Vill ni ha 75.000:- i månaden?

Markus skrev:
Ansökan ska skickas, tack för tipset.
Vassego

Inte tillräckligt, enligt mig. De som drabbas hårt är höginkomsttagarna utan inkomstförsäkring. Låginkomsttagarna tjänar för lite på att börja jobba igen, allt enligt mitt personliga tycke.

Så eftersom låginkomsttagarna inte får lida lika mycket som höginkomsttagare utan inkomstförsäkring vid en arbetslöshetssituation så måste samhället se till att de ska lida mer när de blir arbetslösa. Detta för att tillfredställa allmänheten. Eller..?

Kanske du kunde svara på hur det kan anses rimligt med det jag tjatat om á 24.oookr förresten? Ingen verkar sugen på att utveckla, gör en insats.
Kan jag inte svara på, känner inte till exemplet och under vilka premisser det är givet.

Då har vi olika bilder du och jag, är inte mångfald underbart? :)
Visst är mångfald bättre än enfald.

Nej det var det inte, jag skrev: Men snart är PC med i vad som kallas existensminimum vilket jag någonstans läst, men om det inte stämmer så har jag läst fel - och du har helt rätt i detta ickepåstående. :tummenupp

EDIT:
Jag reviderar min ödmjuka attityd, och frågar dig istället varför du inte hänger med i samhällsdebatten när du nu vill delta i den?

Därför ska den som behöver kunna få bidrag för att betala dator och internet. Det föreslår en arbetsgrupp på justitiedepartementet.

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,449132,00.html
Inressant, tack för länken.

KawaChris skrev:
Behöver han en lön som är marknadsmässig när han jobbar med välgörenhet så är han bevisligen olämplig för jobbet.

Det beror ju på vad styrelsen anser viktigast, moralen eller resultatet. De fattiga i tredje världen bryr sig nog mest om resultatet.

KawaChris skrev:
Behöver han en lön som är marknadsmässig när han jobbar med välgörenhet så är han bevisligen olämplig för jobbet. Ska man börja betala marknadsmässiga löner till alla insamlare också, dom jobbar väl gratis nu?

Men det är ju skillnad på folk och folk förstås.
Röda Korset kan ju alltid försöka rekrytera en kompetent VD som jobbar för kaffepengar. Jag önskar dem lycka till i så fall.

benrangel skrev:
Så eftersom låginkomsttagarna inte får lida lika mycket som höginkomsttagare utan inkomstförsäkring vid en arbetslöshetssituation så måste samhället se till att de ska lida mer när de blir arbetslösa. Detta för att tillfredställa allmänheten. Eller..?

Nej, för att motiver dem att börja jobba igen så klart.

benrangel skrev:
Kan jag inte svara på, känner inte till exemplet och under vilka premisser det är givet.

Hmmm, okej. :hihi

benrangel skrev:
Visst är mångfald bättre än enfald.

Det ena utesluter inte det andra. :7peta

benrangel skrev:
Inressant, tack för länken.

Skön undanmanöver från den som slog sig på bröstet några inlägg upp. :tummenupp Nå, ska du försvara förslaget nu när du ser vilka som är bakom - eller raljera som du gjorde innan du kände till det?

:lol

Markus skrev:
Det ena utesluter inte det andra.
Jag märker det

Skön undanmanöver från den som slog sig på bröstet några inlägg upp. :tummenupp Nå, ska du försvara förslaget nu när du ser vilka som är bakom - eller raljera som du gjorde innan du kände till det?

Vet inte om det är en undanmanöver. Jag tycker det verkar som ett sunt och gott förslag som Justitiedepartementet har lagt. Det faller väl in under samma resonemang som jag förde tidigare. Det om att det är inte så jäkla dumt att ha en dator om man är arbetslös, den kan ju vara till hjälp när det gäller att söka jobb.
PC ingår fortfarande inte i normen, men din länk pekar på att den kan komma med inom en snar framtid.

valmers skrev:

Må hur du vill. Det finns ju ingen risk att jag får 2-3 timmars sömn och går upp och jobbar för 80 kronor för ett skitföretag. Speciellet då det finns eftermiddag och natt att bli inringd på också.

honkiie skrev:
Må hur du vill. Det finns ju ingen risk att jag får 2-3 timmars sömn och går upp och jobbar för 80 kronor för ett skitföretag. Speciellet då det finns eftermiddag och natt att bli inringd på också.
Fortsätt rösta rött, så är du garanterad sovmorgon, med full lön, i framtiden också. Jag ska se till att jobba som fan, så att det finns skattepengar åt dig.

valmers skrev:
Fortsätt rösta rött, så är du garanterad sovmorgon, med full lön, i framtiden också. Jag ska se till att jobba som fan, så att det finns skattepengar åt dig.

jag röstar inte rött om du undrar.

Markus skrev:
Du skriver till mig att du inte tror på skattesänkningar, men du skriver också till Hannez att företagen inte nyanställer för att det ekonomiska läget är som det är. Ser du inte paradoxen?

Och, du slingrar dig fortfarande angående 24.000/månad. :mad:
Företagen tjänar på att pressa arbetstempot eftersom det inte är de som betalar långtidssjukskrivningarna. Ett hårdare tryck från fackföreningarna kunde vara en lösning.

Jag har redan kontrat dina förbannade 24 tusen. Efter vad jag har hört så tjänar man i regel lite pengar på att ta ett låglönejobb idag, till skillnad från för 10 år sedan.

Framförallt tjänar man dock i välmående på att jobba.

mb skrev:
Företagen tjänar på att pressa arbetstempot eftersom det inte är de som betalar långtidssjukskrivningarna. Ett hårdare tryck från fackföreningarna kunde vara en lösning.

Du är ju verkligen fullständigt indoktrinerad, är du en sådan där Kirunasvensk?
Företagen tjänar på att låta existerande personal jobba mer för att det kostar för mycket att nyanställa.

Dessutom är det i offentlig sektor de flesta sjukskrivningarna återfinns. Inte hos de läskiga privata företagen som finansierar ditt dagdriveri.

mb skrev:
Jag har redan kontrat dina förbannade 24 tusen.

Nej det har du inte, inte vad jag sett.
Är det rimligt eller är det inte rimligt med ett sådant system?
Frågeställningen är enkel, svaret borde inte vara så här svårt att klämma ur sig.

Markus skrev:
Nej det har du inte, inte vad jag sett.
Är det rimligt eller är det inte rimligt med ett sådant system?
Frågeställningen är enkel, svaret borde inte vara så här svårt att klämma ur sig.
Om du vill ha ett mer specifikt svar så måste jag säga samma sak som benranglet.

mb skrev:
Om du vill ha ett mer specifikt svar så måste jag säga samma sak som benranglet.

Mer specifikt än vad?
Vilka förutsättningar är det du vill veta?

I och för sig är det glädjande att ni i vänstern vet så lite om era egna partiers politik. Å andra sidan visar det hur lite folk behöver veta innan de skaffar sig en uppfattning.

Lättledda, det är vad ni är. :lol

eus skrev:
Vad är det för 24.000 ni håller på att jiddra om?

Det är bara jag, de andra vet inte vad deras partier ställt till med.

Om två människor bor ihop och båda får social- och bostadsbidrag så krävs det en ingångslön á lägst 24.000 för att det ska löna sig för den ena att börja jobba. Jag anser det orealistiskt och fel, förespråkarna (som inte vet vad de förespråkar) vet inte alla detaljer så de vill inte uttala sig.

Markus skrev:
Företagen tjänar på att låta existerande personal jobba mer för att det kostar för mycket att nyanställa.

Dessutom är det i offentlig sektor de flesta sjukskrivningarna återfinns.
Är det så mkt dyrare nu än förr att anställa? Kan detta verkligen förklara så drastiska förändringar?

Om du syftar på lågavlönade vårdyrken så är det väl belagt att dessa tillhör högstressjobben. Stort ansvar, lite inflytande, högt tempo, stora krav, små belöningar, mkt sjukdom och död runt omkring en som står utanför ens kontroll osv. Här gjorde komunal rätt som gick ut stenhårt för att få till stånd löneökningar och bättre villkor. Det var en stor sorgedag när jag insåg att de tyvärr inte hade lyckats.

Markus skrev:
Det är bara jag, de andra vet inte vad deras partier ställt till med.

Om två människor bor ihop och båda får social- och bostadsbidrag så krävs det en ingångslön á lägst 24.000 för att det ska löna sig för den ena att börja jobba. Jag anser det orealistiskt och fel, förespråkarna (som inte vet vad de förespråkar) vet inte alla detaljer så de vill inte uttala sig.

varför skulle det inte löna sig att jobba?

Markus skrev:
Mer specifikt än vad?
Vilka förutsättningar är det du vill veta?

Antal barn?
Boendesituation?
A-kassa/KAS/soc. ?
Räknas omkostnader förvärvsinkomstens anskaffande?
Vilken kommun?

Tja, har vi koll på de parametrarna så kan vi börja kolla på exemplet. Det roligaste vore om du kunde skaka fram en länk till de som anför detta.

Om du dessutom slutade att bjäbba om indoktrinerad hit och indoktrinerad dit så kanske vi kan försöka ta dig på allvar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park