VassegoMarkus skrev:Ansökan ska skickas, tack för tipset.
Inte tillräckligt, enligt mig. De som drabbas hårt är höginkomsttagarna utan inkomstförsäkring. Låginkomsttagarna tjänar för lite på att börja jobba igen, allt enligt mitt personliga tycke.
Så eftersom låginkomsttagarna inte får lida lika mycket som höginkomsttagare utan inkomstförsäkring vid en arbetslöshetssituation så måste samhället se till att de ska lida mer när de blir arbetslösa. Detta för att tillfredställa allmänheten. Eller..?
Kan jag inte svara på, känner inte till exemplet och under vilka premisser det är givet.Kanske du kunde svara på hur det kan anses rimligt med det jag tjatat om á 24.oookr förresten? Ingen verkar sugen på att utveckla, gör en insats.
Visst är mångfald bättre än enfald.Då har vi olika bilder du och jag, är inte mångfald underbart?![]()
Inressant, tack för länken.Nej det var det inte, jag skrev: Men snart är PC med i vad som kallas existensminimum vilket jag någonstans läst, men om det inte stämmer så har jag läst fel - och du har helt rätt i detta ickepåstående.
EDIT:
Jag reviderar min ödmjuka attityd, och frågar dig istället varför du inte hänger med i samhällsdebatten när du nu vill delta i den?
Därför ska den som behöver kunna få bidrag för att betala dator och internet. Det föreslår en arbetsgrupp på justitiedepartementet.
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,449132,00.html