Vill ni ha 75.000:- i månaden?

benrangel skrev:
Jag tror ND är seriösa både i sina intentioner och i den politik man vill föra. Det är det som gör mig orolig. På samma sätt som jag inte betvivlade seriositeten i NyD, eller betvivlar seriositeten hos Danskt Folkepart etc.

ND kommer inte komma någon vart, då de är skräpet som SD inte ville ha. SD däremot har nog en förhållandevis ljus framtid till mötes.

benrangel skrev:
För övrigt så avgick MP politikern avgick innan partiet han att sparka honom. Per Bill kommer enligt uttalanden från M att inte komma i närheten av alkoholpolitiska frågor.

Han i Malmö också? Gräv på flashback så hittar du.

(Dessutom är det mycket lägligt att nu anknyta till domen Stockholmsmiljöpartisten fick: 100 dagsböter a 120:- - ungefär det dubbla mot att köra med sommardäck i vinterväglag.

www.dn.se)

benrangel skrev:
Visst låter det fånigt när en partiföreträdare insinuerar att det är invandringens fel att HIV kommit till Sverige. Eller att om vi tar in fler invandrare så kommer de att ta över och alla skolbarn kommer att vända sig till mecka.

Kan du siffrorna, HIV smittade vs utomlands födda? Kolla dem. Finns nog på socialstyrelsen.se. Att det är deras "fel" kan man ju diskutera om det är lämpligt att säga, att de står för merparten av uppgången är ett faktum. Sedan varför det är ett så laddat ämne kan man ju diskutera.

Du har dessutom fel ang Viviannes uttalande om Mecka, men hon har ställt den retoriska frågan:
"Hur lång tid tar det innan våra skolbarn måste vända sig mot Mecka".
En inte helt obefogad fråga, tror du sveriges största religöst utövande grupp kommer förbli maktlös parlamentariskt för alltid?

Last edited:
Markus skrev:
- Frågan är hur målsägaren reagerar och om han vill ta upp dettta i hovrättten igen. Jag bestämmer själv, men målsägaren har mått mycket dåligt och jag måste fundera över om han klarar av att gå igenom samma sak en gång till.[/I] Som om det borde finnas intresse över huruvida kriminella klarar rättegångar, från åklagarens sida. :kocko
www.dn.se)

Är du riktig kammad Markus.
Slå upp vad målsägare betyder så kanske även du kommer till insikt om vad du uttalar dig om.

benrangel skrev:
Är du riktig kammad Markus.
Slå upp vad målsägare betyder så kanske även du kommer till insikt om vad du uttalar dig om.

Oj, vilken generaltabbe. Nu förstår jag att du vill ha källkontroll i fortsättningen också. (Jo, jag vet vad målsägande är).

Markus skrev:
ND kommer inte komma någon vart, då de är skräpet som SD inte ville ha. SD däremot har nog en förhållandevis ljus framtid till mötes.

Om SD går mot en ljus framtid så sänker sig det medeltida mörkret över oss andra.

Du har dessutom fel ang Viviannes uttalande om Mecka, men hon har ställt den retoriska frågan:
"Hur lång tid tar det innan våra skolbarn måste vända sig mot Mecka".
En inte helt obefogad fråga, tror du sveriges största religöst utövande grupp kommer förbli maktlös parlamentariskt för alltid?

Vivianne Franzén har utöver den "retoriska" funderingen över huruvida skolbarnen skall vända sig till Mecka eller inte berättat historien om den muslimske pappan som "ritualmördat" sin son. Dettta visade sig vara lögn och förbannad dikt när man faktakollade.
Ian Wachtmeister sa följande: "Jag ska gärna erkänna att i min vision av det framtida Sverige finns inte många moskéer". Samma natt så brann moskén i Trollhättan. "Han kan även tillskrivas uttalandet "Har ni sett hur många släktingar de har? Inte har ni och jag så många anhöriga? Det är för djävligt! Vi måste stoppa flyktingströmmen hit Ut med dom bara"

Svårt att misstolka intentionerna bakom dessa uttalanden.

valmers skrev:
Nej, men en kompetent person kan kräva hög lön.

Tänk på att det krävdes >150000 döda människor och utplånade kustremsor för att folk skulle skänka så mycket pengar. Som RK själva sa, lika mycket pengar nu på en vecka som på ett normalt år.

johanrehn80 skrev:
Tänk på att det krävdes >150000 döda människor och utplånade kustremsor för att folk skulle skänka så mycket pengar. Som RK själva sa, lika mycket pengar nu på en vecka som på ett normalt år.
Vad har det med VD:s lön att göra?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...