Gamla enstånkor

"Samlarobjekt"...suck...
Vem vill betala 30000kr för att ha en sådan i sin mc-samling. Den lär ju inte bli det mest beundrade objektet. Som mc att använda borde priset ligga på max 7-8000kr.
Den här känns mer prisvärd som samlarobjekt:
 
Funkade utmärkt på den jag hade. För det jag hade den till iaf. Vilket var grusbus/traktorvägar/blandat offroadunderlag. Dock inget enduroaktigt.
Jo funkar gör det men inte i hög hastighet gaffeln komprimeras ihop o hinner ej fjädra ut sedan är den 30 kg tyngre än TT,n
 
Lite fint att det på tredje annonsbilden står en skruvdragare med en 14-hylsa (?) liksom lite poserande? Vad vill annonsören förmedla? "Här har det mekats ända in i det sista!"? Eller kanske "Alltid redo" rent generellt, i bästa scout-anda? För det kan väl inte vara så att "Den där djävla hojen behöver man ALLTID meka med!!!!!":eek:
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2022-02-03 kl. 21.53.25.png
    Skärmavbild 2022-02-03 kl. 21.53.25.png
    346.8 KB · Visningar: 4
"Samlarobjekt"...suck...
Vem vill betala 30000kr för att ha en sådan i sin mc-samling. Den lär ju inte bli det mest beundrade objektet. Som mc att använda borde priset ligga på max 7-8000kr.
Den här känns mer prisvärd som samlarobjekt:
Sorry att jag säger det, men du har en återkommande förmåga att klä dina personliga åsikter i en kappa som inte passar verkligheten. Får jag gissa att du inte gillar, säg Monkeybike, och för ditt liv inte kan förstå varför någon betalar förtio tusen för ”en jättegammal barnmotorcykel”

Det där är jävligt mycket samlarobjekt och nästan, bara nästan på gränsen till billigt..
 
Blir inga höga hastigheter. Min gjorde ganska exakt 130 som max , precis som i specen ;) ...
Prova 80-90 km över en plöjd åker så förstår du. TT är ju ett tävlings fordon så det är ganska stor skillnad i skog o mark.

Men visst min TTr funkade dom 2 åren jag hade den. Men som nyare en TTs belgrada den har mycket bra fjädring o sista generationen motor som delas med 660.
 
Sorry att jag säger det, men du har en återkommande förmåga att klä dina personliga åsikter i en kappa som inte passar verkligheten. Får jag gissa att du inte gillar, säg Monkeybike, och för ditt liv inte kan förstå varför någon betalar förtio tusen för ”en jättegammal barnmotorcykel”

Det där är jävligt mycket samlarobjekt och nästan, bara nästan på gränsen till billigt..
Ett samlarobjekt måste nästan vara något som är känt och uppskattat, den där är ju ett skämt. Ingen köpte den när den var ny och ingen vet vad det är idag. Jämförelsen med den där Yamahamoppen med customsadeln någon gjorde är relevant.
Monkeybike känner alla till, har närmast kultstatus och alla vill ha en stående bakom huset. Men det är bara min åsikt, absolut.
 
Prova 80-90 km över en plöjd åker så förstår du. TT är ju ett tävlings fordon så det är ganska stor skillnad i skog o mark.

Men visst min TTr funkade dom 2 åren jag hade den. Men som nyare en TTs belgrada den har mycket bra fjädring o sista generationen motor som delas med 660.
Är nog mina offroad turer som är för släta för att jag ska känna av problem :). Jag undviker allt för stökigt underlag av hälsoskäl...
 
Ett samlarobjekt måste nästan vara något som är känt och uppskattat, den där är ju ett skämt. Ingen köpte den när den var ny och ingen vet vad det är idag. Jämförelsen med den där Yamahamoppen med customsadeln någon gjorde är relevant.
Monkeybike känner alla till, har närmast kultstatus och alla vill ha en stående bakom huset. Men det är bara min åsikt, absolut.
Håller inte med där.
Det räcker ju att det finns en begränsad tillgång, och egentligen räcker det då också att det finns en enda person som vill åt dessa - den så kallade samlaren.
Tillgång och efterfrågan styr priset.
Prova att köpa en fin Yankee idag :)
 
Är ganska säker på att det funnits en Yankke inte så långt från Kainulasjärvi om jag inte minns fel, nämligen i världsmetropolen Vallsjärv. Den ägdes av en kille som var ett år äldre än mig men tyvärr avled nån för några år sen och bodde då söder ut så var som hände med den moppen är nog svårt att få reda på.

Nu är ju detta runt 35 år sen så risken att den sålts, skrotas, blivit sönderkörd är väl ganska överhängande,
 
Bara 40st! En av mina vänner åkte på en sån när vi var 15. Då tyckte jag den var töntig, nu är den ju lite cool. Märkligt vad saker kan förändras på 25 år ?

Den är ju iaf jäkligt märklig. En släkting till mig hade också en sån som han byggde om, rejkad gaffel och lite annat som jag minns det.. Så det finns nog max 39 kvar då...
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top