Vill ni ha 75.000:- i månaden?

Markus skrev:
Därför att de konfronterade Fettot med uppgiften och han skulle "se över det". Men, han kanske är lika okunnig som alla andra vänsterradikaler och gick i en gillrad fälla, gillrad av en militant liberal.
Ok, inte ens du kan begära att statsministern ska kunna vartenda liten detalj om allt?
Om han nu sa att han ska se över det? Då är det väl förmodligen löst snart?
Det lär ju inte vara avsiktligt att det blivit så, utan att det bara har blivit en miss i systemet som troligtvis kommer att rättas till.

benrangel skrev:
Stämpla, vänta nu här. Jag trodde vi pratade bidrag. A-kassa är inte skattebefriat bidrag. Markus - det blir ingen ordning på detta, ta och redovisa var du fått ditt exempel ifrån så vi kan börja titta på lite hårda siffror.

Ja, det är bidrag jag pratar om. Resten får du reda ut med din stödpartiföreträdare.

Informationen kommer från en uppfinning som kallas television, där sänds nyhetsinslag och ibland även kritiskt granskande reportage (men inte för kritiskt).
Det här sändes i höstas på någon av Partiets kanaler eller på TV4, vet ej.

eus skrev:
Ok, inte ens du kan begära att statsministern ska kunna vartenda liten detalj om allt?

Neju, på den här statsministern har jag låga förväntningar - det är riktigt!

eus skrev:
Om han nu sa att han ska se över det? Då är det väl förmodligen löst snart?

Hallå? Det är Sverige vi pratar om här. Fettot kan inte ta ett enda beslut utan att förankra det med småpartierna. Det här kommer bestå, har inte hört något annat heller.

eus skrev:
Det lär ju inte vara avsiktligt att det blivit så, utan att det bara har blivit en miss i systemet som troligtvis kommer att rättas till.

Jag säger som vår kung - någon borde ta ansvar.

Markus skrev:
Hallå? Det är Sverige vi pratar om här. Fettot kan inte ta ett enda beslut utan att förankra det med småpartierna. Det här kommer bestå, har inte hört något annat heller.
Hastar man ihop något nytt beslut på en höft utan en grundlig utredning av hur det påverkar alla andra. Så lär man hamna i samma sits snart igen med någon annan miss.

Det är fritt fram för vem som helst att slänga sin i politikens värld.
Varför gör inte du det? Så får du en chans att förändra istället för att sitta här å gnälla.
Skriv en hållbar motion å var glad, fast första veckan i riksdagen måste man visst skriva 10
Det här problemet hade väl varit ett ypperligt ämne att ta upp?

Markus skrev:
Ja, det är bidrag jag pratar om. Resten får du reda ut med din stödpartiföreträdare.

Informationen kommer från en uppfinning som kallas television, där sänds nyhetsinslag och ibland även kritiskt granskande reportage (men inte för kritiskt).
Det här sändes i höstas på någon av Partiets kanaler eller på TV4, vet ej.

93 inlägg efter att du först refererar till denna summa så kommer det för första gången en källhänvisning. Inte så exakt, men ändock. Grattis Markus, du har just tagit dina första stapplande steg mot att hålla en saklig debatt.

eus skrev:
Det är fritt fram för vem som helst att slänga sin i politikens värld.
Varför gör inte du det? Så får du en chans att förändra istället för att sitta här å gnälla.

Då blir han tvungen att redovisa vari han har sina sympatier. Det har vi inte fått höra hittills.

benrangel skrev:
Grattis Markus, du har just tagit dina första stapplande steg mot att hålla en saklig debatt.

Undrar om det ska uppfattas som smicker när Partiets hejdukar hurrar för en... :rolleyes: Jag ser det nog snarare som ett nederlag, ingen har tidigare ifrågasatt uppgiften - än mindre frågat om var den kommer ifrån.
Herregud, folk anklagar mig för att vara käll-kåt.
Kul taktik det där, fråga om källan innan man bemöter sakförhållanden. Skit i källan, utgå från att jag har rätt - vilket jag alltid har. :D

benrangel skrev:
Då blir han tvungen att redovisa vari han har sina sympatier. Det har vi inte fått höra hittills.

Exkluderas man automatiskt från debatten om man inte är partianknuten som du?

Mina sympatier är till höger, som du kanske noterat. Och eftersom det inte finns något högerparti i sverige - så finns det inget parti jag sympatiserar med. En del mer än andra, visst. Men inget jag skulle vilja representera.

Ny Demokrati, det var grejjer det. Sedan kom Partiet och tog alla dess idéer så nu är det inget kul längre. :(

xtreme skrev:
Sök jobb som chef på Röda Korset i Stockholm - då har man den lönen! Fint va? :va
Bara en lite parantes jag tycker att man ska tänka på när någon skramlar med bössorna framför näsan!

Eller som chef på SIF. Fikk löhehöjning på 20k/månad. Hon hadde i förväg lön över 60k

Fy fan... :kocko

Markus skrev:
Undrar om det ska uppfattas som smicker när Partiets hejdukar hurrar för en... :rolleyes:
Så lågt skulle jag aldrig sjunka
Jag ser det nog snarare som ett nederlag, ingen har tidigare ifrågasatt uppgiften - än mindre frågat om var den kommer ifrån.
Herregud, folk anklagar mig för att vara käll-kåt.
Efter vissa andra debatter så har det visat sig att man gör bäst i att efterfråga källan när man får ett sakpåstående från dig. Inte det att du farit med medveten osanning, men källorna brukar vara bristande.
Kul taktik det där, fråga om källan innan man bemöter sakförhållanden. Skit i källan, utgå från att jag har rätt - vilket jag alltid har. :D
Det är just den sista meningen som gör att jag definitivt efterfrågar en källhänvisning om du kommer med ett sakpåstående.

Markus skrev:
Ny Demokrati, det var grejjer det.
Du menar det där främlingsfientliga partiet med en vilsen skivbolagsdirektör i spetsen. Jo det var grejer det :rolleyes:

mb skrev:
Du menar det där främlingsfientliga partiet med en vilsen skivbolagsdirektör i spetsen. Jo det var grejer det :rolleyes:

Jag tror det var partiet som befolkades av intellektuella giganter som Jon Bouvin som uttalade sig om att det var bra att lejon åt upp folk i afrika för det skulle dämpa överbefolkningen. Även citatet "Så pratar man ju när man är vänner. Och hänger man upp sig på sådana detaljer, så är man inte nydemokrat." Detta efter att han kallat två kvinnor i partiets styrelse för "fittor".

Vi får inte heller glömma Vivianne Franzén som under sin period uteslöt mellan 400-500 medlemmar i partiet för att de ifrågasatte henne. Uttalanden som "snart måste alla svenska skolbarn vända sig mot Mecka" renderar henne en plats i skammvrån.

För övrigt var det väl Bert Karlsson som hoppades att Bengt Westerberg skulle få sin dotter smittad med HIV av en flykting enligt uttalande i Expressen.

Ny Demokrati fick sin stund i solen. De mättes och fann sig vara för små. Idag finns det fortfarande en jeppe som driver deras hemsida.

benrangel skrev:
..... De mättes och fann sig vara för små. Idag finns det fortfarande en jeppe som driver deras hemsida.

Clint Eastwood??? Nono, Clint Easwood TALL!
Grümt macho :)

ND imponerade även grovt när Wachtmeister satt i valdebatt-program och presenterar ett riktigt klockrent sparförslag varvid reportern säger "Det gjorde vi ju förra året" och denna blåblodige elegant genmäler utan en sekunds tvekan "Varför har ingen berättat det för mig??

Eller på kommunal nivå(i Bengtsfors tror jag det var) där en av ND's representanter i kommunfullmäktige fick avsäga sig sina uppdrag pga hembränning av fel sort, dvs den sorten som polisen får reda på...

Ja Ny Demokrati var grejer det....

benrangel skrev:
Då blir han tvungen att redovisa vari han har sina sympatier. ....

Va? Vad är det för krav du ställer egentligen?? Bör man stå för sina åsikter om man ska hacka på andras?!?

Herregud, mångfald är minsann bara något positivt när det är många av samma fald. :rolleyes:

De som listar alla rikspuckon i fd partier, har de funderat på hur det ser ut i de egna leden? Jag menar miljöpartiet t.ex., två åtal mot höga företrädare under ett halvår - för sexuella övergrepp på barn. Eller vänsterpartiet som hade en straffad partiledare, eller Partiet som företräds av fd värstingen Paolo Roberto och Jan Emanuel som fuskade med tillstånden för sin behandlingsverksamhet.
Moderaten som slog ner en vakt på fyllan, Centerpartisten som gick och blev Sverigedemokraternas partiledare, Kristdemokraten som tyckte att Pinochet skulle "tagit hand om" fler Chilenare.

Ja, åsiktsproffsen vet verkligen inga gränser.

Chrille skrev:
Va? Vad är det för krav du ställer egentligen?? Bör man stå för sina åsikter om man ska hacka på andras?!?

Sympati och åsikter är inte samma sak, din riksraggare. Lär dig elementära ord innan du ger dig in i sådant du inte begriper.

Markus skrev:
Herregud, mångfald är minsann bara något positivt när det är många av samma fald. :rolleyes:

De som listar alla rikspuckon i fd partier, har de funderat på hur det ser ut i de egna leden? Jag menar miljöpartiet t.ex., två åtal mot höga företrädare under ett halvår - för sexuella övergrepp på barn. Eller vänsterpartiet som hade en straffad partiledare, eller Partiet som företräds av fd värstingen Paolo Roberto och Jan Emanuel som fuskade med tillstånden för sin behandlingsverksamhet.
Moderaten som slog ner en vakt på fyllan, Centerpartisten som gick och blev Sverigedemokraternas partiledare, Kristdemokraten som tyckte att Pinochet skulle "tagit hand om" fler Chilenare.

Ja, åsiktsproffsen vet verkligen inga gränser.

För det första stog inte Ny demokrati för mångfald. Det stog för ren och skär enfald.

För det andra, skillnaden mellan dina ovan nämnda exempel och ny demokrati var att I NyD så var det en del av partikulturen. Inte blev Jon utkastad ur partiet för sin uppskattning för lejonens arbete, Inte fick Bert göra avbön för hans märkliga inställning till Westerbergs dotters väl och ve. Inte avsattes Vivian när hon lät lien svepa över sitt partifolk i en utrensningsaktion värdig de gammla komuniststaterna.
Sen tänker jag inte på något sätt försvara moderater som misshandlar vakter, centerpartister som är bruna till naturen, eller för den delen miljöpartister som fifflar med taxikvitton. Dock förstår jag inte vad du har mot Paolo R. Är det förbjudet för personer med problembakgrund att skärpa sig och engagera sig politiskt? Eller är det för att han inte ser ut som den normsvensk som NyD förespråkade?

För det tredje, om du betalar mig för det jag skriver så kanske jag kan bli proffs.

Markus, du borde vara gjuten för ett jobb på Försäkringskassan eller liknande eftersom du utgår från att alla fifflar!

Jag tycker du ska ta lite av din dyrbara tid som du ändå spenderar här att besöka ett socialkontor o kanske se lite av dom människor som du kastar så mkt skit på. Dvs dom som faktiskt använder dom pengar som går ut.
Gå gärna till arbetsförmedlingen också o prata med lite arbetslösa o se hur dom egentligen har det istället för att sitta här o sprätta dynga ifrån din fantasivärld.
Fråga dom gärna hur dom mår o hur dom blir behandlade i samhället. Speciellt som många av dom har jobbat längre än du levt!

Snälla gör det, så kanske din syn på samhället förändras en aning och din enorma brist på empati får sig en törn...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park