioner

Det finns ju att köpa läckage-sök där man köper fulgas, brukar vara någon vätska som lyser under UV ljus

Är det nån som har en pdf-verkstadsmanual till en SAAB 9-3, motor B204L årsmodell 1998?
Håller på att byta toppblockspackning och förra(?) gången som toppen plockades bort så verkar snubben ha blandat ihop alla kamöverfall och återmonterat random.
:hej

Är det nån som har en pdf-verkstadsmanual till en SAAB 9-3, motor B204L årsmodell 1998?
Håller på att byta toppblockspackning och förra(?) gången som toppen plockades bort så verkar snubben ha blandat ihop alla kamöverfall och återmonterat random.
:hej
Jag har en alternativ lösning. Jag tror att det är en sån motor som står i mitt garage. Vår vän Marcus skulle ha fått den för ett par tre år sen, men har inte hämtat den. Om du hämtar den så kan du ta hela toppen och slipper fundera över teknikaliteter. Nackdelen är att du får ett block du inte behöver...2012-12-16-20-37-15_20121216_114333.jpg

Last edited:
Jag har en alternativ lösning. Jag tror att det är en sån motor som står i mitt garage. Vår vän Marcus skulle ha fått den för ett par tre år sen, men har inte hämtat den. Om du hämtar den så kan du ta hela toppen och slipper fundera över teknikaliteter. Nackdelen är att du får ett block du inte behöver...View attachment 519410
Offer accepted :tummenupp
Kan hämta antingen imorgon eller på lördag.

Gasol och såpvatten?
Slugt; helt obildad varför ena eller andra gasen är lämpligast(felsökningssyfte) men ska kollas upp så fort jag får tag i rätt koppling.

Ska nog till Dalarna imorrn så kanske hittar någon butik längs vägen, närmsta gubbdagis har inte och vanliga bildelsfirmorna värderar mässing i guld.. tydligen.

Gick inte att få fason på lyktglasen. Det blev bättre men inte helt bra och vänster ger otydlig ljusbild så det bländar. Så det blev att beställa nya strålkastare och priset var ju helt ok ändå och kommer funka fint med nightbreakers eller till och med LED (H4). Ska väl komplettera med extraljus sen inför vintern...Screenshot_20250808-222232-588.jpg

Insåg i veckan att jag är färdig med bilen, den är bara en tråkig box nu, så det är dags att byta nu. Blev lite glatt överraskad när jag kollade blocket för prisbilden på dem och upptäckte att de gått upp i pris sedan jag köpte åbäket, så istället för ett tapp på 30% så får jag kanske ut 30% mer än jag betalade. Måste bara fixa lite småskit, sedan säljer jag den.
Sedan är frågan vad det ska bli istället. En corvette, xkr, alpine eller nåt sånt kanske?

Insåg i veckan att jag är färdig med bilen, den är bara en tråkig box nu, så det är dags att byta nu. Blev lite glatt överraskad när jag kollade blocket för prisbilden på dem och upptäckte att de gått upp i pris sedan jag köpte åbäket, så istället för ett tapp på 30% så får jag kanske ut 30% mer än jag betalade. Måste bara fixa lite småskit, sedan säljer jag den.
Sedan är frågan vad det ska bli istället. En corvette, xkr, alpine eller nåt sånt kanske?
Alpine har jag lockats av. Det är en av de väldigt få bilar där jag sitter bekvämt och inte alldeles för högt.

Hörde handlaren om en snubbe som sålt sin -98 911.
Köpt för 4-5 år sedan för 420' och fick nästan dubbla nu!
Kan det stämma och är det isf en allmän trend på sportbilar?

En '98 är väl en 996???
Det kan säkert stämma med vissa modeller, men vem fan är så kåt på en 996?

En '98 är väl en 996???
Det kan säkert stämma med vissa modeller, men vem fan är så kåt på en 996?
Ja, har för mig det sades 996 men är dålig på Porschemodeller.
Jag körde en när dom var hyfsat nya och den var såklart suverän men inte så suverän.

Verkar som det. Skåpbilen gick upp in i helvete under covid, men verkar ha fallit ner till vad jag köpte den för igen. Många bilmodeller jag hade lite koll på verkar ha gått upp i priserna. En del verkar mest ha följt inflationen, andra har gått upp lite mer.

Verkar som det. Skåpbilen gick upp in i helvete under covid, men verkar ha fallit ner till vad jag köpte den för igen. Många bilmodeller jag hade lite koll på verkar ha gått upp i priserna. En del verkar mest ha följt inflationen, andra har gått upp lite mer.

Det var väl många som fastnade i van-lifeträsket under pandemin. Tittade på Youtube och skulle bygga husbil.

Sen tar det väl ett tag innan de inser att det inte är så lätt som på Youtube särskilt om man saknar verktygslåda och har tummen mitt i handen.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D