Aprilia-tråden.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Blir sällan gatåka nuförtiden, vill byta till RSV4 istället.
Blir den såld kommer jag leta efter en färdig banhoj.

Gilitigt förfall :) Om det är 1127an så hade jag gärna köpt den men nu saknas de ekonomiska möjligheterna.
Köpt spottbil, byter hus och har inte fått sålt min Ducce än så det är "tur" att min gamla goa Tuono -03 levererar så jäddra bra!
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Har fått problem med packningen till tanklocket så varje gång cykeln går på bakhjulet så kommer det soppa ur locket. Någon som vet vart jag kan hitta en ny packning? Eller ska jag satsa på att köpa ett racelock på ebay?
Cykeln är en Tuono -07
 
Last edited:

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Det finns Aprilias i Linköping också att leka med. Många roliga vägar här.

Jo det vore riktigt kul att få ner hojjen hit och köra lite kvällskörningar efter jobbet. Den är dock inte besiktad i år så det måste jag försöka ta tag i under semestern om den finns möjlighet så att jag får köra något alls.
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
*sakerna borta*

/Danne, numera hojlös i allmänhet och Aprilialös i synnerhet
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nu är det så att jag är ute efter en ny hoj! Har sneglat lite på aprilia rsv och tuono. Såg att en helt ny 2010 ligger ute på blocket, http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia_Tuono_1000R__Fabriksny__53467552.htm?sa=1, är det nåt att ha tror ni? Och vad bör man kika efter på dessa modeller? :)

Det är inget att fundera på, bara att köpa. Specifika fel är att bakre blinkers gärna läcker in vatten och laddregulatorn är lite klen. Inget som ger dig problem, det är sista inkarnationen av en ganska långlivad modell. I övrigt har Fettsnok svarat på samma fråga i tråden för ett par månader sedan. :)
 
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Lämna in Tuono -07 på storservice i Sthlm-området?

Har varit i kontakt med Probike i Sollentuna som inte tar in Aprilia på service öht och i Täby var det lite "mja om vi måååste"

Närmar sig 5K mil med stormsteg och bla en krånglande CAM-sensor gör att man skulle vilja lämna in och få den ordentligt genomgången men vart??

Alla tips mottages med största tacksamhet. :Bugar
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag kan inte alla verkstäder utan till men en som jag känner till och som geografiskt sett ligger inom räckhåll för dig är återförsäljaren i hudiksvall, som dessutom har en mycket god kompetens och välvilja,
jag vet att det är långt för dig men det är det bästa tips jag kan ge dig om du inte åker till Marcussen mc i halmstad,, för där har vi åxå en fena på o serva o fixa Aprilia,,
lycka till
// Jocke

Lämna in Tuono -07 på storservice i Sthlm-området?

Har varit i kontakt med Probike i Sollentuna som inte tar in Aprilia på service öht och i Täby var det lite "mja om vi måååste"

Närmar sig 5K mil med stormsteg och bla en krånglande CAM-sensor gör att man skulle vilja lämna in och få den ordentligt genomgången men vart??

Alla tips mottages med största tacksamhet. :Bugar
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Jag drog till mc-verkstan i eskilstuna för min 100mila, dom är auktoriserade och hade tider samt tror säkert dom hade hyffsade priser.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Trist att Pro Bike är så ointresserade av märken som de själva (i princip) är generalagent för.
Dom ska ha kunskap och redskap att serva Rotaxen.
Den är inte svår att serva, gör det själv eller vänd dig till en verkstad du litar på.
Vad är det som ska göras?
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Trist att Pro Bike är så ointresserade av märken som de själva (i princip) är generalagent för.
Dom ska ha kunskap och redskap att serva Rotaxen.
Den är inte svår att serva, gör det själv eller vänd dig till en verkstad du litar på.
Vad är det som ska göras?
Mest bara en ordentlig genomgång, möjligen koll av ventilspel samt justering.
Sen behöver CAM-sensorn stripas fast eller bytas och läcker liiiite kopplingsvätska och jag kan bannemig inte hittat vart.

Är ingen meck själv och överlåter det med varm hand åt någon som kan sina grejor.
Och det du säger om "vänd dig till en verkstad du litar på" så känner jag inte till någon sådan utan frågar här.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
30mil är lite väl långt att åka för att få bra service. :)

Jag har tröttnat på tokarna i Sthlm och åker Uppsala - Hudiksvall vid service. Då blir det åtminstone gjort och det är bara en gång per år trots allt. Även om det är långt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top