Aprilia-tråden

Sidostöd

Jagar nytt sidostöd då min "pinne" gått av. Har kollat ebay men det finns inte till min årsmodell.

Nån som vet vilka årsmodeller som passar en 99:a? Eller vart jag kan få tag på ett inte allt för dyrt?

//Christian

Hallao, märkes polare.

Har en STM slirkoppling till salu som passar på alla RSV's/Rotax V990 från 99-09 modell. Om någon misstycker om mitt inlägg så tar jag bort det direkt.:)

/J

Jagar nytt sidostöd då min "pinne" gått av. Har kollat ebay men det finns inte till min årsmodell.

Nån som vet vilka årsmodeller som passar en 99:a? Eller vart jag kan få tag på ett inte allt för dyrt?

//Christian

98-03 borde va samma, 04-> kanske också passar... jag rekomderar att köpa ett usa stöd eftersom det är stabilare.

Jag har ett tips till er som är ute efter crashpuckar till gafflar och sving till Millen, jag fick tag i mina av "campar" här på sporthoj när jag skulle köpa depåstöd också... kan inte säga något annat än att de är ett mästerverk :)

visabild.php

Last edited:
vad är mästervärket med dom !? nyfiken :D

98-03 borde va samma, 04-> kanske också passar... jag rekomderar att köpa ett usa stöd eftersom det är stabilare.

Jag har ett tips till er som är ute efter crashpuckar till gafflar och sving till Millen, jag fick tag i mina av "campar" här på sporthoj när jag skulle köpa depåstöd också... kan inte säga något annat än att de är ett mäster verk :)

visabild.php

//Christian

Har ett sidostöd som du kan stjäla pinnen från och svetsa dit på ditt eget om det vore nåt.

he he om du klotar så är nog repor i framaxeln det minsta du behöver oroa dig över *retas*
men helt klart tyder det ju på ett mera seriöst jobb med att göra styrningar så axel till bobbisarna centrerar ,,
// Jocke (snart med hoj igen)

Lustig kurre :) , han tillverkades distanser till axlarna också så de skadas inte av gäng stången vid o frivilig förflyttning av puckarna.

Den kommer bli svart igen ;) , dont fix anything thats not are brooken(funkar kopplingen bra så bytt inte väskan är mitt tips :))

Den funkar, men jag tror att den kan funka ännu bättre med fräsch vätska och en rejäl luftning. Som det är nu är neutralen skitsvår att få i, hojen är trög att rulla omkring när inte neutralen är i osv.

Rotax starka kort är motorer och inte växellådor,, jag har haft 3 millar och ingen av dom har enligt mig varit silkeslen i lådan,, jag har kört ett helt gäng med andra åxå o jag får lov o påstå att i stort sett alla är lite kärva,,
missförstå mig inte för jag tycker dom är helt ok att köra med o även använda på bana men rotax skulle nog ha kunnat lagt lite mer energi på en lenare låda,, ibland kan som sagt friläget vara riktigt lurigt att få i.

men som sagt snart e ja inne i träsket med prillor igen med ett brett leende på läpparna :banana

Den funkar, men jag tror att den kan funka ännu bättre med fräsch vätska och en rejäl luftning. Som det är nu är neutralen skitsvår att få i, hojen är trög att rulla omkring när inte neutralen är i osv.

Tänkte försöka bli kvitt den svarta färgen på kopplingsvätskan. Räcker det att byta packningen i slavcylindern och vara generös med bromsfett eller behöver man byta nåt mer?
Har läst på AF1 forumet att nån snubbe polerade ytorna i kopplingsslavcylindern och blev på så sett av med missfärgningen av oljan.
Teorin är att ytan är lite för grov i cylindern så att packningen slits och därmed förorenar oljan.

Rotax starka kort är motorer och inte växellådor,, jag har haft 3 millar och ingen av dom har enligt mig varit silkeslen i lådan,, jag har kört ett helt gäng med andra åxå o jag får lov o påstå att i stort sett alla är lite kärva,,
missförstå mig inte för jag tycker dom är helt ok att köra med o även använda på bana men rotax skulle nog ha kunnat lagt lite mer energi på en lenare låda,, ibland kan som sagt friläget vara riktigt lurigt att få i.

men som sagt snart e ja inne i träsket med prillor igen med ett brett leende på läpparna :banana

Du har alltså lagt in en beställning på en RSV4:Bugar jag vill också ha en :gnissla f-n att man är byggd som en grizzlybjörn:huvet eller dubbelf-n att inte Aprilia byggde RSV4an så att riktiga män får plats.:D

Last edited:
Någon som kört på Kinnekulle med Acra-helsystem?

Jag funderar på att anmäla mig till en SMC-kurs som går där och ser att kravet är 92dB vilket i mina öron låter fantastiskt lite...jag har helsystem och känner mig inte helt trygg med denna nivån, även om jag naturligtvis har dB-killers i vid ett sådant event.

Kort sagt: Någon som har kört där? Vilken setup på avgassystem använde du?

Har läst på AF1 forumet att nån snubbe polerade ytorna i kopplingsslavcylindern och blev på så sett av med missfärgningen av oljan.
Teorin är att ytan är lite för grov i cylindern så att packningen slits och därmed förorenar oljan.

Hmm, bytte till en eftermarknadsslav men int fasen blev det bättre. Visst, oljan var väl genomskinlig en vecka eller så, men sen lika svart igen..
Av dett tror jag felet sitter i endera slangen mellan behållare och pump eller i pumpen. Lockets tätning är det inte (har provat den "snilleblixten" med)

Justering av bakdämpare. Hur mkt ska man snurra på bakdämpar-reglaget åt gången så att det händer nått?? Händer det mkt på halvt varv tex??
Tycker att bakänden flexar lite vid nerlägg...
RSV -00a

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...