Aprilia-tråden

Man har så roligt man gör sig, det är inte enbart avhängigt hk utan man ska råd med det roliga också. Sen är det väl så att Pegaso Strada med gatdäck och mindre hjul är den skojigare av dem på asfalt, den vanliga hör hemma på grusväg eller som rent transportmedel. Men som sagt...
 
Last edited:
hk-hysterin är jag inte så påverkad av :) Är väl snarare det att den ser så... Förnuftig ut :D
Kikat mest på de från tidigt 2000-tal, 650cc och kring 50hk verkar transportstyrelsen hävda. Slitstark och bra maskin eller nåt som man bör se upp med?
 
En liten undran (går i säljtankar).

Vad är rimligt att begära för en extrautrustad Aprilia Tuono 1000R årsmodell 2007 som rullat 2700 mil?

Extra är Leo Vince slip-on, clip-on styre, modifierad bakbroms (tagit bort luftningsproblematiken), justerbara fotpinnar med mera.

Har slängt ut den på blocket för 49000 men undrar om det är rimligt?


Fanns inga att jämföra med.

Tacksam för tips och tack på förhand!
 
Har sett allt från 45 till 55 ifjol, så nog tror jag du ligger rimligt till med prutmån. Finns väl inte så mycket konkurrens heller som sagt...
 
Last edited:
En liten undran (går i säljtankar).

Vad är rimligt att begära för en extrautrustad Aprilia Tuono 1000R årsmodell 2007 som rullat 2700 mil?

Extra är Leo Vince slip-on, clip-on styre, modifierad bakbroms (tagit bort luftningsproblematiken), justerbara fotpinnar med mera.

Har slängt ut den på blocket för 49000 men undrar om det är rimligt?


Fanns inga att jämföra med.

Tacksam för tips och tack på förhand!

Jag tror du ligger hyfsat rätt i pris. Är du dessutom öppen för bud ner mot 45k så borde det inte vara några större problem att få den såld. Brorsan sålde sin Tuono -06 för 47k i höstas, men den hade nog bara gått drygt 2000 mil har jag för mig.
 
Tja eftersom moppe tiden är över så ska man skaffa sig 125a och har vart inne på att skaffa en SX 125 och undrar ja vad för nackdelar och fördelar det finns med dom sen om dom är svåra att få tag på i Sverige.

Har kollat i Finland och Tyskland och där verkar det finnas rättså många men hur är det i Sverige?��
 
I grunden är det samma motor.
Men du vill inte ha den äldre generationen av motor i en nyare hoj.
 
FreddeH - men då betyder det att 2005 års motor delar en hel del komponenter med den gamla motorn?
Jåke - både är väl tillverkade av Rotax och är lika i grundstommen?
Sant. Motorn är samma i grunden men delar inte elsystem, har andra avgasportar, generator och kamtiming skiljer, effekten skiljer runt 15 hk eller så, och levereras annorlunda pga skillnader inne i toppen. Den går att stoppa i, men är inget rakt-av byte. Du behöver flytta en hel del från din nyare motor och bygga om eller köpa nytt avgassystem. Enklare svara nej tyckte jag, det är inte värt.
 
Vissa komponenter är säkert samma, men vilka har jag ingen aning om.
Du får sätta dig och jämföra reservdelskataloger på af1racing.com
 
I korthet. Skillnader: Topplock kolvar elsystem styrenhet.
Sen går det att flytta delar fram och tillbaks mellan gammal och ny motor. Enklaste sättet att identifiera är att gamla har två tändstift per cylinder.

Byggde ihop en korsning med nya motorn i gammal hoj för nån månad sen.
 
Någon som har ett ungefärligt pris på 2000 mila-servicen på en Tuono 1000 -08? Hur mycket extra blir det om ventilerna måste justeras?

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 
Hoj!
Jag har införskaffat en Pegaso 650 -05 till tjejen. Den är i dagsläget sänkt och jag ska återställa den till originalhöjd. Delarna ligger på beställning men lär dröja. Finns det någon här som kan tänkas ha en som kan mäta triangeln som bakstöten sitter i?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top