Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Min 945'a läckte i ett skavt rör som går upp vid kylarens vänstra sida upptill, så länge som bilen stod still så tätades läckan mot en kylarslang (som dessutom var boven i dramat).Bästa AC-fulingar? 945 -98 med R1234 vad det nu heter.
Läckage Ja, fyllt och pyst ut för tidigare ägare.
Läcksöka själv på enklast möjliga vis, koppling köper jag var man nu köper en.
Slutgiltig fyllning med rätt klunk olja får någon med maskin göra men vill kunna laga själv.
Tips? Stod på internet att tryckluft var en dålig idé men såpvatten lär kunna fungera.
Jag har en alternativ lösning. Jag tror att det är en sån motor som står i mitt garage. Vår vän Marcus skulle ha fått den för ett par tre år sen, men har inte hämtat den. Om du hämtar den så kan du ta hela toppen och slipper fundera över teknikaliteter. Nackdelen är att du får ett block du inte behöver...Är det nån som har en pdf-verkstadsmanual till en SAAB 9-3, motor B204L årsmodell 1998?
Håller på att byta toppblockspackning och förra(?) gången som toppen plockades bort så verkar snubben ha blandat ihop alla kamöverfall och återmonterat random.
![]()
Offer acceptedJag har en alternativ lösning. Jag tror att det är en sån motor som står i mitt garage. Vår vän Marcus skulle ha fått den för ett par tre år sen, men har inte hämtat den. Om du hämtar den så kan du ta hela toppen och slipper fundera över teknikaliteter. Nackdelen är att du får ett block du inte behöver...View attachment 519410
Jag är drabbad av arbete fram till tretiden imorgon, men sen är jag nog hemma. Lördag onåbar 10-12:00.Offer accepted
Kan hämta antingen imorgon eller på lördag.
Slugt; helt obildad varför ena eller andra gasen är lämpligast(felsökningssyfte) men ska kollas upp så fort jag får tag i rätt koppling.Gasol och såpvatten?
Älskar sporthoj.comOffer accepted
Kan hämta antingen imorgon eller på lördag.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |