benrangel skrev:För det första stog inte Ny demokrati för mångfald. Det stog för ren och skär enfald.
Politiken var inte alltid så genomtänkt men de belyste problem ingen annan velat ta i. Dessutom var det en bra läxa som de etablerade partierna behövde - de är inte ohotade, och de bör ta folks politikerförakt och farhågor om vissa problem på allvar. Något de visserligen inte verkar lärt sig speciellt mycket om. Junilistan välkomnar jag också, trots att de mestadels företräder massa gamla betong-sossar och andra kommunister, de etablerade behöver konkurrens, inte mer av deras j***a blocköverskridande samarbete.
benrangel skrev:För det andra, skillnaden mellan dina ovan nämnda exempel och ny demokrati var att I NyD så var det en del av partikulturen. Inte blev Jon utkastad ur partiet för sin uppskattning för lejonens arbete, Inte fick Bert göra avbön för hans märkliga inställning till Westerbergs dotters väl och ve. Inte avsattes Vivian när hon lät lien svepa över sitt partifolk i en utrensningsaktion värdig de gammla komuniststaterna.
Det här är intressant, hur man kan se verkligheten med så olika ögon. Det jag ser är att med undantag för kristdemokraten jag nämnde så har mig veterligen ingen uteslutits. En del har inte ens avstått sina förtroendeuppdrag.
När t.ex. Tor Pålsson spöade upp sin brud på äkta vikingamanér så uteslöts han ur ND, varför är inte de pedofila miljöpartisterna uteslutna? Inte för att jag bryr mig om vilket, det är bra om kräken samlas i samma forum, men det blir konstigt när man påstår att de etablerade partierna sköter sina medlemskontroller jättebra, och de mindre partierna inte gör det. Jag ser nämligen bara motsatsen.
Pedofilerna i miljöpartiet - är de uteslutna?
Taxififflarn Ruwaida i miljöpartiet - är de uteslutna?
Moderaten som boxades, sitter han kvar som mooderaternas alkoholpolitiske talesman?
Man ska akta sig för att kasta för mycket sten i glashus. Vad Bengt Westerberg och Bert Karlsson beträffar så var de väl osams redan på valnatten 1991, och vad som följt därefter har jag ingen aning om.
benrangel skrev:Dock förstår jag inte vad du har mot Paolo R. Är det förbjudet för personer med problembakgrund att skärpa sig och engagera sig politiskt? Eller är det för att han inte ser ut som den normsvensk som NyD förespråkade?
Det är jättebra om han vill göra avbön och en insats för samhället, men killen är ju - enligt egen utsago - en gammal simpel gaturånare. Om han ska stifta lagar jag ska följa? Njae. Om han ska få chansen att företräda sina tidigare offer? Jag hade inte velat se min gamla baneman stå i talarstolen.
Beträffande hur han ser ut som en normsvensk, så är det en tråkig insinuation.