Aprilia-tråden.

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Någon som kört på Kinnekulle med Acra-helsystem?

Jag funderar på att anmäla mig till en SMC-kurs som går där och ser att kravet är 92dB vilket i mina öron låter fantastiskt lite...jag har helsystem och känner mig inte helt trygg med denna nivån, även om jag naturligtvis har dB-killers i vid ett sådant event.

Kort sagt: Någon som har kört där? Vilken setup på avgassystem använde du?

Tob här på forumet körde på Racingworlds körning den 17/5 med acror (helsystem) utan db-killers på sin -01:a och det gick bra. De mätte ljudet till och från också, däremot vet jag inte om de var stenhårda på just 92 db. Eftersom jag själv hamnade i sandfållan :huvet hade jag tid att kika lite på db-mätaren och den höll sig förvånansvärt låg. Det mesta jag såg var 95 db och då tyckte jag själv att det var ett jäkla liv. Det var dock inte Tobs hoj.

Hur sedan smc gör är ju en annan femma...

/R
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
C-C mått insug Tuono -03 efterfrågas

Nån som vet C-C måttet på insugs trattarna på Tuono -03
Skall börja spana filter för att bygga bort luftburken.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jo det är ju alltid roligt med nya ansikten till alla namn,,
det händer att jag är i dom sura krokarna så jag hör av mig vid/inför nästa besök. och så kommer ett par smakprov på hojjen,
// Jocke

Klart sexig båge du skaffat - och kul att sätta ansikte på ett av namnen här. :)

/J - med röda millen igår
 

Bifogat

  • DSC_0699 - Kopia.jpg
    DSC_0699 - Kopia.jpg
    240.4 KB · Visningar: 106
  • DSC_0704 - Kopia.jpg
    DSC_0704 - Kopia.jpg
    50.3 KB · Visningar: 71

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Idag fick jag klämma o sitta nya RSV4an, samt se den på banan! Dock ett blött varv, men ändå :tummenupp Vi var nog 60% v-twinnare denna kväll (anderstorp). Var en trevlig kvälls-körning trots regn 2 av 3 timmar ....
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder bilder :Bugar




Idag fick jag klämma o sitta nya RSV4an, samt se den på banan! Dock ett blött varv, men ändå :tummenupp Vi var nog 60% v-twinnare denna kväll (anderstorp). Var en trevlig kvälls-körning trots regn 2 av 3 timmar ....
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Blev inte några, du hade bara blivit olycklig om du sett denna stackars hoj stå ute i regnet i över 3 timmar, som den faktiskt gjorde... :(
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
men hur va den o köra då ? hur kändes den på rakan där det förhoppningsvis gick o gasa ,, hur tyckte du den lät ? hur var detaljarbetet på alla porriga högstatusprylar som den är fylld med,
vad satt det för bakdämpare,satt det öhlin fram ? styrdämpare ? fabrikat på fälgar ?
berätta för guds skull ,,,

mvh jocke

Blev inte några, du hade bara blivit olycklig om du sett denna stackars hoj stå ute i regnet i över 3 timmar, som den faktiskt gjorde... :(
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Vad kan jag förvänta mig av en Aprilia SL Falco års -00? Fnns en som jag är intresserad av nämligen.
Vet att det finns hur mycket info i den här tråden som helst och jag har provat söka, men bland 10500 inlägg är det som att hitta en nål i en höstack.
Kör en VFR 800 -00:a för närvarande men vill ha mer att åka med och twin tilltalar mig.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
men hur va den o köra då ? hur kändes den på rakan där det förhoppningsvis gick o gasa ,, hur tyckte du den lät ? hur var detaljarbetet på alla porriga högstatusprylar som den är fylld med,
vad satt det för bakdämpare,satt det öhlin fram ? styrdämpare ? fabrikat på fälgar ?
berätta för guds skull ,,,

mvh jocke
JAG VILL OCKSÅ VETA:) eller rättare sagt jag kräver en uttömmande recension av RSV4an.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
men hur va den o köra då ? hur kändes den på rakan där det förhoppningsvis gick o gasa ,, hur tyckte du den lät ? hur var detaljarbetet på alla porriga högstatusprylar som den är fylld med,
vad satt det för bakdämpare,satt det öhlin fram ? styrdämpare ? fabrikat på fälgar ?
berätta för guds skull ,,,

mvh jocke
Jag fick SE den på banan, bara så att vi är klara med den saken :)
Hm, visst är RSV4an inom sporthoj-kategorin som Rocko är inom porrindustrin, men ett riktigt SÅNT freak är jag inte :D :D
Minns inte bakdämparen
Röven var det minsta jag sett, lyset ser man egentligen inte förräns man hukar sig ner på knäna!
Ljudet var musik för hjärtat, fast det var v4...

Resten får ni lär se snart på sveriges banor o gator ...

Förlåt för min dåliga research, jag älskade mest bara att få sitta på aset :D
 

Hopeless

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Hofors
Hoj
Z750 -04 (såld) Nu: Aprilia SL 1000 Falco -00
Tänkte bara hoppa in och säga hej!

Jag har nu bytt ut min Kawa Z750 -04 mot en italienare (SL 1000 Falco -00). Jag måste säga att jag är grymt nöjd och det känns helrätt att åka twin. Efter den första längre turen igår kan jag konstatera att det finns både vrid och fartresurser så det räcker :tummenupp

Nu ska det bli roligt att börja bekanta sig mer med hojen och kika på saker att förbättra. Ser fram mot en lång sommar med (förhoppningsvis) fint väder!
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Någon som har koll på vad Acra-pipor till Dorsoduron kostar? Läst här på forumet att Akrapovic är rätt dyra...stämmer? Har försökt goggla lite på andra system till Dorsoduron, men svårt att hitta nåpgot vettigt :( Finns det någon annan tillverkare som släppt pipor till denna fantastiska hoj?

tacksam för svar! :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Någon som har koll på vad Acra-pipor till Dorsoduron kostar? Läst här på forumet att Akrapovic är rätt dyra...stämmer? Har försökt goggla lite på andra system till Dorsoduron, men svårt att hitta nåpgot vettigt :( Finns det någon annan tillverkare som släppt pipor till denna fantastiska hoj?

tacksam för svar! :)

GPR, LeoVince och Mivv för att nämna några.

Det bör rent logiskt vara så att pipor till Shiver funkar lika bra till Dorso :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nej :D Jag lider av insomnia :gnissla

Gott! Med dessa siffror i bakhuvudet (och det faktum att jag gillar färgen bättre..) så blir det -08:an!

Hämtas imorgon hade jag tänkt. Nyy och fiiiin!
Bilder kommer :tummenupp
Fy faan, du ska bara veta hur sjukt bra din nya baby är.
Har själv gjort mitt bästa för att konvertera min R till en Factory.
Fattas fortfarande fälgar.
Men jag kan säga att Öhlin fram och bak gör en rejäl skillnad.
Med gaffeln droppad till fyra ringar och marginellt höjd bak (1,5mm) så är
den helt underbar. Härligt känslig och lättsvängd utan att vara för nervös.

Nu bär det av till Gotland. Ska köra ringen tills däcken tar slut.:banana
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top