Gamla enstånkor

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Hej, är ny här och letar en trevlig offroad stånka eller en sr400/500. Har haft Honda xr600r, xr650r och dominator tidigare. Är det inte väldigt tunt just nu med hojar på Blocket? Finns det några andra annonssidor än Blocket som är värt att kolla på? Det känns som om andra köp och sälj sidor är heldött sedan länge och har flera år gamla annonser.
SR500 är en väldigt kul hoj att köra! Och så är den ju så där klassiskt snygg också.
Men de är dyra! Jag köpte min för strax under 30´. Och har nog lagt minst 5000:- för att få den i bra skick.92F53849-56D6-41AA-AB02-9C685F5BE3BA.jpeg
 

Njk

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2022
Hoj
Honda
Underskatta inte köpes annonser! Innan jag lägger ut till försäljning skummar jag alltid av köpesannonserna. Mina två bästa (prismässigt) hojköp har jag gjort genom köpesannonser. Sålt två motorcyklar och en bil också. Skönt att hitta någon som vet vad de vill ha utan en massa dumma frågor eller skambud.
Ja jag har faktiskt lagt ut köpesannonser. Håller helt med!
 

Njk

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2022
Hoj
Honda
@Njk - pratar vi om offroad så kan tipset vara enduromx.com samt soe.se där Annons-avdelning finns.
Inte jätteaktiva forum precis men då har du ett par kanaler till att kolla.
Lycka till!
Tack, har en på soe men det verkar tyvärr ha dött av lite där. Ska kolla enduro mx. ??
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tror att de som ämnar sälja inväntar våren innan de annonserar.
Ett tips kan ju vara Marketplace på Fäjjsbåkk - min XR köptes därigenom.
Har inte FB själv men fick tips av en polare som visste att jag letade...
:tummenupp
Har du inte facebook? Jävlar vad intressant, berätta mer! :7peta
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har du inte facebook? Jävlar vad intressant, berätta mer! :7peta

Dom flesta av mina vänner har inte Facebook. . Så varför ska man ha de när man kan träffas å även ringa varandra istället.. Annars finns ju sms..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vem behöver fejan? Vi e många som inte har behov av US baserad ai
Håller med dig! Tycker dock att Bonzo´s utrop var roligt. Ungefär som när man på friluftsdagen i mellanstadiet var den ende som inte ville bada. "Va, ska du inte bada?! Badkruketönten är rädd för lite vatten!" Omvandlat till nutida; "Va, har du inte fejan?! Tönten är rädd för lite vänner!" Typ.

Men som sagt håller jag med om att detta är ett amerikanskt påhitt, som gjort för att
90% white trash-hemmafruar ska sitta hemma och äta munkar hela dagarna och hålla reda på vem som gjort vad.

Säga vad man vill, men jag tycker att meddelanden-funktionen är bra och alla olika intressegrupper, tex "TT 600 Owners and restorers" är alldeles lysande! :tummenupp
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Kollade marketplace för någr år sedan. Helt värdelöst. Inga intressanta annonser då. Dessutom klarar inte folk att lägga sina annonser i rätt kategori. Jag har kollat lite de senaste veckorna. Det finns fortfarande inga intressanta annonser.
I USA verkar marketplace funka bättre, i alla fall för de youtubers som jag följer.
Det finns en massa köp- och säljgrupper för mc och delar på Facebook, men där säljer folk även sina bilar, vävstolar och annat skit.
I modellspecifika grupper på FB kan det dyka upp annonser med det är sällan. T ex Honda xr400-gruppen. Om det nu finns någon sådan, det var ett exempel.

På blocket kan man ju ha bevakning på sökningar, t ex TDM* så kan man lätt se om det dykt upp något läckert. Likaså samma sökning bland delar och tillbehör. Man måste regga sig dock. En fördel är att man också kan se annonser man missat, dvs såld eller borttagen annons. Fast bara på de sökningar/bevakningar man har.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Vem behöver fejan? Vi e många som inte har behov av US baserad ai
Dom flesta av mina vänner har inte Facebook. . Så varför ska man ha de när man kan träffas å även ringa varandra istället.. Annars finns ju sms..

Alla gör såklart som de själva vill och jag lägger ingen värdering i det. Jag tycker bara att det blir lite fånigt när ickeanvändare ska berätta att de minsann inte har facebook. Inlägget jag citerade hade funkat lika bra utan den informationen.

Men det var absolut inte särskilt allvarligt menat och jag tolkar Presidentes svar som om han tog det på precis rätt sätt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon som har koll på Husqvarna TR 650? Jag har läst diverse provkörningar från "dåtiden" men funderar på om någon här på SH har egen erfarenhet. T ex:

- Hur det är med reservdelar? Den fanns ju bara i ett par år.
- Vem servar/reparera en sådan ifall man behöver gå till "doktorn"? BMW? De ägde ju Husqvarna på den tiden och motorn är ju en Rotax.
- Annat? Om någon har något annat att tillföra?
Det är väl BMWs 650 motor i den där. De lär ha delar till den.
Serva gör man själv. Fast BMW skulle nog göra det om de får betalt, vilket de gärna vill ha i överkant.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det är väl BMWs 650 motor i den där. De lär ha delar till den.
Serva gör man själv. Fast BMW skulle nog göra det om de får betalt, vilket de gärna vill ha i överkant.
Jo, det är BMW/Rotax 650 i den. Fast uppskrämd med 10 extra hästar, så inte exakt samma. Så då är väl (troligen) insprutningen/mappning annorlunda. Kanske annat som påverkar vad som bör bytas/servas med vissa intervall med tanke på +10 hästar?

Men motor och chassie är nog lugnt. Värre (gissningsvis) med plastdelar om man skulle behöva. Eller elektronik. Jag hade en Aprila för några år sedan där hastighetsmätaren hade lagt av. Letade som fasen innan jag hittade en beggad på Ebay. Det fanns en (1) till salu i Tyskland och en (1) I USA. (Ny instrumentpanel från Aprilia: 5500 kr!)

Byta olja och filter är normalt inte så svårt, ens för mig. Sådant som bromsvätska har jag också gett mig på. Men ventiljobb ligger utanför mitt kompetensområde. Så det kan vara bra att ha kontakt med någon som vet, en kunnig verkstad.

Därav min fundering på om någon här SH hade koll.
 
Last edited:

Njk

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2022
Hoj
Honda
Skulle vilja ha en re. Kollade på en utannonserad helvit med stor acerbis tank i Stockholm för några år sen som skramlade i motorn när jag kom dit. Tror den annonserades för 9k sen innan den hastigt försvann.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
E jhu ingen som blir glad av den fjädringen på R då är ju en gammal TT med skiva ett bättre köp utan tvekan.
Funkade utmärkt på den jag hade. För det jag hade den till iaf. Vilket var grusbus/traktorvägar/blandat offroadunderlag. Dock inget enduroaktigt.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top