Vill ni ha 75.000:- i månaden?

Jag säger bara skaffa barn pojkar!
Då får man minsann lite valuta för skatten :tummenupp
- Maxtaxa på dagis (2 barn vart billigare än vad 1 var tidigare)
- Gratis sjukvård (för barnen alltså)
- Gratis skola

Men jag håller med om att skattetrycket är lite väl högt i Sverige.
Som företagare känner man ingen större glädje när det går bra ekonomiskt för företaget då pengarna kostar en förmögenhet att ta ut :död

Sossarna (och de andra små partierna) fyller hellre på med mer vatten i hinken som läcker än att de försöker laga hålen :3freak

Markus skrev:
Inget av det där är gratis.
Vem har sagt att det är gratis?
Jag ville bara visa hur man ska göra för att få valuta för skattepengarna.

Glömde ta med barnbidraget på 1900:- i månaden :banana

sandstream skrev:
Vem har sagt att det är gratis?
Jag ville bara visa hur man ska göra för att få valuta för skattepengarna.

Glömde ta med barnbidraget på 1900:- i månaden :banana

Du, du skrev nämligen:

sandstream skrev:
- Gratis sjukvård (för barnen alltså)
- Gratis skola

Och det är inte gratis. :tungan

Du kanske har rätt, man borde bli en parasit och suga ut allt och lura alla. :tummenupp

stavgren skrev:
Röda korset har nånstans runt 400 anställda och omsätter ca 600 miljoner. 75' i månaden för att leda en sån organisation är definitivt inte mycket.
Exakt. Skulle vilja säga att cirka 100' i månaden är mer normalt.

Är evinnerligt trött på tjatet om chefslöner; "om dom [tm] sänkte sina feta löner skulle alla vårdköer försvinna."

valmers skrev:
Är evinnerligt trött på tjatet om chefslöner; "om dom [tm] sänkte sina feta löner skulle alla vårdköer försvinna."

Humorn i det här är ju att ju högre löner "dom [tm]" har desto mer bidrar dom till allmännyttan i form av skatter. Att öka lönen för en redan rik är bättre ur skatteintäktssynpunkt än att höja lönen för en fattig.

Enligt samma resonemang är det också bättre att företagens överskott går ut i feta löner än att de stannar kvar i bolaget. Skatten på bolagsvinster är ju väldigt mycket lägre än marginalskatterna.

Humor, det är vad det är :hihi

Höj chefslönerna så skulle alla vårdköer försvinna!!

eus skrev:
Enligt dig så ska det väl vara så?
Det var det jag syftade på.

Jaha, men så tycker jag inte. Ett större ekonomiskt engagemang från brukarna vore dock önskvärt, men att kräva att barn skulle betala sin egen dagsiplats vore ju lite trångsynt. :hihi

Markus skrev:
Ett större ekonomiskt engagemang från brukarna vore dock önskvärt
Ja, fast ska jag vara lite negativ så.
Tack vare EU's härliga regler så blir det svårt. Jag hade gärna sett en ändring angående införsel av alkohol och tobak. Men det strider väl mot den fria handeln...

Som en parantes angående det här med tobak.
Det är kul att EU satsar så mycket pengar på att stoppa rökningen, samtidigt som man betalar ut enorma belopp i bidrag till tobaksodlare.
EU's jordbrukspolitik rockar :tummenupp

eus skrev:
Ja, fast ska jag vara lite negativ så.
Tack vare EU's härliga regler så blir det svårt. Jag hade gärna sett en ändring angående införsel av alkohol och tobak. Men det strider väl mot den fria handeln...

Som parentes nummer två säger jag då att det är förmodligen EU-motståndarna i stugorna som handlar mest utomlands. (Personlig gissning)

eus skrev:
Som en parantes angående det här med tobak.
Det är kul att EU satsar så mycket pengar på att stoppa rökningen, samtidigt som man betalar ut enorma belopp i bidrag till tobaksodlare.
EU's jordbrukspolitik rockar :tummenupp

Rena skämtet är vad det är, så går det när fransmännen får styra. Helt jävla vansinnigt, tobaksodling är exotiskt, låt exoterna odla istället. Jag ska fan börja odla te och kräva jordbruksstöd. Jordbruksstödet är ju just ett hinder mot frihandel. Samtidigt som spriten flödar med hjälp av frihandelsresonemang.

Så du är emot jordbruksstödet, och emot fri införsel av varor? Det får jag inte ihop. :confused:

xtreme skrev:
Börjar förstå varför de här landet är på väg åt helvete.....
Uttjatat uttryck.

Det spelar ingen roll om sossarna eller moderaterna styr, går det åt helvete så gör det de p.g.a. det svenska folket fuskar och myglar.

Markus skrev:
Du kanske har rätt, man borde bli en parasit och suga ut allt och lura alla. :tummenupp
Är det inte så en äkta kapitalist tänker? Hur kan jag personligen få ut så mkt som möjligt med minsta möjliga ansträngning?

HanneZ skrev:
Uttjatat uttryck.

Det spelar ingen roll om sossarna eller moderaterna styr, går det åt helvete så gör det de p.g.a. det svenska folket fuskar och myglar.

Helt riktigt, men först måste någon erkänna att mygel förekommer - något modefjanterna verkar ha lite lättare att göra. Olika grader i helvetet helt enkelt. :brinnerup

mb skrev:
Är det inte så en äkta kapitalist tänker? Hur kan jag personligen få ut så mkt som möjligt med minsta möjliga ansträngning?

Nej, det är så en kriminell tänker.

Noterar även att alla "obehagliga" frågor och resonemang står obesvarade.

mb skrev:
Nej, det är väl snarare så som fuckot tänker som myglar till sig bidrag och sitter hemma på soffan framför teven hela dagarna. Och vad tror du han röstar på?

HanneZ skrev:
Nej, det är väl snarare så som fuckot tänker som myglar till sig bidrag och sitter hemma på soffan framför teven hela dagarna. Och vad tror du han röstar på?

:hoppa Jag vet, jag vet, jag vet. :hoppa

Markus skrev:
Nej, det är så en kriminell tänker.

Noterar även att alla "obehagliga" frågor och resonemang står obesvarade.
Jaså, jag som trodde att det var därför som bratsen ber sina pappor om chefsjobb; alternativt leker med värdepapper på kvällarna för att slippa jobba.

Vilka obehagliga frågor?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...