1 oktober?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Håller på att ta körkort och fick för en stund sen reda på att man bara kan köra upp från maj till oktober. Satsar fullt på det. Men finns det något annat sätt att köra upp? Vad som helst?

Jasså du har märkt att vi färskingar har agget mot oss :hihi

Fast tydligen mer från vissa håll....:huvet

Det är ju såå bra som färsking att ha nånstans att kunna ställa frågor, må så vara att en del kanske inte är riktigt genomtänkta, men va fn!

Då får du tänka att det är lördag kväll och klockan är ganska mycket:öl:öl:ätapiller:dricka:fyllisar

Jasså, du tänker såååå...... haha:fyllisar

Last edited:
boka uppkörning i Malmö, här håller de på till sista november. Kristianstad stänger oftast två veckor före

Vad jag förstått kan du köra upp olika länge i olika städer sen om nån har längre än oktober vet jag ej. Ring Vägverket och kolla på måndag

Vad jag förstått kan du köra upp olika länge i olika städer sen om nån har längre än oktober vet jag ej. Ring Vägverket och kolla på måndag

Okej, hur äre med privat uppkörning?

För att faktiskt svara på din fråga. Du kan bara övningsköra privat, men du kör upp hos vägverket. Det finns inga genvägar så du får boka tid hos dem när du är redo att köra upp och har klarat teorin.

eller så kan du ta kortet utomlands i ett land som är med i EES :)

För att faktiskt svara på din fråga. Du kan bara övningsköra privat, men du kör upp hos vägverket. Det finns inga genvägar så du får boka tid hos dem när du är redo att köra upp och har klarat teorin.

Håller just nu på att ta kort för en körskola. Senaste uppkörningsdatm är 1 oktober. Satsar fullt på att klara det och körlärarn säger att det garanterat ska fixa sig. Men man vet aldrig som jag uppfattad det så är hela detta system vrickat. Hur som helst. Om man kör upp hos vägverket, vad är då senaste datum? Tydligen så håller "min" stad på till 1 oktober i år.

Om man kör upp hos vägverket, vad är då senaste datum? Tydligen så håller "min" stad på till 1 oktober i år.

Det finns inget "OM" utan vägverket är den enda körprovsenheten!

Datum varierar som du förstår mellan var i landet du befinner dig! Det är svårt att köra upp upp i tex umeå i slutet på september eller början av april då det kan vara minusgrader osv.

Du får ringa och kolla med olika regioner!

Har du klarat teorin ännu? Om inte så kan det bli tajt.
Men har du redan klarat av teorin så finns det lite olika alternativ.
- Lita på att trafikskolan har tider innan 1/10.
- Ringa och jaga tider själv varje dag hos vägverket. Dvs boka uppkörning som privatist.
- Köra upp i en annan stad. Vilket bör vara ett bra alternativ då det är korta avstånd i Skåne.

Du hinner ta det innan 1/10 men du får nog ligga på och INTE missa första uppkörningen eller teoriprovet om inte detta är gjort.

Lycka Till!:tummenupp

Kan inte låta bli att undra över ett otrevligt svar på en fråga?

Men då vet jag som ny medlem hur bemötandet kan bli....

Inte ens värt att bry sig:) Denna typ av kommentarer kommer alltid att finnas och det är bara att ignorera. Njut av era kommande hojliv:krama

Last edited:
Att fixa uppkörningstid i sista minuten är inget stort problem. Kolla efter avbokningar flera gånger om dan, helt enkelt.

När jag fick mitt A körkort på bara 1 och halv månad. Hur? Ja, bara att ringa till vägverket o boka tid så fick jag vänta i två veckor sen blev jag godkänd. Efter provet gick jag till trafikskolan och sa att jag klarat teoriprovet och då ordnade dom så att jag fick övningsköra, minns 4-5 grr sa dom. Sen fick jag köra upp. Tips: Öva helst körningen med trafikskolan istället för som prviatist.. Pga dom på vägverket är hårdare mot privatister än folk från trafikskolan.

Tips, ring o boka nu o göra teoriprov när du fick en tid...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT