Vad ser du för film eller serie just nu?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fluktar på retroserien "Agent Carter" på Disney/Marvel, hyggligt tidsfördriv.
Såg ett par säsonger på "Quantico" på samma kanal men jag tyckte att den spårade ur senare.
Bästa är ju Reacher-serien på AmazonPrime, betydligt bättre än de filmerna som spelades in med Tom Cruise.
Jag gillade säsong 1, men tvåan slutade jag titta på halvvägs, den bara höll inte mitt intresse. Första säsongen var bland de bästa serier jag sett på länge dock, så det kanske hämtar sig till säsong 3 så jag kan traggla mig igenom säsong två?
Nåja, säsong två är iaf inte dålig, bara lite seg.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag gillade säsong 1, men tvåan slutade jag titta på halvvägs, den bara höll inte mitt intresse. Första säsongen var bland de bästa serier jag sett på länge dock, så det kanske hämtar sig till säsong 3 så jag kan traggla mig igenom säsong två?
Nåja, säsong två är iaf inte dålig, bara lite seg.
Håller med, men jag fortsatte kolla. De har dragit ut på avsnitten för att få ihop alla, kunde lagt till mer handling eller minskat på antalet.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag gillade säsong 1, men tvåan slutade jag titta på halvvägs, den bara höll inte mitt intresse. Första säsongen var bland de bästa serier jag sett på länge dock, så det kanske hämtar sig till säsong 3 så jag kan traggla mig igenom säsong två?
Nåja, säsong två är iaf inte dålig, bara lite seg.
Reacher? Ja säsong 1 är bättre. 2:an ok, men var lite långtråkig bitvis - jag snabbspolade ibland.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Just sett klart sista säsongen av Fargo.
Riktigt bra utom möjligen s... kanske inte ska spoila. 😊
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
”Baby reindeer.
Bra första 4 avsnitten var bra sen tappa den.
Tror det var 6 avsnitt. Bra skådespeleri.
Ganska mörk
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rambofilmerna är faktiskt förbannat bra, särskilt 4an.
De politiska budskapen i de filmerna är enastående.

Jag råkade se alla ”Kickboxer” igen och konstaterar som det skrivs runt om på nätet: Ettan är oslagbar. Likadant ”Bloodsport”.

Det händer att jag somnar till nån Fast&Furious-film men med 4/5/6an som favoriter så har till och med jag tröttnat på dem.

Batman är en klar favorit. Michael Keatons senaste inhopp i ”The Flash” tyckte jag var mycket lyckat.

Som Top Gun-tokig där 2an var århundradets film så har jag ändå svårt att se den 3e i serien som nu ska produceras.

Jag har världens bästa - i tiden - idé till en remake som jag hade kunnat tänka mig att försöka sälja in. Undrar om man bara kan traska in på Hollywood och knacka dörr tills nån accepterar. 😄
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
"Morden i Brokenwood".
Halvt underhållande/tönthumoristisk deckarserie i brist på de sköna engelska deckarna som vi sett slut på såhär långt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det stod någonstans att "Dark" - en tysk serie på Netflix ska vara riktigt bra och att många ser hela serien i sträck... Jag har börjat kika, men det har inte lyft än. Ska ge det en chans när jag har tid dock.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det stod någonstans att "Dark" - en tysk serie på Netflix ska vara riktigt bra och att många ser hela serien i sträck... Jag har börjat kika, men det har inte lyft än. Ska ge det en chans när jag har tid dock.
Jag gillade den väldigt mycket, men dessvärre såg jag de första två säsongerna innan den tredje var släppt och när den väl kom ut hade jag glömt för mycket av handlingen så jag kollade aldrig på den. Serien är ju en smula komplicerad så jag tror att jag behöver se om de första säsongerna innan jag ser avslutningen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
The gentlemen av Guy Ritchie på Netflix.
6 av 10 kanske.
Se om man inte har något annat men långt ifrån samma klass som filmen med samma namn.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Började med The Pacific. Oklart om jag såg den när den kom. Den är väl bra men känns extremt lik Band of Brothers och lite oklart om formatet håller.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
3 Body Problem på netflix. Lite spretig i början men helt ok som tidsfördriv efter några avsnitt
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Började med The Pacific. Oklart om jag såg den när den kom. Den är väl bra men känns extremt lik Band of Brothers och lite oklart om formatet håller.
Har för mig att det är samma människor som gjort den som BoB. Så likhet är inte en slump...

Sett Generation Kill? En nästan lika bra serie för en MÖP som BoB.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top