Gamla enstånkor

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
bye-motorcycle.gif
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Var det en xt250 eller en dt250? Bytte han hoj i farten? Va, olika hojar?
Ot, men den Kawasaki kz1000p som kördes i T2 ut genom fönstret till helikoptern drevs av en Honda XL eller XR 500. Syntes inte i filmen vad jag minns.
Ot2, jag träffade en snubbe i tvätthallen som sa att han hade haft en polis-Kawasaki från USA. Han visste att den hette p och att den hade 18" fram. Så det stämde nog. Coolt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag är väl fel ute igen, men: 60.000kr är för mycket för både körupplevelsen och samlarvärdet.

*Andas andas

Ok, körupplevelsen är objektiv men du kan ju fan inte påstå att det för mycket för samlarvärdet NÄR DET ÄR SÅ MYCKET DE KOSTAR!

Att resonera med dig är som att hälla vatten på en gås inom autismspektrat
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Var det en xt250 eller en dt250? Bytte han hoj i farten? Va, olika hojar?
Ot, men den Kawasaki kz1000p som kördes i T2 ut genom fönstret till helikoptern drevs av en Honda XL eller XR 500. Syntes inte i filmen vad jag minns.
Ot2, jag träffade en snubbe i tvätthallen som sa att han hade haft en polis-Kawasaki från USA. Han visste att den hette p och att den hade 18" fram. Så det stämde nog. Coolt.
Påstås ju vara en XT men ljudet är jävligt tvåtakt?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Lite kul då att den både har original hjul/bromsar samt en uppsättning 17"motardhjul med skivor o piskar bra my större motarder på små krokiga vägar, toppar 120km så den är något piggare än dom 70 dom gör strypa.

Okej, du lyckas med ditt försök att trissa upp priset , vi säger väl 5000kr jämnt då
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
*Andas andas

Ok, körupplevelsen är objektiv men du kan ju fan inte påstå att det för mycket för samlarvärdet NÄR DET ÄR SÅ MYCKET DE KOSTAR!

Att resonera med dig är som att hälla vatten på en gås inom autismspektrat
Samlarvärde är lite som med tavlor, det har att göra med börskurser och annat. När de sjukt rika miljardärerna gjort sina klipp kan sådana objekt öka eller minska med hundratals miljoner dollar. Men ganska få svenskar är beredda att betala sådana pengar för att ha en Monkeybike i garaget. Om man kan spara 2000kr/mån lägger man nog inte 3 års besparingar på en Monkeybike. Om man däremot har 60.000kr/mån över så kan man förstås slå till.

Och , som sagt, har man redan haft en Zündapp KS, Puch Dakota, Puch Florida, Crescent 50SS, Crescent Compakt, DBS, FramKing, Husqvarna med flintamotorn (av vad de flesta jag har) så har man lite koll.

"Autistisk gås", där har man nåt att grubbla på...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Z50 Monkeybike Mini Trail Nyrenoverad motor https://www.blocket.se/annons/stockholm/honda_z50_monkeybike_mini_trail_nyrenoverad_motor/94932510
Har sett den där förut på Blocket.
Verkar jäkligt fin, men ligger väl lite i överkant på priset, annars skulle den ryka direkt.
Om inte annat skulle jag knipa den, kikar efter en sån, en av dom tre Hondor jag vill ha, så jag är inte så märkesfixerad :)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Samlarvärde är lite som med tavlor, det har att göra med börskurser och annat. När de sjukt rika miljardärerna gjort sina klipp kan sådana objekt öka eller minska med hundratals miljoner dollar. Men ganska få svenskar är beredda att betala sådana pengar för att ha en Monkeybike i garaget. Om man kan spara 2000kr/mån lägger man nog inte 3 års besparingar på en Monkeybike. Om man däremot har 60.000kr/mån över så kan man förstås slå till.

Och , som sagt, har man redan haft en Zündapp KS, Puch Dakota, Puch Florida, Crescent 50SS, Crescent Compakt, DBS, FramKing, Husqvarna med flintamotorn (av vad de flesta jag har) så har man lite koll.

"Autistisk gås", där har man nåt att grubbla på...
Men din och min ekonomi är väl helt ointressant när det kommer till marknadsvärdet på ovanliga fordon, eller?
Det är naturligtvis dom som har pengar som kan driva prisbilden.
Vad den fattige tycker att någonting ”borde kosta” är väl inte speciellt intressant i debatten?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Men din och min ekonomi är väl helt ointressant när det kommer till marknadsvärdet på ovanliga fordon, eller?
Det är naturligtvis dom som har pengar som kan driva prisbilden.
Vad den fattige tycker att någonting ”borde kosta” är väl inte speciellt intressant i debatten?
Det beror väl på vad det gäller. "Mona-Lisa" & co köps ju enligt en speciell måtttstock som ingen av oss vanliga kan mäta oss med. Och dessa förmåls värde har ju helt att göra med börskurser, hur killar som Zuckenberg, Bill Gates, Bezos o Co har det för tillfället. Men en Puch Dakota verkar ha kostat runt 30.000kr att köpa de senaste åren, så det verkar vara ganska konstant och pålitligt.
"Fattiga" handlar nog inte med moppar ö h t.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det beror väl på vad det gäller. "Mona-Lisa" & co köps ju enligt en speciell måtttstock som ingen av oss vanliga kan mäta oss med. Och dessa förmåls värde har ju helt att göra med börskurser, hur killar som Zuckenberg, Bill Gates, Bezos o Co har det för tillfället. Men en Puch Dakota verkar ha kostat runt 30.000kr att köpa de senaste åren, så det verkar vara ganska konstant och pålitligt.
"Fattiga" handlar nog inte med moppar ö h t.
Och anledningen att en Dakota bara kostar 30k är ju just att det finns tillräckligt många, och att Bill Gates inte samlar på dom.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Och anledningen att en Dakota bara kostar 30k är ju just att det finns tillräckligt många, och att Bill Gates inte samlar på dom.
Säg inte sådär. Om Bill Gates får smak för gamla Crescent Compact så kommer sådana som jag få trampa omkring på treväxlade Crescent herrcykel -63. Om vi har tur.
2022 års säsong bland vi som hade hoppas byta upp oss från våra gamla sura moppar. 2021 var ett förlorat år, det var större efterfrågan än tillgångar p g a att inga åkte utomlands så alla lade pengarna på båtar, moppar och husvagnar. Får se hur 2022 blir kommer bli.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vänta till efter 9/2 då dyker priserna när alla ska till Thailand istället för att köpa hoj.

Vad skönt då behöver jag inte fundera på att sälja KLR:en för 30000+ till våren?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
2021 var ett förlorat år, det var större efterfrågan än tillgångar p g a att inga åkte utomlands så alla lade pengarna på båtar, moppar och husvagnar. Får se hur 2022 blir kommer bli.
Titta, du kan ju vara insiktsfull om du bara vill
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Här har vi gamla klassiker, riktiga delikatesser. Varför köper ingen dessa? Hade jag haft garage hade jag köpt den direkt. Lätta att fixa om det behövs, och eftertraktade klassiker.
Vänta till efter 9/2 då dyker priserna när alla ska till Thailand istället för att köpa hoj.
Vi får hoppas det. Risken är väl att alla har sparat i två år p g a den där pandemin och nu har överfulla bankkonton istället. Så nu när restriktionerna är borta har de två års resande och kommer åka jorden runt två år i rad istället. Varenda resmål och hotell från Stockholm till Madrid är fullbokade, och hojar, moppar, båtar och husvagnar kostar tredubbelt.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Här har vi gamla klassiker, riktiga delikatesser. Varför köper ingen dessa? Hade jag haft garage hade jag köpt den direkt. Lätta att fixa om det behövs, och eftertraktade klassiker.

Vi får hoppas det. Risken är väl att alla har sparat i två år p g a den där pandemin och nu har överfulla bankkonton istället. Så nu när restriktionerna är borta har de två års resande och kommer åka jorden runt två år i rad istället. Varenda resmål och hotell från Stockholm till Madrid är fullbokade, och hojar, moppar, båtar och husvagnar kostar tredubbelt.
Tror du tänker fel faktiskt.
Hade den varit en eftertraktad klassiker så hade den varit såld redan.
Ingen vill uppenbarligen ha den, det är kalla fakta.
Kanske är den någon typ av klassiker i någons ögon, men den är inte eftertraktad.
Jag vill inte ha den, men det är inte heller relevant i sammanhanget, däremot att ingen vill ha den - det är relevant.
Hade du verkligen suktat efter den så hade du sett möjligheten istället för att klämma fram ursäkter, elller??? :tummenupp
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top