Elbil eller inte?

Som i all påverkan, är det en kombination av intensitet och tid.
Om taxiförare utsätts 12 timmar och privatbilist två timmar torde taxiförare fått rejäl "dos" vid jämförelse...

Det är denna tidsgräns jag undrar över.

Jag använde förut trådlösa hörlurar Sony för några år sedan och kostade 2495 SEK eller om det var 2995 SEK. Ett tungt as att använda. En halvtimme till timme var det inget större problem förutom vikten. Men efter en timme hade jag huvudvärk och man sade det beror strålningen som hörlurarna avger.

Köpte ett enklare headset och MYCKET lättare än Sony. Samma där efter timme börjar känna att huvudvärken är på gång. Köpte sedan headset med sladd ingen huvudvärk ens efter två timmars lyssnande.

Jag förstår att om man sätter ett gränsvärde men allt annat runtomkring oss då, modem, mobiltelefon, trådlös laddning, elektricitet för att nämna några om alla dessa som har ett gränsvärde under vad som är skadligt men tillsammans har jag svårt att tro man ligger under ett gränsvärde som inte är skadligt för hälsan. Och ovannämnda finns i varje hem.

Kör elbil som brukis, kommer aldrig gå tillbaka till fossilt där. Hobbybilar och båtar bränner dock bensin. :-) Stark Varg står på inköpslistan.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...