Vad ser du för film eller serie just nu?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Miniserie; The gentlemen ///- - = 3 av 5 fiskpinnar

Inte riktigt Lock, Stock and Snatch Smoking men erbjöd lite underhållning.

..finalen av BiT tyckte jag dock var en flopp trots att jag tippa rätt men miljonerna..s uteblev.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag såg Lady ballers i förrgår. Vet inte om jag skulle ha tyckt den var rolig för 20 år sedan men nu skrattade jag en hel del för att den är så sjuk parodi på vår samtid.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Filmer:

The Last Kingdom; Seven Kings Must Die ///- -

Damsel ///- -

Om än inte helt lika (vikingar vs riddare typ kanske) så ingen genre som tilltalar men lät mig övertalas. Halvseg story och lite rafflande avslut men kändes inte värt det, ändå.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sett Halo på SkyShowtime.
Inte helt såld vilket jag borde vara. :(

Är det någon annan som tycker Anjin-san's skådespeleri suger i en annars bra serie? 🤔
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jo - onödigt gapig o hysterisk
Jo jag är inte så impad av hur karaktären porträtteras. Var mycket mer städad i serien från 1980. Men den var iofs ett barn av sin tid och extremt välpolerad jämfört med dagens lite skitiga och mer jordnära upplaga.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Letterkenny, nu på Netflix.

Kanadensisk komediserie (utan burkskratt!) om diverse karaktärer i en håla på landsbygden.
Udda humor.
Alla pratar någon variant av kanadensisk hillbillydialekt. Omöjligt att förstå vad de säger utan undertexter.

Gillas!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Serie; Warrior Nun ///- -

Får väl bli en stark 3:a åtminstone, något segstartad och fastnar på en del saker som var rätt värdelösa att se i utdragen detalj om och om igen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Serie; Warrior Nun ///- -

Får väl bli en stark 3:a åtminstone, något segstartad och fastnar på en del saker som var rätt värdelösa att se i utdragen detalj om och om igen.
Yupp, slösåg mig också genom den i brist på annat.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Generation Kill
Om vardagen med amerikanska soldater under Irak-kriget. Kan bli aningens långtråkig, men ganska intressant ändå tack vare naturlig inlevelse på detaljnivå. Varning för stundvis grymma scener.

Såg tidigare Over There, en mer lättfattad och enklare serie men mer underhållande och händelserik, nog den bästa hittills.

Försökte också kolla på The Unit men kom bara in ungefär halva säsongen då jag tröttnade. Serien har potential men är löjligt förenklad och verkar rikta sig mot hjärnslöa eller väldigt unga. Funkar väl i brist på annat då.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Supersex, det är aldrig bra att haussa för mycket så jag försöker låta bli, men se den.

Ska dra Ronja med familjen, var ju påstått woke men inte hört något om det sedan release. Fått bra kritik i SvD och är från tretton år. Kan bli bra.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Supersex, det är aldrig bra att haussa för mycket så jag försöker låta bli, men se den.

Ska dra Ronja med familjen, var ju påstått woke men inte hört något om det sedan release. Fått bra kritik i SvD och är från tretton år. Kan bli bra.
Ronja har fått väldigt blandad kritik. UNTs reporter tyckte den var skit, men andra uppskattat den väldigt mycket. Så det blir väl vad det blir...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Såg klart Masters of The Air nyligen. Trevlig med mycket flygplan, men historien är lite tunn och många av karaktärerna får aldrig utvecklas. Det dyker upp någon som är med en stund, men bara försvinner sen. Känns något fattig tyvärr och långt ifrån liknande serier (Band of Brothers, som ju ligger i topp bla).
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top