Hur många mil körde du i dag?

12 mil idag. Färingsö och runt i stan. Det var varmt idag. 10 grader eller så.

Igenkorkat i stan med blinkande gult ljus i rusningstrafiken. Kungsgatan/Sveavägen t ex plus asfalteringsarbeteten. Smidigt med hoj. Å kul. 🙂

Körde om en BMW GS-nånting på Essingeleden.

IMG_2352.jpeg
Fint väder som synes.
Skiten är lätt att spola av. Det får räcka så länge. Tvättar senare. Oljade rullarna på kedjan hemma innan jag åkte och igen innan jag spolade av hojen när jag kom hem.

12 mil idag. Gråväder, inget regn, näääästan torra vägar och en temperatur på 8-9 plusgrader. Klart att man passar på!

Kawan poserar vid Västra Ingsjön.
1765561043113.jpeg

Rätt så få hojar på macken i Hällingsjö. Två, för att vara exakt.
1765561110900.jpeg

Last edited:
16 mil med Björn F! Aldrig setts förut så jag slängde iväg ett meddelande om att köra. Björn bangade inte! Norr om stan Rumsättravägen bland annat.

Bifogat

• IMG_6465.jpeg
    IMG_6465.jpeg
    5.1 MB · Visningar: 14
Last edited:
Jag uppskattar när du kör sakta. :fakta :hejJag har legat bakom när du kört av tidigare så kan det undvikas med lägre hastighet köper jag det! :tungan:krama
Aaahh, just det du var ju med då… vi var väldigt nära att ta den vägen hem, men mitt undermedvetna gjorde att jag ”glömde” att säga det till Björn, så vi körde vägen innan till Åkersberga.

Aaahh, just det du var ju med då… vi var väldigt nära att ta den vägen hem, men mitt undermedvetna gjorde att jag ”glömde” att säga det till Björn, så vi körde vägen innan till Åkersberga.
Jag brukar hålla mig på småvägar söder om slussen i Tokholma och öster om slussen i Örebro. Och kolla, jag körde lugnt idag och använde inte hela däcket. :fakta :7peta :hej

1765906686672.png

4 mil igår blev det i ett helt torrt Norrköping med omnejd, På sporthoj. Kan rekommendera rundan från typ åby platium cars vidare ut mot kardonbron sen in mot Max hamburgare i stan blir lite roliga kurvor av alla rondeller och allt är som ett elljuspår upplyst :) Super kul men akta lastbilar!

Jag är faktiskt lite sugen på en Japshoj i det här skitiga väglaget. :crash

10 mil utan att frysa och inte någon annan större tvåhjuling där jag körde.

Det kunde blivit dyrt då jag på en kort bit motorväg, i uppförsbacke, njöt av det underbara ljudet ur coolfiberdämparen. Jag har ju ingen riktig SportHoj som tur är för i halv Miggenhastighet, och ökandes, blinkade det väldigt blått i backspegeln. :rodnar

Nu var jag inte det de ville ta utan de fortsatte utan att prata med mig. :tungan

Jag är faktiskt lite sugen på en Japshoj i det här skitiga väglaget. :crash

10 mil utan att frysa och inte någon annan större tvåhjuling där jag körde.

Det kunde blivit dyrt då jag på en kort bit motorväg, i uppförsbacke, njöt av det underbara ljudet ur coolfiberdämparen. Jag har ju ingen riktig SportHoj som tur är för i halv Miggenhastighet, och ökandes, blinkade det väldigt blått i backspegeln. :rodnar

Nu var jag inte det de ville ta utan de fortsatte utan att prata med mig. :tungan

En halv miggenhastighet är väl ändå högst rimligt på en motorväg? :va Snudd på lite långsamt kanske, börjar vi snacka potatis och patrik hastigheter då är det andra bullar :hihi Då är iof storebror inte ett påtagligt problem, förutom deras fåglar möjligtvis :angel

På tal om fåglar,

32.jpg

Ett stycke decembergås? Helst inte pastej, hej svejs! :hojsmilie

En halv miggenhastighet är väl ändå högst rimligt på en motorväg? :va Snudd på lite långsamt kanske, börjar vi snacka potatis och patrik hastigheter då är det andra bullar :hihi Då är iof storebror inte ett påtagligt problem, förutom deras fåglar möjligtvis :angel

På tal om fåglar,

View attachment 523950

Ett stycke decembergås? Helst inte pastej, hej svejs! :hojsmilie
Halv Miggenhastighet var absolut inte för fort, särskilt inte på motorväg, men klart över skyltad hastighet. :fakta

Fåglar kan vara besvärliga. Jag har dödat många, bl.a. en tjäderhöna med motorcykel. Men den största krockade jag med vid Bränn-Ekeby, uttalas Brä-Näckeby för er som inte är Sörmlänningar. Stort vingspann och av ljudet att döma när den drog in i höger sidokåpa, så var skadan stor. Plasten höll men inte trutens vinge. Tidigt tvåtusental, ingen mobil med mig och inget att avliva den med så räven fick en måltid. :rodnar

Jag började ensam i sadeln men hade tur att få lite äldre motorcykelkamrater som hade kört sedan det var fri fart i Sverige.
Fri fart betydde inte, varken då eller nu, att man fick köra hur fort som helst. :fakta
Fri fart betydde att det var du själv som bestämde vad som var en säker hastighet utifrån omständigheterna. :fakta
Anpassa, inte hålla, hastigheten. Så de körde "fjolligt" i stadstrafik men på landsvägen, där det var lämpligt, körde de ifrån mig. ;)

Här får du några gamla pekpinnar som hjälper dig att bli gammal! :7peta:krama

Old badger.jpeg

Två mil idag. +9 i december, det kallas Västkustvinter. *)

Tog Vespan till city för ett besök hos frisören. Håret stod åt alla håll och frisyren hade vissa likheter med en champinjon. Bäst att klippa sig då, för om någon vecka eller två har det vuxit ytterligare och rasat ned från champinjonfrissa till draperifrissa.

Köpte sedan lite fisk till kvällens fisksoppa på vägen hem. Parkerade på en så kallad Övervakad parkering. Kändes tryggt.

*) Fast det kan hugga till och bli flera veckor med snö och frost. Om vi har en himla otur.

1766169817606.jpeg

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa