Aprilia-tråden.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ja det är en -10, har du koll på vad dom är uppmätta till vid bankanten?
Tyvärr. Däremot har jag för mig att de allra flesta kör med Akra-slipon. Är som sagt tystare än original. Det finns en separat Rsv4-tråd som nog innehåller mer specifik info.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Letar efter ett baklyse och en passagerardyna till min Tuono -03 men det verkar hopplöst att hitta, ingen här som har nånting liggande?

Inget fel på dynan bak egentligen men klädseln är skadad, någon som vet om det går att köpa ny klädsel nånstans? Har inte lyckats hitta något själv

**Edit**

Hittade på AF1 för vettiga pengar, har tittat där tidigare men då har det kostat multum. Trist med tullen och momsen bara, landar väll på drygt 2000:- innan det är klart.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Senaste nr av Motorrad så finns ett kul test med de senaste värsting sporthojarna 200hk .

Där avslöjas Aprilias senaste Rsv4 Storhet :yoparty de skriver i stil med , ja nu kan vi avslöja hemligheten bakom Aprilias framgång ...Den är snabbast vid nästan alla mätpunkter på banan :D

Och att den i Motorrad ansågs som av en sällsynt enig jury som Vinnare före Bmw är fett ! Före Panigale 1290 och Nya Yamman som kom på 4e plats .
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vill du ha original? Annars finns ett antal såna här mer eller mindre konstant tillgängliga: http://www.ebay.co.uk/itm/APRILIA-R...331?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item33916b19a3

Ny klädsel i valfri färg verkar heller inte omöjligt: http://www.ebay.co.uk/itm/BLACK-STI...169?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item35d2678861

Däremot lär du inte komma undan "skadefritt" från köpet... :)

Tack för tipsen :) Synd att överdraget till passagerardynan var i skinn, kommer att skära sig lite mot förardynan som är original. Bakljuset hade kunnat vara nått men nu hittade jag precis ett original på AF1 för 300:- så det får bli det :)

Ser du några sidokåpor på ebay får du gärna hojta till för det skulle också behövas, du är helt klart vassare än mig på att hitta rätt grejer. :tummenupp Jag får alltid 250 000st träffar när jag söker och då försvinner det man letar efter bland all annan skit...
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Halloj!

Någon som har kåpglas till Aprilia Falco? eller vart fan man kan hitta en.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
EBay? Bikeskroten i Trollhättan skrotade nog en för ett tag sen tror jag...
 

Höger-bak

Trusted a fart once,damn what a mess.
Gick med
19 Dec 2011
Ort
Falun
Hoj
-99 Suzuki Tl 1000s -00 Suzuki TL1000R och en HD springer softtail från början av 90:talet
Tjenare!
Åker Tl1000 nu men är lite sugen på att testa det Italienska köket lite. Var och kollade på en Mille-01:a
Batteriet va slut och jag hade inte tid att stanna medans dom böt det. Dom skulle starta upp den och besikta så,skulle jag komma och prova i morrn. Nu ringde dom och sa att den inte gick på tomgång. Förhöjd tomgån funkade men så fort dom släppte ner den så tvärdör den. Dom påstår att den gick bra när dom fick in den på firman. OM det nu är så så tycker jag inte att det ska behöva så jättestora fel!
Nån som har nån aning om vad som kan spöka?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjenare!
Åker Tl1000 nu men är lite sugen på att testa det Italienska köket lite. Var och kollade på en Mille-01:a
Batteriet va slut och jag hade inte tid att stanna medans dom böt det. Dom skulle starta upp den och besikta så,skulle jag komma och prova i morrn. Nu ringde dom och sa att den inte gick på tomgång. Förhöjd tomgån funkade men så fort dom släppte ner den så tvärdör den. Dom påstår att den gick bra när dom fick in den på firman. OM det nu är så så tycker jag inte att det ska behöva så jättestora fel!
Nån som har nån aning om vad som kan spöka?

Blev den varm? Innan dess går den inte utan förhöjd om grundtomgången är lågt ställd.
5min åtgärd att få rätt på.
 

Höger-bak

Trusted a fart once,damn what a mess.
Gick med
19 Dec 2011
Ort
Falun
Hoj
-99 Suzuki Tl 1000s -00 Suzuki TL1000R och en HD springer softtail från början av 90:talet
Ingen aning. Ska åka dit i morrn och testa lite själv!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
La omkull pärlan på Gotland Ring förra året, bara kosmetiska skador men valde att byta ut den gigantiska frontkåpan till en smidigare när man ändå fixade till den...

Valde att ha kvar original hastighetsmätare för att få mätarställning, varningslampor och motortemp.

Tuono 3.jpg

Tuono 2.jpg

Tuono 1.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
La omkull pärlan på Gotland Ring förra året, bara kosmetiska skador men valde att byta ut den gigantiska frontkåpan till en smidigare när man ändå fixade till den...

Valde att ha kvar original hastighetsmätare för att få mätarställning, varningslampor och motortemp.

View attachment 422540

View attachment 422541

View attachment 422542

Ser riktigt bra ut, har alltid haft lite svårt för originalkåpan/lyset. Är det ett KTM-lyse?

Det är nästan så jag blir sugen att hitta en gammal Mille och bygga fighter igen. :)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jepp, frontkåpan från 690 Duke.

Täckkåpan för expansionskärlet, sidoskyddet vid kylarna och magkåpan ska lackas mattsvart och monteras när tid finns, så riktigt färdig är den inte än.

Slänger in en bild på hur den såg ut innan också

20140607_214809_Richtone(HDR).jpg
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top