sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Som i all påverkan, är det en kombination av intensitet och tid.Hur beräknas gränsvärdet egentligen? Utgår man ifrån tiden man nyttjar/sitter i en elbil? Bara undrar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som i all påverkan, är det en kombination av intensitet och tid.Hur beräknas gränsvärdet egentligen? Utgår man ifrån tiden man nyttjar/sitter i en elbil? Bara undrar.
Om taxiförare utsätts 12 timmar och privatbilist två timmar torde taxiförare fått rejäl "dos" vid jämförelse...Som i all påverkan, är det en kombination av intensitet och tid.
Som sagt får du samma eller högre dos genom att vistas inomhus, så taxichaffis är inte mer utsatta.Om taxiförare utsätts 12 timmar och privatbilist två timmar torde taxiförare fått rejäl "dos" vid jämförelse...
Den där man har väl rätt så långt som att det orsakades av emf genom psykosomatisk effekt isf.Det är denna tidsgräns jag undrar över.
Jag använde förut trådlösa hörlurar Sony för några år sedan och kostade 2495 SEK eller om det var 2995 SEK. Ett tungt as att använda. En halvtimme till timme var det inget större problem förutom vikten. Men efter en timme hade jag huvudvärk och man sade det beror strålningen som hörlurarna avger.
Det är ju trevligt att du slipper huvudvärken.Köpte ett enklare headset och MYCKET lättare än Sony. Samma där efter timme börjar känna att huvudvärken är på gång. Köpte sedan headset med sladd ingen huvudvärk ens efter två timmars lyssnande.
För att inte tala om alla diodlampor.Jag förstår att om man sätter ett gränsvärde men allt annat runtomkring oss då, modem, mobiltelefon, trådlös laddning, elektricitet för att nämna några om alla dessa som har ett gränsvärde under vad som är skadligt men tillsammans har jag svårt att tro man ligger under ett gränsvärde som inte är skadligt för hälsan. Och ovannämnda finns i varje hem.
Jag ska lansera en strålningsfri LED-lampa. Eller ja den kommer ju kanske inte att kunna kallas LED. Eller lampa.För att inte tala om alla diodlampor.
Sticker ju ut lite i utseende.Jag ska lansera en strålningsfri LED-lampa. Eller ja den kommer ju kanske inte att kunna kallas LED. Eller lampa.
Men den kommer bli väldigt energisnål.
Men back on topic: Är det någon som är sugen på en Rivian R2?
Mer detaljer kommer imorgon och Europalansering förväntas under 2027.
Nja - tickar inte igång några endorfiner för min personliga del. Kommer nog att byta bil efter kommande årsskifte och just nu är det väl Zeekr 7GT, BMW i3 (om Touringmodellen skulle hinna lanseras) eller Volvo EX60 som ligger bäst till av kandidaterna för rollen som nästa generations rövfraktare i vårt lilla hushåll...Jag ska lansera en strålningsfri LED-lampa. Eller ja den kommer ju kanske inte att kunna kallas LED. Eller lampa.
Men den kommer bli väldigt energisnål.
Men back on topic: Är det någon som är sugen på en Rivian R2?
Mer detaljer kommer imorgon och Europalansering förväntas under 2027.
7GT ligger högst på min lista fn.Nja - tickar inte igång några endorfiner för min personliga del. Kommer nog att byta bil efter kommande årsskifte och just nu är det väl Zeekr 7GT, BMW i3 (om Touringmodellen skulle hinna lanseras) eller Volvo EX60 som ligger bäst till av kandidaterna för rollen som nästa generations rövfraktare i vårt lilla hushåll...
Jo, 7GT verkar sälja mycket bra för närvarande, det handlar om ca 250 tuss extra för att få de andra alternativen på min lista som jag tänker mig bilen. För de slantarna ska skillnaden i körupplevelse märkas ordentligt.7GT ligger högst på min lista fn.
Tvåa ligger EV6 plus som man kan få riktigt bra pris på fn.
Ska byta någon gång juni-sept så får se vad det kommer för erbjudanden fram till dess.![]()
Ja, det lutar nog åt en privilege.Jo, 7GT verkar sälja mycket bra för närvarande, det handlar om ca 250 tuss extra för att få de andra alternativen på min lista som jag tänker mig bilen. För de slantarna ska skillnaden i körupplevelse märkas ordentligt.
De som provat 7GT talar om en duktigt körglad upplevelse. Och det är inte mig emot, däremot vill jag nog kolla upp bagageutrymmet innan jag bestämmer mig. Vi lär köra med hundbur något eller några år till vilket naturligtvis blir en begränsande faktor.
Men - en 7GT Privilege med dragkrok på köpet vore ju inte felHoppas kan man ju alltid…
Jo, 7GT verkar sälja mycket bra för närvarande, det handlar om ca 250 tuss extra för att få de andra alternativen på min lista som jag tänker mig bilen. För de slantarna ska skillnaden i körupplevelse märkas ordentligt.
De som provat 7GT talar om en duktigt körglad upplevelse. Och det är inte mig emot, däremot vill jag nog kolla upp bagageutrymmet innan jag bestämmer mig. Vi lär köra med hundbur något eller några år till vilket naturligtvis blir en begränsande faktor.
Men - en 7GT Privilege med dragkrok på köpet vore ju inte felHoppas kan man ju alltid…

Precis, det är en bra bil med goda utrymmenJa, att kunna ha hundbur till våra två flattar var ganska avgörande, samtidigt som jag gärna undvek traditionell kombi (har haft lite väl många på raken).
Denna var en acceptabel kompromiss, samtidigt en riktigt behaglig kärra med gott om pulver.
View attachment 526527
Ja, det är ju hål i huvudet från Zeekr att inte köra som med 001 och låta mellanmodellen vara fyrhjulsdriven men utan luftfjädring och lite enklare lull-lull.Ja, det lutar nog åt en privilege.
Jag vill ha AWD men jag skulle faktiskt inte vilja ha alla hästarna.
5-6 sekunder till hundra räcker gott iom att frun också skall köra den.
Nåväl, den ska iaf testas när den kommer.![]()
Fast att ha ”för många” hästar är ju egentligen inget problem, i körläge eco eller normal är i alla fall EV6GT hur snäll som helst (antar 7GT är ganska lik).Ja, det lutar nog åt en privilege.
Jag vill ha AWD men jag skulle faktiskt inte vilja ha alla hästarna.
5-6 sekunder till hundra räcker gott iom att frun också skall köra den.
Nåväl, den ska iaf testas när den kommer.![]()
Ja, som också roffe_s skriver, så kanske det finns något läge med "normal" prestanda.Fast att ha ”för många” hästar är ju egentligen inget problem, i körläge eco eller normal är i alla fall EV6GT hur snäll som helst (antar 7GT är ganska lik).
Eco: 286 hk
Normal: 430 hk
Sport: 430 hk (mer gasrespons)
GT: 585 hk (ännu mer gasrespons…)
Mmm, Comfort och Eco (som jag aldrig tror jag provat) är mycket snälla, sport aggressivt. Jag kör oftast Individual, med sport chassiinställning men gasrespons typ comfort. Då har jag tidigt ingrepp för fyrhjulsdrift och lite stramare chassi men kan enkelt köra mjukt och försiktigt. Funkar jättebra i vardagslag, både för mig och min bättre hälft. Som för övrigt älskar vår PS2 på grund av den permanenta fyrhjulsdriften!Ja, som också roffe_s skriver, så kanske det finns något läge med "normal" prestanda.
Dessa verkar finnas:
Comfort, Eco, Sport, Snow och Individual.
Någon av dem borde ju vara snäll nog för frun.![]()
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |