Jag behöver er hjälp!
Jag har en Aprilia SL 1000 Falco årsmodell 2001
Jag var på Rörken i dag knixkurs och körde som vanligt. Inga problem.
Men efter 2/3 av vägen hem så fick jag felmeddelandet " E F I" på min display och jag kände på hojen att den inte var helt okej. När jag hade jämn gas så var inte motorn jämn.. den kunde inte hålla jämna varvtal utan det blev som ett hack lite då och då som om motorn inte orkade hålla jämt tempo. ...
Så jag stannade på en parkering och kollade i manualen vad "E F I" betydde... fick inte ut så mycket av det då jag måste felsöka vad den indikerar.
Talade med några stycken och de sa att jag skulle ta det lugnt hem. Velade lite fram och tillbaka men bestämde mig för att åka hem försiktigt. Kom bara 2 meter och sedan hörde jag ett klick som jag inte kände igen, som klickade till några gånger. Så jag körde endast 30 meter och parkerade på en ny ficka....
Hojen kom hem i skåpbil samma kväll för jag vågade inte köra hem den.
Men nu behöver jag hjälp att ta reda på felet. Jag talade med ProBike och de tar 1200/h för att bara felsöka vad det kan vara och jag tyckte att det var väldigt dyrt :O
Kan jag ta reda på det själv?
Hur gör jag?
Vad behöver jag?
Eller finns det någon verkstad som kan kolla på detta till ett rimligare pris?
Alla tips och råd uppskattar jag till fullo! Jag vill inget mer än att kunna köra senast nu på söndag!
Jag har en Aprilia SL 1000 Falco årsmodell 2001
Jag var på Rörken i dag knixkurs och körde som vanligt. Inga problem.
Men efter 2/3 av vägen hem så fick jag felmeddelandet " E F I" på min display och jag kände på hojen att den inte var helt okej. När jag hade jämn gas så var inte motorn jämn.. den kunde inte hålla jämna varvtal utan det blev som ett hack lite då och då som om motorn inte orkade hålla jämt tempo. ...
Så jag stannade på en parkering och kollade i manualen vad "E F I" betydde... fick inte ut så mycket av det då jag måste felsöka vad den indikerar.
Talade med några stycken och de sa att jag skulle ta det lugnt hem. Velade lite fram och tillbaka men bestämde mig för att åka hem försiktigt. Kom bara 2 meter och sedan hörde jag ett klick som jag inte kände igen, som klickade till några gånger. Så jag körde endast 30 meter och parkerade på en ny ficka....
Hojen kom hem i skåpbil samma kväll för jag vågade inte köra hem den.
Men nu behöver jag hjälp att ta reda på felet. Jag talade med ProBike och de tar 1200/h för att bara felsöka vad det kan vara och jag tyckte att det var väldigt dyrt :O
Kan jag ta reda på det själv?
Hur gör jag?
Vad behöver jag?
Eller finns det någon verkstad som kan kolla på detta till ett rimligare pris?
Alla tips och råd uppskattar jag till fullo! Jag vill inget mer än att kunna köra senast nu på söndag!
Last edited:



