125a på slangen

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Sv650s -99
går det att åka bakhjul med en 125a på ca 22 hästar(mbx-84)? ja tänkte en del moppar går de ju på så de borde ju kunna gå, men hur gör jag isåfall? :confused: berätta noggrant. tack :tummenupp

1. Gasa
2. koppla
3. sluta koppla
4. släpp lite på gasen då lagom höjd nåtts
5. när rödmarkering nåtts, gasa till lite extra och peta sedan i nästa växel.

Lättare att slanga på tvåans växel, då blir den inte lika nervös som på första växeln.

heheh fett

kommer träna som en jude, bara du berättar lite mer noggrant. typ att gasa upp den är ju att drömma, å ja vet inte hur man gör när man kopplar upp den. så alla sånna svar med beskrivningar som e exata å fina på hur man ska gå till väga blir ja glad för :rock :tummenupp

byt till ett cross styre (för att få tyngdpunkten längre bak) och sen är det bara att gasa å rycka. KMXen får man upp på ettan utan koppling och på tvåan med (inte nu för att kopplingen är slut).

JA!

Bifogat

• 144-4492_img.jpg
    144-4492_img.jpg
    34.9 KB · Visningar: 299
Allt går med vilja,våld och vaselin :crash Men det är inte så lätt...min har jag grymma svårigheter att få upp på slangen.. :( Nån RG ägare som kan göra Rullande stoppies lr köra på bakslangen SKICKA PM!!!! :tummenupp

visst går det men speciellt de där äldre sport 125orna är rent lama lägre i registret medans en offroad 125a går hur lätt som helst att slanga med.

Re: heheh fett

forna skrev:
kommer träna som en jude, bara du berättar lite mer noggrant. typ att gasa upp den är ju att drömma, å ja vet inte hur man gör när man kopplar upp den. så alla sånna svar med beskrivningar som e exata å fina på hur man ska gå till väga blir ja glad för :rock :tummenupp

Vet inte hur man gör?? :skrämd

Handtaget till vänster på styret är ett sk. kopplingsha...nädå. nu ska vi inte vara sånna...

hmm... vet inte hur pass stark mbx:en är men jag brukar göra på följande vis:

Åk på tvåans växel i ca 15-20km/h.

Gasa fullt och dra in kopplingen en ½sek därefter. När varvtalet når sin kulmen är det dags att släppa kopplingen.

Nu är framhjulet i luften.

När du når en bra höjd gäller det att släppa lite på gasen, och balansera med gasen. När du ska åka på bakhjulet är det viktigt att du inte gasar/släpper/gasar/släpper utan håller jämn och fin gas.

En annan bra grej är att hålla foten på bakbromsen, om man skulle råka stegra lite för mkt. + att det är oftast lättare att bromsa lite, om man kommer för högt, än att släppa på gasen.

Ut och träna! Efter ett tag kommer allt kännas självklart, och du kommer kunna dra hela fyrans växel på bakhjulet (som jag).

(Och sedan så blir du lika bra som Nisse, och då är det jag som får lära av dig :p )

lycka till!

men fan då

min hora e lam fan, inget händer förrens 8-9000varv...måste väl ligga på maxvarv å släppa kopplingen...:( å gasa upp på ettan går nog knappast med den...ska kanske skaffa en kmx...dom verkar coola :cool:

Re: men fan då

forna skrev:
min hora e lam fan, inget händer förrens 8-9000varv...måste väl ligga på maxvarv å släppa kopplingen...:( å gasa upp på ettan går nog knappast med den...ska kanske skaffa en kmx...dom verkar coola :cool:

NejnejnejNEJ!!!

Skaffa kDx... DOM e coola...

jo tyvärr beskriver killen med kdx:en en annan värld, du får det betydligt svårare, men dock inte omöjligt.
Det gäller att få till rätta knycken för att få upp hjulet.

(Himlar vad mkt skit jag kommer få för det här :rolleyes: )

KMX: Ful, Gammal, Slö, Äcklig, Skabbig.

KDX: Fin, Ny, Vass, Läcker

Bifogat

• dsc00295dåligkvalitet101010.jpg
    dsc00295dåligkvalitet101010.jpg
    110.7 KB · Visningar: 250
Re: hmm

forna skrev:
vad e kmxen för nå då?kdx/kmx skillnad?dom kanske e helt olika :rolleyes:

nej inte stor skillnad alls.. lite utseendemässigt.. men jag tycker du ska köpa min KMX.. den är nämligen jätte mycket till salu nu. :) :tummenupp

Min TZR kan man få upp några meter om man kopplar men man måste ligga på så höga varv innan så när man väl kommer upp så e varvmätaren långt över rödmarkeringen o man hinner inte växla för hojjen dimper nej så satans fort bara man tänker på att släppa gasen! Villeligen kan de bero på att TZR:en e så JÄVLA framtung! Måste prova me en offroadare! kanske går bättre!

TILL SALU! :fakta "Liite skillnad utseendemässigt"

Ganska mkt, må jag säga... :D

Bifogat

• kmx_sida.jpg
    kmx_sida.jpg
    88.5 KB · Visningar: 245
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back