Aprilia-tråden.

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Lämna in Tuono -07 på storservice i Sthlm-området?

Har varit i kontakt med Probike i Sollentuna som inte tar in Aprilia på service öht och i Täby var det lite "mja om vi måååste"

Närmar sig 5K mil med stormsteg och bla en krånglande CAM-sensor gör att man skulle vilja lämna in och få den ordentligt genomgången men vart??

Alla tips mottages med största tacksamhet. :Bugar

Jag kan rekommendera Starol i Enköping. De är duktiga på Apan..:smasha
 

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Downtown
Hoj
FZR 1k
Tillverkas det fortfarande reservdelar till "Aprilia AF1 125 Sintesi Sport -90"? Funderar på att köpa en...
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Lämna in Tuono -07 på storservice i Sthlm-området?

Har varit i kontakt med Probike i Sollentuna som inte tar in Aprilia på service öht och i Täby var det lite "mja om vi måååste"

Närmar sig 5K mil med stormsteg och bla en krånglande CAM-sensor gör att man skulle vilja lämna in och få den ordentligt genomgången men vart??

Alla tips mottages med största tacksamhet. :Bugar

Prova www.proservice.se
Han servar det mesta
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tänkte bara höra här om någon har tips på vettigt ställe att köpa drivpaket? Är det e-bukten som gäller eller finns det på lokal mark?
Det är brorsans Tuono -06 som behöver nytt och han är även sugen på att testa en alternativ drevning, typ 16/44 eller liknande.

Är det 16/40 som är original på den modellen? Jag har försökt leta runt lite åt honom men har bara hittat ställen som säljer originaldrevade paket, ett ställe ville t.o.m. slänga med ett 17t framdrev vilket kändes åt fel håll.

Det kanske är enklare om man köper delarna separat så man får vad man vill ha. Tar även gärna emot tips om fabrikat på både kedja och drev.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Hej på er här i Aprilliatråden

Har funderingar på att byta nästa sommar eventuellt och en hoj som tilltalar mig är Aprillia SL1000 Falco ..

Är det ett bra köp? Jag vet att jag får hyffsat bra försäkring på en sån, ungefär som Duccen som jag har nu, kanske något mer.

Är det en rolig hoj som man även kan åka långt på om man skulle vilja?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ska jag utveckla det lite mer så klassas den väl som sporttouring precis som ST2/4 fast med lite mer betoning på sport. Delar som du kanske vet motor med RSV-hojarna, aningen nertrimmad på maxeffekten men i övrigt samma slitstarka Rotaxtwin i ett bekvämare chassi (har jag fått veta).

Vet inte om Rickard har kvar sin eller om han fick den såld, den är dock ett exempel på vad som går att göra om man vill byta saker utan att behöva skapa nytt. Mycket från olika årgångar av RSV passar ifall man behöver uppdatera nånting.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Jag har en. Bästa hojen jag haft och jag har haft några stycken...
Motorn är helt underbar. Min är kabeln till styrdonet klippt på vilket ger den samma effekt som Millen. Chassit är en fröjd, både på små krokiga vägar, motorvägar eller bana. Sittkomforten riktigt bra för den här typen av hoj. Kåpan skyddar bra. Belysningen är f-n bättre än på bilen. Det fanns orginal mjuka packväskor att köpa till. Jag har ett par men aldrig haft dem på. Jag lovar dig att om du vill ha en sportig hoj som fungerar även på lite sträckkörning så är det svårt att hitta något bättre.
Trots att jag är så nöjd så funderar jag på att sälja då jag planerar att satsa på bankörning nästa säsong och inte kan motivera att ha 2 hojar. Så om du är intresserad att titta lite närmre på den så är du välkommen att höra av dig.
 

Spiidfriik

Too much is just enough!
Gick med
3 Dec 2010
Ort
Piteå
Hoj
2002 Aprilia RSV Mille R
Hej allihop! Köpte mej en Mille R idag. Har gillat Millen sedan den kom och nu blev det läge. Kommer att ta mej en stund att gå igenom 471 sidor (har bara kommit en liten bit) så jag ber om ursäkt om svaren på mina frågor redan finns att finna i tråden.

Övre gaffelkronan är blåeloxerad med Haga´s autograf på. Finns dessa som "pirat" eller är det en äkta "Haga edition" krona?

Sitter en slip-on burk som det står "Aprilia Racing" på. Samma fråga här, kan man anta att den är äkta eller finns det eftermarknadsburkar med denna inskription (ej dekal). Titanburk.

Har bromspapper på 112whp, är det vad man kan förvänta sej? Powercommander, slip-on och troligen K&N filter.

Sölar från ena gaffeltätningen. Är det jävligt att få isär och ihop gaffeln (Öhlins).

Finns det några givna "måste" moddar? Hojen verkar vara hyfsat påkostad (kolfiber och grejer) så jag skulle tro att dessa ev moddar redan är gorda isf, men jag vill gärna veta vad jag ska kolla efter.

Vart handlar man delar och fräna grejer till bästa pris?

Ser fram emot första turen om sisådär 6-7 månader (vi har snöslask här = ingen provkörning). =/
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
kolla upp bara så att det tål högre startström än dom 50A som orginalet är på,, dom flesta av oss apa åkare sätter dit relän som tål minst 100A och då fungerar det,
mvh jocke
 

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Söker en Aprilia RSV4 Factory 09- tjoa till! :kär
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Hej!
Jag lyckas inte med att regga mig på Apriliaforumet. Det accepterar inte det svar jag ger på kontrollfrågan på slutet. Jag ska skriva in motsatsen till det ord som står skrivet ovanför skrivrutan. Nu har jag skrivit alla varianter jag kan komma på.:confused: Är det något IQ-test? Om man blir underkänd så platsar man inte i klubben?
Vad är trixet?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Är det rätt tecken från bilden, inkl skillnad på stora/små tecken? Även sista frågan skiljer på stora och små, motsatsen till "oärlig" är alltså inte "Ärlig". Frågan är i allmänhet inte svårare än att ta bort "o"...
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Är det rätt tecken från bilden, inkl skillnad på stora/små tecken? Även sista frågan skiljer på stora och små, motsatsen till "oärlig" är alltså inte "Ärlig". Frågan är i allmänhet inte svårare än att ta bort "o"...

Tack för hjälp! :)Det var skillnad på stora och små.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Är ute efter en platta till stödet, någon som köpt liknande som passar Tuono/RSV 2'a gen?

Typ som denna
01-040-3183-500x500.jpg
 

olleohlsson1

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
1999 Aprilia RSV 1000
Någon som har koll på kopplingen på en RSV Mille 99:a?
Tyckte kopplingen började ta lite dåligt i slutet på säsongen, och att det va svårt att få i friläge med motorn igång.
Tacksam för svar!
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top