Vad ser du för film eller serie just nu?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Benny alltså. Vilken musiker, människa och inställning till allting.

En av de riktigt stora genom tiderna även jämfört med titanerna inom den sk ”klassiska” musiken.

Håller Chess och Kristina från Duvemåla för att vara bland det bästa som skrivits musikaliskt sett.
Det spelar ingen roll hur många år det gått, komponeringen och framförandet blir aldrig gammalt, precis som Ted Gärdestad / brorsan Kenneth.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det spelar ingen roll hur många år det gått, komponeringen och framförandet blir aldrig gammalt, precis som Ted Gärdestad / brorsan Kenneth.

Dessutom - när han är ute och spelar med BAO får medmusikerna dela på gaget, han behöver inte mer pengar. När Gessle är ute med Gyllene Tider tar han 90% själv…*


*enligt vanligtvis välunderrättade källor i branschen
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tillsammans 1999

Väldigt intressant att Lukas Moodyson, som åtminstone var kommunist, nu kör huvudtes i filmen med Olle Sarris tal mot PLO, ANC, Sovjetunionen, vpk etc etc.

Vad var det min far sade, den som inte är röd som ung har inget hjärta och den som inte är blå som gammal har ingen hjärna.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tillsammans 1999

Väldigt intressant att Lukas Moodyson, som åtminstone var kommunist, nu kör huvudtes i filmen med Olle Sarris tal mot PLO, ANC, Sovjetunionen, vpk etc etc.

Vad var det min far sade, den som inte är röd som ung har inget hjärta och den som inte är blå som gammal har ingen hjärna.
Var den värd att se annars? Jag hade svårt att ta den första på allvar och missade det fantastiska med den, så jag har dragit mig för att se uppföljaren.


Själv är jag sist på bollen att kolla på Yellowstone. Såg piloten för något år sedan men fastnade inte för den då, men efter att kollegor pratat varmt om den gav jag den en ny chans och nu har jag plöjt tre säsonger på två veckor. Gillar den skarpt, men har precis insett att det verkar dröja till slutet av året innan man få se de sista avsnitten. Minus.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var den värd att se annars? Jag hade svårt att ta den första på allvar och missade det fantastiska med den, så jag har dragit mig för att se uppföljaren.


Själv är jag sist på bollen att kolla på Yellowstone. Såg piloten för något år sedan men fastnade inte för den då, men efter att kollegor pratat varmt om den gav jag den en ny chans och nu har jag plöjt tre säsonger på två veckor. Gillar den skarpt, men har precis insett att det verkar dröja till slutet av året innan man få se de sista avsnitten. Minus.
Jag gillade Tillsammans väldigt mycket när den kom och kunde därmed acceptera denna uppföljare. Har man ingen relation till ettan skulle jag nog göra något annat med tiden.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fallout... Såhär tre avsnitt avklarade, så verkar den lovande. Går på Amazon Prime.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Såg klart 3 body problem.

Den var bra, välgjord och jag gillar de filosofiska och vetenskapliga kopplingarna och hur det relaterar till aktuella frågeställningar som AI, klimatförändringar och ideologiska konfliktlinjer som påverkar geopolitiken.

Men samtidigt hade jag höga förväntningar och de infriades inte riktigt och jag är inte heller tillräckligt mycket av en sci-fi-nörd för att inte också störa mig på en del saker som blev onödigt overkliga.

Men på det stora hela ändå helt ok och sevärd.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Började kolla From.

Skräck är ju alltid töntigt så klart men efter första avsnittet tror jag den kanske kan hålla.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Vi kollar engelska och danska deckare, det är lagom vilsamt på kvällen i soffan med något svalt att dricka.
Alltså inga emotionellt krävande Freud-analyser, hjärtsnurpande snyfthistorier, ultravåldsscener eller utdragna relationsdraman.

Sen gillar jag inte opåkallade excplicita sexscener som substitut/lockvara för i övrigt undermålig handling. Porrfilmer hymlar åtminstone inte med sin obefintliga handling.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag fluktar på retroserien "Agent Carter" på Disney/Marvel, hyggligt tidsfördriv.
Såg ett par säsonger på "Quantico" på samma kanal men jag tyckte att den spårade ur senare.
Bästa är ju Reacher-serien på AmazonPrime, betydligt bättre än de filmerna som spelades in med Tom Cruise.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Fallout var grymt bra!

Kanske är biased i om att jag spelat spelen, men ja.. riktigt bra iaf.
Tröskar Fallout här med. Blir lite fundersam runt delar som hanteras nedan.

Fattar inte bomben på Sandy Shores, var det verkligen en andra bomb någonstans i spelen?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Precis sett klart säsong 4 av Fargo.
Det är något med den här serien som håller en kvar.
Karaktärer, filmatiseringen, scenerier, nåt är det.
Dessutom gör Chris Rock en riktigt bra prestation med sin karaktär tycker jag.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Precis sett klart säsong 4 av Fargo.
Det är något med den här serien som håller en kvar.
Karaktärer, filmatiseringen, scenerier, nåt är det.
Dessutom gör Chris Rock en riktigt bra prestation med sin karaktär tycker jag.
Jag gillade säsong 4 men tyckte ändå den var en av de sämre i serien. Säsong 5 är riktigt bra, så det är bara att du fortsätter.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Jag fluktar på retroserien "Agent Carter" på Disney/Marvel, hyggligt tidsfördriv.
Såg ett par säsonger på "Quantico" på samma kanal men jag tyckte att den spårade ur senare.
Bästa är ju Reacher-serien på AmazonPrime, betydligt bättre än de filmerna som spelades in med Tom Cruise.
Har man hittat en skådespelare som är mer som man tänker att Reacher ska vara? Cruise är ju lite motsatsen, där han går och är 3 pannkakor hög. Det förstörde filmerna totalt för mig.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top