Vad ser du för film eller serie just nu?

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Tyckte säsong 1 var bättre än 2 (även om båda var sevärda).
Mer ensamvargen Reacher i första.
Har precis börjat s2, lite balllt att se tillbakablickarna, iaf än så länge

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Dialogen i den serien är helt suverän.
Jo och hur olika karaktärer utvecklar sig. Alla finns representerade och situationer med friendly fire eller direkta övertramp av Genévekonventionen osv i order. Inkompetenta befäl som får hållas och till och med hyllas av överordnade och de där sällsynta riktigt vassa och bra befälen. Den konstanta bristen på viktiga prylar och de ansvariga bara säger "Marines will make do" istället för att faktiskt åtgärda problemet innan det orsakar dödsfall.

På utrustningssidan är det intressant att se det som många uppfattar som moderna prylar, men som ändå ligger 20+ år tillbaka i tiden och saker har ändrats rejält: beväpning och riktmedel, personskydd på Hummern, mörkerförmågan och en sådan sak som tourniquet och tamponerande förband, som numera räddar 80% fler soldater än vad som var fallet då. Just Irak 2003 gav väldigt mycket input till amerikanska förbanden.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
American Sniper (2014) - IMDB >>

Mycket välgjord och fängslande film, baserad på en riktig snubbe (Chris Kyle), handlar om en duktig kille från södern som försöker få familjelivet och kriget att funka ihop. Visar sig vara lite tufft då. Helt klart sevärd, detaljrik. Regi av Clintan själv 😉
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tackar. Den måste jag kolla.
Du kommer inte att bli besviken.

En litet mer, för civilister, anpassad serie är Over There. Mindre för mig som MÖP och gammal knekt att uppskatta men sevärd tillsammans med partner.

Sen finns (fanns iaf) The Unit på HBO. Sevärd!
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Underbar replik i öppning på andra säsongen av Reacher ändå. Robert Patricks karaktär kläcker ur sig "Who the fuck is Sarah Connor" när en underhuggare säger att någon har checkat in under pseudonymen på ett hotell :D (kan ha varit andra episoden)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag började lite smått på Rocco grejen på Netflix igår mest för att känna om den var bra och det verkar den vara
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Säsong tre av Fargo avklarad.
Karaktären Varga var lika vedervärdig som fascinerande. 🫣
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Såg väl säsong ett för hur längesen den nu kan ha kommit. Nåväl sen ganska nyligen när jag snappat upp att det kommit fler såg vi om från början, garva ljuvligt även denna gång när han kör en Ben Johnson in i väggen :rofl

Total besvikelse av säsong 2 och 3, hur Fargo dom kan heta samma som första :va Gav väl dom iofs ett halvt eller kanske ett avsnitt vardera innan vi tyckte det inte var värt att titta vidare. Hört från lite mer av filmkritikier än mig själv att åtminstone 3 ska vara sevärd men jag vet inte riktigt. Kanske ett nytt försök när det blivit jävligt ont om saker man inte redan sett eller bäst i test är slut för säsongen.

Återsåg iofs Robert Langdon triologin precis så det är väl lite gäspigt i utbuden redan, senil nog att ha glömt bort det mesta i.a f., slutet på Inferno popade dock upp i minnet så det var väl lite värdelöst.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Film; Arrival

Höga betyg och många nomineringar men jag ger den två fiskpinnar av fem //- - -.

Säkert någorlunda välspelad men segpropp med avsaknad av punch.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
Senaste avsnittet av The Grand Tour - Sand Job.
Älskar dynamiken mellan dessa nu något ålderstigna herrar!
:Bugar
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Senaste avsnittet av The Grand Tour - Sand Job.
Älskar dynamiken mellan dessa nu något ålderstigna herrar!
:Bugar
Jag såg det för någon vecka sedan. Kollar nu om alla gamla avsnitt och är mitt inne i säsong 2. Kommer att sakna deras program när de lägger ner, men de börjar bli lite slitna och trötta på allt resande.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Film; Arrival

Höga betyg och många nomineringar men jag ger den två fiskpinnar av fem //- - -.

Säkert någorlunda välspelad men segpropp med avsaknad av punch.
Den är ganska lågmäld och melankoliskt sorglig. Jag skulle nog ge den fyra av fem. Jag saknar mer historia och bakgrund kring utomjordingarna, då filmen mest kretsar kring människor och deras reaktioner på vad som händer.

Sen finns det ju alltid "The Arrival" som också är SciFi, men från 1996 med Charlie Sheen :banana Var många år sedan jag såg den och vet inte om den håller än idag...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top