Aprilia-tråden

La omkull pärlan på Gotland Ring förra året, bara kosmetiska skador men valde att byta ut den gigantiska frontkåpan till en smidigare när man ändå fixade till den...

Valde att ha kvar original hastighetsmätare för att få mätarställning, varningslampor och motortemp.

View attachment 422540

View attachment 422541

View attachment 422542

Ser riktigt bra ut, har alltid haft lite svårt för originalkåpan/lyset. Är det ett KTM-lyse?

Det är nästan så jag blir sugen att hitta en gammal Mille och bygga fighter igen. :)
 
Jepp, frontkåpan från 690 Duke.

Täckkåpan för expansionskärlet, sidoskyddet vid kylarna och magkåpan ska lackas mattsvart och monteras när tid finns, så riktigt färdig är den inte än.

Slänger in en bild på hur den såg ut innan också

20140607_214809_Richtone(HDR).jpg
 
Första riktiga turen på 15 mil idag, fyfan va skönt! Har inte kört den på ett år så abstinensen var stor..

Perfekt väder och hojen gick som en klocka :)

Tuono 4.jpg
Tuono 5.jpg
Tuono 6.jpg
Tuono 7.jpg
Tuono 8.jpg
Tuono 9.jpg
Tuono 10.jpg
 
Dött i tråden så jag slänger upp några bilder från kvällens tur. Den mindre kåpan, drevningen och det högre styret har verkligen förändrat hojen, grymt nöjd :tummenupp

20150817_194946_HDR.jpg 20150817_195439_HDR.jpg 20150817_195551.jpg
 
Tackar, stämmer bra med KTM. Närmare bestämt 690 Duke.
 
Någon som har ett moddat grenrör att sälja som passar min Tuono -03? Ser ut som det nedre på denna bild, det övre är omoddat.

attachment.php.jpg
 
Håller tummarna för att det är moddat :tummenupp
 
Äsch, inte moddat och dessutom med annan delning på rören än original... Hör hemma i ett titanhelsystem men jag hade för mig att delningen var samma.
uploadfromtaptalk1439915357151.jpg
 
Typiskt, men tack för att du kollade iaf
 
Har jag blivit helt oduglig på google eller är det väldigt tunt med info om RSV1000R på nätet?
Ingen tråd på sh och inga howtos eller andrar forum om ventiljustering och annan service.
 
Har jag blivit helt oduglig på google eller är det väldigt tunt med info om RSV1000R på nätet?
Ingen tråd på sh och inga howtos eller andrar forum om ventiljustering och annan service.
http://www.apriliaforum.com/forums/...SV1000-Mille-Mille-R-and-Mille-SP-(1998-2003)
http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php
http://rsvr.net/
http://www.apriliagarage.it/forum/

Är det nåt fel på den här tråden förresten? Vill du ha info om hur motorn sköts är det ju "samma" motor i även Tuono, Falco, Futura och Caponord... Från -98 till -08.
 
Last edited:
Är det nåt fel på den här tråden förresten? Vill du ha info om hur motorn sköts är det ju "samma" motor i även Tuono, Falco, Futura och Caponord... Från -98 till -08.

Tack Jåke, guld! Vet inte hur jag misslyckades att hitta de bra sidorna.
Denna tråden är ju oändligt stor och mer generell?
 
Jo, sant. Inte lätt om ens möjligt hitta nåt i den egentligen... :va

Hittade inget om ventiljustering på länkarna. Är motorn hyfsat lättservad eller hur funkar det?
Läser på, suktar och spanar lite efter rsv1000r factory av de sista årsmodellerna. Men om servicen generellt är något man lämnar bort så känns hojen inte lika prisvärd längre. Speciellt eftersom jag inte hittar någon mek i närheten.
 
Hittade inget om ventiljustering på länkarna. Är motorn hyfsat lättservad eller hur funkar det?
Läser på, suktar och spanar lite efter rsv1000r factory av de sista årsmodellerna. Men om servicen generellt är något man lämnar bort så känns hojen inte lika prisvärd längre. Speciellt eftersom jag inte hittar någon mek i närheten.
Motorn är väldigt stabil och relativt lättmekad. Det är en hel del steg att göra vid ventiljustering men tämligen rättfram procedur. Vanlig service (olje- och filterbyte samt kolla att allt sitter fast) görs för gatbruk vid 1000 mil om jag minns rätt, ventilkontroll vid varannan men generellt behöver man inte justera nåt förrän bortåt 5-6000 mil.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top