Aprilia-tråden.

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Sidostöd

Jagar nytt sidostöd då min "pinne" gått av. Har kollat ebay men det finns inte till min årsmodell.

Nån som vet vilka årsmodeller som passar en 99:a? Eller vart jag kan få tag på ett inte allt för dyrt?

//Christian
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Hallao, märkes polare.

Har en STM slirkoppling till salu som passar på alla RSV's/Rotax V990 från 99-09 modell. Om någon misstycker om mitt inlägg så tar jag bort det direkt.:)

/J
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jagar nytt sidostöd då min "pinne" gått av. Har kollat ebay men det finns inte till min årsmodell.

Nån som vet vilka årsmodeller som passar en 99:a? Eller vart jag kan få tag på ett inte allt för dyrt?

//Christian

98-03 borde va samma, 04-> kanske också passar... jag rekomderar att köpa ett usa stöd eftersom det är stabilare.

Jag har ett tips till er som är ute efter crashpuckar till gafflar och sving till Millen, jag fick tag i mina av "campar" här på sporthoj när jag skulle köpa depåstöd också... kan inte säga något annat än att de är ett mästerverk :)

visabild.php
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
vad är mästervärket med dom !? nyfiken :D

98-03 borde va samma, 04-> kanske också passar... jag rekomderar att köpa ett usa stöd eftersom det är stabilare.

Jag har ett tips till er som är ute efter crashpuckar till gafflar och sving till Millen, jag fick tag i mina av "campar" här på sporthoj när jag skulle köpa depåstöd också... kan inte säga något annat än att de är ett mäster verk :)

visabild.php
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jagar nytt sidostöd då min "pinne" gått av. Har kollat ebay men det finns inte till min årsmodell.

Nån som vet vilka årsmodeller som passar en 99:a? Eller vart jag kan få tag på ett inte allt för dyrt?

//Christian

Har ett sidostöd som du kan stjäla pinnen från och svetsa dit på ditt eget om det vore nåt.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
he he om du klotar så är nog repor i framaxeln det minsta du behöver oroa dig över *retas*
men helt klart tyder det ju på ett mera seriöst jobb med att göra styrningar så axel till bobbisarna centrerar ,,
// Jocke (snart med hoj igen)

Lustig kurre :) , han tillverkades distanser till axlarna också så de skadas inte av gäng stången vid o frivilig förflyttning av puckarna.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Den kommer bli svart igen ;) , dont fix anything thats not are brooken(funkar kopplingen bra så bytt inte väskan är mitt tips :))

Den funkar, men jag tror att den kan funka ännu bättre med fräsch vätska och en rejäl luftning. Som det är nu är neutralen skitsvår att få i, hojen är trög att rulla omkring när inte neutralen är i osv.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Rotax starka kort är motorer och inte växellådor,, jag har haft 3 millar och ingen av dom har enligt mig varit silkeslen i lådan,, jag har kört ett helt gäng med andra åxå o jag får lov o påstå att i stort sett alla är lite kärva,,
missförstå mig inte för jag tycker dom är helt ok att köra med o även använda på bana men rotax skulle nog ha kunnat lagt lite mer energi på en lenare låda,, ibland kan som sagt friläget vara riktigt lurigt att få i.

men som sagt snart e ja inne i träsket med prillor igen med ett brett leende på läpparna :banana

Den funkar, men jag tror att den kan funka ännu bättre med fräsch vätska och en rejäl luftning. Som det är nu är neutralen skitsvår att få i, hojen är trög att rulla omkring när inte neutralen är i osv.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Tänkte försöka bli kvitt den svarta färgen på kopplingsvätskan. Räcker det att byta packningen i slavcylindern och vara generös med bromsfett eller behöver man byta nåt mer?
Har läst på AF1 forumet att nån snubbe polerade ytorna i kopplingsslavcylindern och blev på så sett av med missfärgningen av oljan.
Teorin är att ytan är lite för grov i cylindern så att packningen slits och därmed förorenar oljan.

Rotax starka kort är motorer och inte växellådor,, jag har haft 3 millar och ingen av dom har enligt mig varit silkeslen i lådan,, jag har kört ett helt gäng med andra åxå o jag får lov o påstå att i stort sett alla är lite kärva,,
missförstå mig inte för jag tycker dom är helt ok att köra med o även använda på bana men rotax skulle nog ha kunnat lagt lite mer energi på en lenare låda,, ibland kan som sagt friläget vara riktigt lurigt att få i.

men som sagt snart e ja inne i träsket med prillor igen med ett brett leende på läpparna :banana

Du har alltså lagt in en beställning på en RSV4:Bugar jag vill också ha en :gnissla f-n att man är byggd som en grizzlybjörn:huvet eller dubbelf-n att inte Aprilia byggde RSV4an så att riktiga män får plats.:D
 
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Någon som kört på Kinnekulle med Acra-helsystem?

Jag funderar på att anmäla mig till en SMC-kurs som går där och ser att kravet är 92dB vilket i mina öron låter fantastiskt lite...jag har helsystem och känner mig inte helt trygg med denna nivån, även om jag naturligtvis har dB-killers i vid ett sådant event.

Kort sagt: Någon som har kört där? Vilken setup på avgassystem använde du?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har läst på AF1 forumet att nån snubbe polerade ytorna i kopplingsslavcylindern och blev på så sett av med missfärgningen av oljan.
Teorin är att ytan är lite för grov i cylindern så att packningen slits och därmed förorenar oljan.

Hmm, bytte till en eftermarknadsslav men int fasen blev det bättre. Visst, oljan var väl genomskinlig en vecka eller så, men sen lika svart igen..
Av dett tror jag felet sitter i endera slangen mellan behållare och pump eller i pumpen. Lockets tätning är det inte (har provat den "snilleblixten" med)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Justering av bakdämpare. Hur mkt ska man snurra på bakdämpar-reglaget åt gången så att det händer nått?? Händer det mkt på halvt varv tex??
Tycker att bakänden flexar lite vid nerlägg...
RSV -00a
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top