Hejira SOS racer

Förvisso, men fortfarande många nyckelfärdiga KTM och Krämers i startlistorna vilket inte är fel.
Ofta tävlingsmässigt så har ju de äldre byggena svårt att hävda sig (nyaste tekniken på de nya hojarna) och det blir en ojämn tävling med omvarvningar etc.
Kanske finns någon annan lämpligare historisk klass att köra med dessa ”oldisar”, får läsa på lite mer.
Det är klart att du ska vara med och leka i Supermono med den här guldklimpen. Det finns plats för alla i den klassen oavsett effekt och varvtider - gentlemannaracing på banan med fin sammanhållning i depån vid sidan om. /BG
 
Det är klart att du ska vara med och leka i Supermono med den här guldklimpen. Det finns plats för alla i den klassen oavsett effekt och varvtider - gentlemannaracing på banan med fin sammanhållning i depån vid sidan om. /BG
Det låter bra! Du övertygade mig.🙂
 
  • Hjärta
Reaktioner: bg
Det har hänt lite den senaste tiden. Kylarna är på plats, oljetanken blev en ny som är placerad bakom motorn. Det blir en 3/4-kåpa som blir snyggare då den döljer kylarna. Kedjespännare tillverkade och kedjan på plats. Nu är det inte långt kvar till provkörning.
 

Bifogat

  • 32CB384A-A4CB-458B-AF53-D5870322B3D3.jpeg
    32CB384A-A4CB-458B-AF53-D5870322B3D3.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 28
  • 19445316-D71B-4AE8-8E35-B54B2AD8320A.jpeg
    19445316-D71B-4AE8-8E35-B54B2AD8320A.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 26
  • 357F82F7-E875-4428-AB48-C73B3EF042F9.jpeg
    357F82F7-E875-4428-AB48-C73B3EF042F9.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 22
  • E2F6078B-0FD0-4081-849C-DA957EDE98BA.jpeg
    E2F6078B-0FD0-4081-849C-DA957EDE98BA.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 20
  • 121FA42C-E8E3-4E3E-B269-96F5F4999A47.jpeg
    121FA42C-E8E3-4E3E-B269-96F5F4999A47.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 21
  • 01BC5312-D9DB-43A9-A2E8-E345C4102C0E.jpeg
    01BC5312-D9DB-43A9-A2E8-E345C4102C0E.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 20
  • F387DB29-6C9B-4F37-90B2-BBE8A7C47E22.jpeg
    F387DB29-6C9B-4F37-90B2-BBE8A7C47E22.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 24
  • E02F63D9-CEEB-4385-BFF2-BEC616325734.jpeg
    E02F63D9-CEEB-4385-BFF2-BEC616325734.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 21
Nu är det nära! Provstart med kylarna på plats och omgjord catchtank (olja). Det var ett litet vattenläckage (dropp) vid en slangklämma. Allt fungerade som det skulle över förväntan. Oljeslangen som är placerad vid kedja är bara provisoriskt. Det blir ett oljerör intill motorn ifrån kedjan. Får se om det blir en liten provtur i helgen.😃
 

Bifogat

  • IMG_1260.png
    IMG_1260.png
    4.1 MB · Visningar: 35
  • IMG_1261.png
    IMG_1261.png
    4 MB · Visningar: 35
  • IMG_1262.png
    IMG_1262.png
    4 MB · Visningar: 35
Provkörning avklarad i helgen! Så lätthanterlig och snabbstyrd. Det ska bli intressant att ta ut den på banan nästa år😀
 

Bifogat

  • CD90EA07-88D6-4933-8D7E-DDD3947214A5.jpeg
    CD90EA07-88D6-4933-8D7E-DDD3947214A5.jpeg
    5.2 MB · Visningar: 40
Då var den isärplockad! Ram och sving skall till blästring och lack.
 

Bifogat

  • IMG_1275.png
    IMG_1275.png
    4 MB · Visningar: 15
  • IMG_1276.png
    IMG_1276.png
    4.1 MB · Visningar: 15
  • IMG_1277.png
    IMG_1277.png
    3.7 MB · Visningar: 15
Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top