Vill ni ha 75.000:- i månaden?

Markus skrev:
Byt avatar, eller jag kommer undvika alla dina inlägg för att slippa se den. (Kom på att det hotet kanske inte uppfattas så skrämmande) VAD är det där för äckligt?
Korvgubbe har väl rätt att visa sin sexuella läggning om han vill.
Vissa lite tolerans nu ;)

honkiie skrev:
jag tjänar cirka 80kr mer före skatt på att fara och jobba ifall det är förmiddag. tror du jag svarar många gånger då det ringer halv sex på morgonen?
Så det är du som får mina pengar... :mad:

honkiie skrev:
Äh jag tror inte staten gått minus på mig än så länge i mitt vuxna liv. Började stämpla i november för första gången.
Jaha, så du är en av dom där som har "rätt" till dina pengar. Har du sett reklamen för a-kassan?

HanneZ skrev:
Uttjatat uttryck.

Det spelar ingen roll om sossarna eller moderaterna styr, går det åt helvete så gör det de p.g.a. det svenska folket fuskar och myglar.

Ja, ja - jag vet! Ni har rätt och jag har fel!

Bara för skoj skull kan vi sammanfatta vad majoriteten av SH:s medlemmar tycker:

75.000 är nästan för lite med tanke på att han drar in miljontals kronor till behövande!

100.000 är vad han borde tjäna med tanke på att han är så pass kompetent!

Det är helt ok att han tjänar mer pengar än vad han kan göra av med eftersom att han jobbar för en hjälporganisation!

Eller var det något jag misstolkat?

klart han förtjänar dom, vem vill utbilda sig och bli bäst på det man gör och få en lön som inte är lika hög som andra jobb man kunnat få bara för att det är röda korset?

xtreme skrev:
Ja, ja - jag vet! Ni har rätt och jag har fel!

Bara för skoj skull kan vi sammanfatta vad majoriteten av SH:s medlemmar tycker:

75.000 är nästan för lite med tanke på att han drar in miljontals kronor till behövande!

100.000 är vad han borde tjäna med tanke på att han är så pass kompetent!

Det är helt ok att han tjänar mer pengar än vad han kan göra av med eftersom att han jobbar för en hjälporganisation!

Eller var det något jag misstolkat?
Att-lägga-sig-på-rygg-och-sprattla-irono-taktiken är alltid lika skrattretande.

Inte kunna bränna de som blir över av 100 k per månad? Det är nog inga problem.

Vad han borde tjäna är svårt att säga, vad som är ännu svårare att säga är att han INTE ska tjäna 75 k.

HanneZ skrev:

Vad han borde tjäna är svårt att säga, vad som är ännu svårare att säga är att han INTE ska tjäna 75 k.

Han ska INTE tjäna 75 k för det är skänkta pengar. Jag tror inte folk vill att deras pengar skall betala för hans lyx. Men kanske struntar folk i det jag vet inte.. det rätta vore nog att ha en lapp på insamlingsbössorna: "Röda Korset chefen tjänar 75 k". Undrar hur mycket dom skulle förlora på det..

KawaChris skrev:
Han ska INTE tjäna 75 k för det är skänkta pengar. Jag tror inte folk vill att deras pengar skall betala för hans lyx. Men kanske struntar folk i det jag vet inte.. det rätta vore nog att ha en lapp på insamlingsbössorna: "Röda Korset chefen tjänar 75 k". Undrar hur mycket dom skulle förlora på det..
Möjligtvis skulle det försämra insamlingar om alla är så trögsynta som vissa i tråden är. VD'n på Röda korset tar säkert vilket jävla jobb som helst. Han är inte där för att göra en god gärning. Vill han skänka sina pengar sedan så är det hans ensak. Betalar dom bara 30 k så får dom säkert en jävla klant som använder pengarna fel och sedan så gick 12 miljoner till spillo istället.

KawaChris skrev:
Jo det är han.
Han är där för att driva företaget/organisationen Röda Korset framgångsrikt. För det jobbet, om han utför det väl, är han värd minst 75' i månaden, med tanke på företagets storlek.

HanneZ skrev:

Som sagt! Du har rätt! Det kvittar ju vad man skriver - du har ju rätt! Du har ju bestämt dig från början, den som inte delar din åsikt (som för övrigt är rätt åsikt) är någon som man bara ska förlöjliga!

Så jag lyfter av hatten för vår nya debatt-mästare!

(Vilket trick körde jag nu? "Idioten-som-inte-delar-minåsikt-och borde-rensas-bort-från-jordens-yta-tricket" eller? Säkert ett av de mest kända i boken....

xtreme skrev:
Som sagt! Du har rätt! Det kvittar ju vad man skriver - du har ju rätt! Du har ju bestämt dig från början, den som inte delar din åsikt (som för övrigt är rätt åsikt) är någon som man bara ska förlöjliga!

Så jag lyfter av hatten för vår nya debatt-mästare!

(Vilket trick körde jag nu? "Idioten-som-inte-delar-minåsikt-och borde-rensas-bort-från-jordens-yta-tricket" eller? Säkert ett av de mest kända i boken....
Nej, nu körde du exakt samma trick som tidigare, fast ironin gick nästan förlorad.

Klart jag tycker jag har rätt! Varför skulle jag annars skriva som jag gör. Och klart du tycker att du har rätt. Två som debatterar ändrar sällan vad den andre tycker utan oftast vad den tycker som följer debatten. Tror du Göran Persson försöker övertala Carl Bildt att bli sosse om dom skulle mötas i en debatt?

honkiie skrev:
jag tjänar cirka 80kr mer före skatt på att fara och jobba ifall det är förmiddag. tror du jag svarar många gånger då det ringer halv sex på morgonen?

Och vad mer kunde man begärt än ett livs levande exempel på att arbetslösa har det allt för bra?

mb skrev:
Vi har en arbetslöshet på runt 10% i sverige har jag för mig. Några procent går av olika anledningar inte att komma undan, men låt oss säga att 6-7 av de procenten teoretiskt sett skulle kunna elimineras givet ditten och datten. Då är frågan; är det i "sossens inneboende lathet(tm)" eller är det i samhällsstrukturen som flaskhalsen finns. Jag tror på det senare alternativet. Däremot tror jag inte att någon chocksänkning av skatterna hjälper. Vi har under de senaste decennierna haft en utveckling där arbetsbelastningen för de jobbande ökat, samtidigt som jobben inte räckt till alla. Här tror jag att problematiken ligger, men vilka åtgärder som är lämpliga är klurigare. Sex timmars arbetsdag skulle kunna vara en lösning, men det skulle kräva stora strukturella förändringar för att fungera.

Du skriver till mig att du inte tror på skattesänkningar, men du skriver också till Hannez att företagen inte nyanställer för att det ekonomiska läget är som det är. Ser du inte paradoxen?

Och, du slingrar dig fortfarande angående 24.000/månad. :mad:

Markus skrev:
Och vad mer kunde man begärt än ett livs levande exempel på att arbetslösa har det allt för bra?
Vad är maximal a-kassa?
5 Karensdagar.
730:- de första 100 dagarna därefter 680:- i 200 dagar
Dock aldrig överstigande 80% av tidigare lön

Nåt sånt va, eller har jag missat nåt?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...