Elbil eller inte?

Jag skulle påstå att man kan få bättre kylning än med två passiva flänsar om man har vätska till hjälp. Det dröjer inte länge innan luften runt flänsarna är varm.

Även jag är skeptisk till dem och tycker de har konstig inställning till hur man presenterar saker. Vi får väl se när nästa del av presentationen kommer om det ens är mätt på samma enheter eller om andra egenskaper demonstreras på andra komponenter.

Jo absolut får man bättre kylning med vätska, men man måste ha någon slags separator mellan batterierna ändå så att vätskan kan cirkulera, och då faller både effekt/volym och effekt/vikt förhållandena snabbt, och det 3D printade motorcykelbatteriet dom visade upp hade inga anslutningar för kylvätska....

Och varför inte testa ett komplett sådant batteripack, hojarna skulle ju börja säljas om ett par månader, nog måste dom ha en bunt färdiga, testade batteripack på hyllan nu då?

Eller finns det bara 3D printad rekvisita, AI generarde filmer och löften?

............

Det där med att snacka ner sina tidigare fordon har jag också hört och sett på nära håll. Har också läst det i biltidningar. Om man vill ha ett ärligare omdöme om grannens, släktingens, kompisens, jobbarkompisen bil så kan man fråga när han sålt den.

Likadant med att kalla sin 2-3 år gamla hoj eller bil för ”Gamla Bettan”. Det ligger ett skryt i det.

Jag kallar inte mina hojar något alls. I min omgivning kallar jag dom Den gula, Den svarta, Den blålila, Moppen och Bilen. De andra två pratar jag inte om. Den nyaste i den samlingen är från 2002. Två Yamaha, tre Kawasaki, en Suzuki, ja bilen vet de fabrikat och modell på. Kan jag snacka upp värdet på dom här inne tro?

Jag skulle inte ha något problem med att lista svagheter och nackdelar med hojar och bilar jag har eller har haft. Inte så intressanta fordon så jag väntar tills någon, mot förmodan då, frågar. 🙂
Och vill man ha MC-tillverkarens omdöme om den tidigare modellen av MC-modellen så ska man läsa allt som är förbättrat på den nyare årgången av samma modell.
MC kan bytas till BIL :)

Och vill man ha MC-tillverkarens omdöme om den tidigare modellen av MC-modellen så ska man läsa allt som är förbättrat på den nyare årgången av samma modell.
MC kan bytas till BIL :)

Förbättrat eller bara ändrat.

VW Passat ändrades på 1500 punkter mellan 2000 och 2001. Den blev inte bättre i mina ögon. 00an var en av tre bilar på min lista. 01an var inte en av dom.

Yamaha XJR1200-1300 finns väl i fyra modeller där jag gillar de två mittersta.

Yamaha TDM850-900 finns i tre 850-versioner och två 900-versioner. Om tillkomsten av ABS nu är en ny version.
Många skillnader mellan 850 och 900.
Bara förbättringar på 900 och mitt val är den utan ABS. Den gula fanns bara -02.

Kawasakis motsvarighet till Toyota Corolla då.
Kawasaki Z650, kom på 70-talet. Borrades och strokades(?) till 738 cc. Blev Z750 E1 1980, sedan L1-2-3, Z750 LTD, GPZ750 -82 som blev Z750 L4, GPZ750 UniTrac, GPZ750 Turbo, Zephyr 750, ZR-7 och kanske någon mer. I USA körde de med den runda 17-literstanken längre så de hette KZ750 E1, E2 och E3. L1 i Europa hade ju 20,7 liters tanken.

Honda GoldWing är ett annat exempel.

En annan ”sanning” är att sista årsmodellen i en serie har (nästan) inga barnsjukdomar kvar och det som tidigare var extrautrustning är standard.

Ibland går det åt fel håll.
Hondas 45 hk (fyrtaktsrevolutionen för utombordare) hade inte trim och tilt för riggen, endast gasdämpare.
Den uppgraderades med det plus fem hästar till. De sista åren med förgasare blev växelhusen spröda. Större skador vid lättare grundstötning t ex. Nya delar, samma dåliga kvalitet. Sedan sprack vevhus runt foder, oljetanken rostade hål. Precis som på tidiga 75/90 hästarna.
50-hästaren kom också med insprutning.

Fråga tillverkaren? Påminner om det gamla
”Fråga slaktaren om biffen är mör.”

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back