Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
De där tycks alltid ha en kundkrets. Fast de gamla förmögna farbröder som tycker att det är så där en riktig motorcykel ska se ut, behöver nog startmotor för att få igång den. Annars blir det lite väl brutalt.
Den är inga problem att kicka igång!
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
På "minussidan" - bytt ram :va
Hyfsat kraftigt minus enligt mig, om man nu vill ha dom pengarna:

View attachment 497639

Varför nämner han ens rambytet?
Plötsligt framstår ju hojen som ett vedbods-HPD.

Och hur kunde den förra ramen vara "utdömd"....?

Påståendet att 23" skulle vara bättre är också intressant. Varför har då inte alla dagens cyklar denna fantastiska feature?
Och, är inte 24" isf ändå bättre?

Grannens traktor har 28" fram på sin traktor. 5 tum bättre...?

Frågor frågor frågor
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Varför nämner han ens rambytet?
Plötsligt framstår ju hojen som ett vedbods-HPD.

Och hur kunde den förra ramen vara "utdömd"....?

Påståendet att 23" skulle vara bättre är också intressant. Varför har då inte alla dagens cyklar denna fantastiska feature?
Och, är inte 24" isf ändå bättre?

Grannens traktor har 28" fram på sin traktor. 5 tum bättre...?

Frågor frågor frågor

Bättre eller ej men jag anser nog värdet vara högre på en hoj med originaldimension på hjulet.

Fast nu verkar det iofs som att ingenting längre är original på den där hojen.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Jag tolkar det som att han lever i en parrelation som han behöver hjälp med.
Han kommer inte att få mer tid för att han säljer den där
Förvisso, men jag kan inte förstå varför han säljer sin KLX230. Jag har flera hojar, och en KLX230, och när jag ibland tänker tanke "hm.. ska jag sälja?" så kontrar jag direkt med "Vad ska jag ha istället?". Den är i en helt egen kategori med sina långa serviceintervall, pålitlighet, skapligt drag, och diskreta ljudnivå samt vikt och storlek. Så kan inte motivera mig att på något sätt göra mig av med den, trots att jag inte kör den så ofta längre då jag har både Enfielden (med Camilla som bagage på sommaren) och Caballeron att fara runt med.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Var inte den ute nyss? Inga bilder på regnummer
Jag vet inte men får bedrägerivibbar. Hoppas jag har fel
En snubbe i Skåne säljer sin KLX230 för 30k, "pga tidsbrist" säger han.

Dom håller värdet hyfsat. Rolig och lättkörd hoj. Lång serviceintervall. Går göra wheelies med 😅 Fast bara 3/4 av normalstor hoj. Men spelar egentligen ingen roll. Hade den haft bättre fjädring och 25 hästar istället - Ojojoj.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Kan även vara de att enligt ägaren inte tillräckligt rolig hoj... En rolig hoj har man alltid tid över för...
Kan vara, ja.

Hade den haft bättre fjädring och 25 hästar istället - Ojojoj
Absolut. Men går inte det att ordna? Det finns alternativ fjädring från t ex Öhlins för både fram och bak, och några hästar till kan väl ordnas genom att öppna luftintaget / avgasröret lite? Kommar nog att låta lite mer sen, så det blir ingen tyst hoj.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Kan vara, ja.


Absolut. Men går inte det att ordna? Det finns alternativ fjädring från t ex Öhlins för både fram och bak, och några hästar till kan väl ordnas genom att öppna luftintaget / avgasröret lite? Kommar nog att låta lite mer sen, så det blir ingen tyst hoj.
Det visste jag inte att det fanns tillbehör till den. Känns lite som att sminka en gris. Väldigt kul gris från början men inte fan slänger jag pengar på den. Den är sjukt kul som den är, man får bara köra efter förmågan den har. 99% av oss klarar sig bra med en sån efter som ingen av oss heter Birch i efternamn. Vi bara tror det fram tills vi står på huvudet över en gren som låg snett över vägen.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Det visste jag inte att det fanns tillbehör till den. Känns lite som att sminka en gris. Väldigt kul gris från början men inte fan slänger jag pengar på den. Den är sjukt kul som den är, man får bara köra efter förmågan den har. 99% av oss klarar sig bra med en sån efter som ingen av oss heter Birch i efternamn. Vi bara tror det fram tills vi står på huvudet över en gren som låg snett över vägen.

Kan vara, ja.


Absolut. Men går inte det att ordna? Det finns alternativ fjädring från t ex Öhlins för både fram och bak, och några hästar till kan väl ordnas genom att öppna luftintaget / avgasröret lite? Kommar nog att låta lite mer sen, så det blir ingen tyst hoj.
Nu tror jag klx-klubben hamnat fel för det är ingen gammal enstånka 😉👉kom väl typ 2019
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top