Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
"Samlarobjekt"...suck...
Vem vill betala 30000kr för att ha en sådan i sin mc-samling. Den lär ju inte bli det mest beundrade objektet. Som mc att använda borde priset ligga på max 7-8000kr.
Den här känns mer prisvärd som samlarobjekt:
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Funkade utmärkt på den jag hade. För det jag hade den till iaf. Vilket var grusbus/traktorvägar/blandat offroadunderlag. Dock inget enduroaktigt.
Jo funkar gör det men inte i hög hastighet gaffeln komprimeras ihop o hinner ej fjädra ut sedan är den 30 kg tyngre än TT,n
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jo funkar gör det men inte i hög hastighet gaffeln komprimeras ihop o hinner ej fjädra ut sedan är den 30 kg tyngre än TT,n
Blir inga höga hastigheter. Min gjorde ganska exakt 130 som max , precis som i specen ;) ...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lite fint att det på tredje annonsbilden står en skruvdragare med en 14-hylsa (?) liksom lite poserande? Vad vill annonsören förmedla? "Här har det mekats ända in i det sista!"? Eller kanske "Alltid redo" rent generellt, i bästa scout-anda? För det kan väl inte vara så att "Den där djävla hojen behöver man ALLTID meka med!!!!!":eek:
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2022-02-03 kl. 21.53.25.png
    Skärmavbild 2022-02-03 kl. 21.53.25.png
    346.8 KB · Visningar: 4

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
"Samlarobjekt"...suck...
Vem vill betala 30000kr för att ha en sådan i sin mc-samling. Den lär ju inte bli det mest beundrade objektet. Som mc att använda borde priset ligga på max 7-8000kr.
Den här känns mer prisvärd som samlarobjekt:
Sorry att jag säger det, men du har en återkommande förmåga att klä dina personliga åsikter i en kappa som inte passar verkligheten. Får jag gissa att du inte gillar, säg Monkeybike, och för ditt liv inte kan förstå varför någon betalar förtio tusen för ”en jättegammal barnmotorcykel”

Det där är jävligt mycket samlarobjekt och nästan, bara nästan på gränsen till billigt..
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Blir inga höga hastigheter. Min gjorde ganska exakt 130 som max , precis som i specen ;) ...
Prova 80-90 km över en plöjd åker så förstår du. TT är ju ett tävlings fordon så det är ganska stor skillnad i skog o mark.

Men visst min TTr funkade dom 2 åren jag hade den. Men som nyare en TTs belgrada den har mycket bra fjädring o sista generationen motor som delas med 660.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Sorry att jag säger det, men du har en återkommande förmåga att klä dina personliga åsikter i en kappa som inte passar verkligheten. Får jag gissa att du inte gillar, säg Monkeybike, och för ditt liv inte kan förstå varför någon betalar förtio tusen för ”en jättegammal barnmotorcykel”

Det där är jävligt mycket samlarobjekt och nästan, bara nästan på gränsen till billigt..
Ett samlarobjekt måste nästan vara något som är känt och uppskattat, den där är ju ett skämt. Ingen köpte den när den var ny och ingen vet vad det är idag. Jämförelsen med den där Yamahamoppen med customsadeln någon gjorde är relevant.
Monkeybike känner alla till, har närmast kultstatus och alla vill ha en stående bakom huset. Men det är bara min åsikt, absolut.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Prova 80-90 km över en plöjd åker så förstår du. TT är ju ett tävlings fordon så det är ganska stor skillnad i skog o mark.

Men visst min TTr funkade dom 2 åren jag hade den. Men som nyare en TTs belgrada den har mycket bra fjädring o sista generationen motor som delas med 660.
Är nog mina offroad turer som är för släta för att jag ska känna av problem :). Jag undviker allt för stökigt underlag av hälsoskäl...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ett samlarobjekt måste nästan vara något som är känt och uppskattat, den där är ju ett skämt. Ingen köpte den när den var ny och ingen vet vad det är idag. Jämförelsen med den där Yamahamoppen med customsadeln någon gjorde är relevant.
Monkeybike känner alla till, har närmast kultstatus och alla vill ha en stående bakom huset. Men det är bara min åsikt, absolut.
Håller inte med där.
Det räcker ju att det finns en begränsad tillgång, och egentligen räcker det då också att det finns en enda person som vill åt dessa - den så kallade samlaren.
Tillgång och efterfrågan styr priset.
Prova att köpa en fin Yankee idag :)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är ganska säker på att det funnits en Yankke inte så långt från Kainulasjärvi om jag inte minns fel, nämligen i världsmetropolen Vallsjärv. Den ägdes av en kille som var ett år äldre än mig men tyvärr avled nån för några år sen och bodde då söder ut så var som hände med den moppen är nog svårt att få reda på.

Nu är ju detta runt 35 år sen så risken att den sålts, skrotas, blivit sönderkörd är väl ganska överhängande,
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bara 40st! En av mina vänner åkte på en sån när vi var 15. Då tyckte jag den var töntig, nu är den ju lite cool. Märkligt vad saker kan förändras på 25 år ?

Den är ju iaf jäkligt märklig. En släkting till mig hade också en sån som han byggde om, rejkad gaffel och lite annat som jag minns det.. Så det finns nog max 39 kvar då...
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top