benrangel skrev:Jag tror ND är seriösa både i sina intentioner och i den politik man vill föra. Det är det som gör mig orolig. På samma sätt som jag inte betvivlade seriositeten i NyD, eller betvivlar seriositeten hos Danskt Folkepart etc.
ND kommer inte komma någon vart, då de är skräpet som SD inte ville ha. SD däremot har nog en förhållandevis ljus framtid till mötes.
benrangel skrev:För övrigt så avgick MP politikern avgick innan partiet han att sparka honom. Per Bill kommer enligt uttalanden från M att inte komma i närheten av alkoholpolitiska frågor.
Han i Malmö också? Gräv på flashback så hittar du.
(Dessutom är det mycket lägligt att nu anknyta till domen Stockholmsmiljöpartisten fick: 100 dagsböter a 120:- - ungefär det dubbla mot att köra med sommardäck i vinterväglag.
www.dn.se)
benrangel skrev:Visst låter det fånigt när en partiföreträdare insinuerar att det är invandringens fel att HIV kommit till Sverige. Eller att om vi tar in fler invandrare så kommer de att ta över och alla skolbarn kommer att vända sig till mecka.
Kan du siffrorna, HIV smittade vs utomlands födda? Kolla dem. Finns nog på socialstyrelsen.se. Att det är deras "fel" kan man ju diskutera om det är lämpligt att säga, att de står för merparten av uppgången är ett faktum. Sedan varför det är ett så laddat ämne kan man ju diskutera.
Du har dessutom fel ang Viviannes uttalande om Mecka, men hon har ställt den retoriska frågan:
"Hur lång tid tar det innan våra skolbarn måste vända sig mot Mecka".
En inte helt obefogad fråga, tror du sveriges största religöst utövande grupp kommer förbli maktlös parlamentariskt för alltid?
Last edited: